Beantwoord

Wazig beeld bij voetbalwedstrijden via Google Home

  • 11 September 2023
  • 6 reacties
  • 260 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

bij elke voetbalwedstrijd krijg ik een van scherp beeld naar wazig beeld. Hoe kan dit verholpen worden? Waar ligt dit aan?

icon

Beste antwoord door PeterG 16 October 2023, 22:50

Bekijk origineel

6 reacties

Kijk je via een ITV kastje of via de kpn tv app?

als je via de app kijkt neem dan een kijkje hier: 

 

Sinds kort viagoogle home.

Reputatie 7
Badge +17

@ICV hoe heb je alles precies aangesloten? En welk merk en type is je tv? Hoe meer informatie, hoe beter ik je kan helpen. 🙂

Hier exact hetzelfde probleem. Als ik rechtstreeks kijk via de kpn app op mijn Xiaomi Mi Box (bekabeld aangesloten) is elke zender goed, geen haperingen of iets dergelijks. Zodra ik echt

er een live voetbal wedstrijd ga kijken, Nederlands elftal of champions league bijvoorbeeld. Zodra de wedstrijd begint krijg ik wisselend korrelig en dan weer scherp. Zodra de reclame begint is het voorbij, totdat jehet voetbal weer begint. Zelfde probleem als ik via de kpn app stream naar mijn chromecast. Ook dan is het zeer korrelig beeld, maar gaat het beeld ook haperen. Aangezien het alleen bij voetbal wedstrijden is heb ik het vermoeden dat er iets in de manier waarop het wordt aangeboden wijzigt. Ik weet niet of er ineens een 4k beeld wordt verstuurd ofzo. Het heeft ook niets met sportwedstrijden te maken ofzo, want als ik Studio Sport kijk is er niets aan de hand.

 

Bekijk ik dezelfde wedstrijd via npo, is beeld gewoon prima, niet korrelig en geen haperingen.

 

Kpn verbinding is 200 mbit down. Probleem is sinds een paar maanden.

Klopt. De veelgevraagde streams bij voetbal (NPO 1, 2, 3, RTL 7 en Veronica) zakken weg bij grote vraag.

Best kun je dan gewoon kijken via de tv ontvanger. Maar je kunt voor NPO ook uitwijken naar 191, 192 of 193 bij voetbal. Dat zijn ook NPO 1, 2 en 3 en veel minder belast.

Verder zijn wedstrijden van NL elftal ook via de NOS app te zien.

En via NPOstart.

Ik zal die andere kanalen eens proberen om te kijken wat er dan gebeurt. Bedankt voor de tip. Probleem was vroeger niet, en uw antwoord is meer in de richting van het probleem dan Bram van KPN meld. Ik ben wel benieuwd of zij het hier mee eens zijn.

Reageer