Beantwoord

Waarom blokkeert KPN Dolby Atmos als ik Netflix via de KPN tuner gebruik? Als ik Netflix op mijn smart tv opstart heb ik wel Dobly Atmos surround geluid.

  • 30 September 2023
  • 7 reacties
  • 360 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Waarom blokkeert KPN Dolby Atmos (of elke andere surround variant) als ik Netflix via de KPN tuner gebruik?

Als ik Netflix op mijn smart tv opstart heb ik wel Dobly Atmos surround geluid. Dus mijn Netflix Premium account en mijn surround set en de HDMI kabel zijn niet het probleem.

Is het een instelling die ik op de KPN tuner moet activeren?

Of dient KPN wat te wijzigen.

Ik vind het heel irritant dat ik dit issue nu heb.

Ik hoor graag.

Grt, Marcel

icon

Beste antwoord door Paul.K 30 September 2023, 18:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Als je via de app op de Smart tv kijkt, dan heeft KPN daar geen invloed op. 

Hoi Joop,

Dankjewel voor je bericht. 
Ik heb de Arris Vip5202.

grt, Marcel

Reputatie 7
Badge +20

@Marcel Bakker 

Zelf heb ik de Arris 5202 nooit gehad.

Maar ik heb dit kunnen vinden, zie hier. en hier.

 

KPN blokkeert het zo wie zo niet.

Reputatie 4
Badge +4

Voor zo ver ik weet heb je een 2.1 HDMI kabel nodig.

Om via HDMI Atmos te krijgen moet HDMI-geluid op “Auto” staan, instellen op je itv kastje.

Als het op “Dolby” staat krijg je hooguit Dolby Digital.

Hey Paul,

hdmi kabel lijkt me niet het probleem te zijn. Netflix op mijn Sony smart tv geeft een uitstekend geluid, maar wellicht nog geen atmos. Duik ik in. 
Als je me wilt verwijzen waar ik info kan vinden hoe ik mijn Arris tuner kan bekijken en aanpassen dan stel ik dat op prijs.

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb zelf deze ontvanger niet.
Bij mij gaat het als volgt
Ik heb de VIP2952.


Op de afstandsbediening van je itv kastje op menu klikken.

Dan op instellingen.

Dan op audio.

Dan op HDMI.

Dan bij Geluidsprioriteit  selecteer je “auto”

Daarna op bewaar en sluit klikken
 

Hi Paul,

Dankjewel.

Dat is het :-) Instellingen aangepast en het werkt. Netflix, opgestart via de VIP5202, laat nu ook zien dat het geluid 5.1 is in de omschrijving van de film (Unbroken in dit geval). Briljante (surround) openingsscène.

Mag ik KPN een tip geven en deze setting de factory default setting maken van elke tuner die jullie wegzetten. Zo voorkom je een hoop onnodige frustraties en extra onnodige content op dit forum.

Maar ik ben wel blij dat dit forum bestaat :-)