Beantwoord

YouTube via tv-ontvanger loopt regelmatig vast

  • 5 May 2022
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 1

Is er verschil tussen aanzetten van You Tube via de gids (201) of via de App's?
Bij ons loopt You Tube regelmatig vast en dan moet ik TV ontvanger weer resetten om alles gangbaar te maken. Gebeurde van de week ook met de app Buienradar

Ā 

Co Mocking

Ā 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 May 2022, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Zou niet moeten uitmaken,Ā @coogie. Wat bedoel je precies met vastlopen? Gaat de boel op zwart, of bevriest het? Of nog iets anders? Je geeft aan dat je de ontvanger dan moet resetten, hoe doe je dit?

Ā 

In het algemeen, als er issues zijn met een app kun je de tv ontvanger het beste eerst herstarten. Vaak is dit al voldoende om issues te verhelpen. Als dit niet zo is, doe dan een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem) als de volgende stap.Ā 

Reputatie 1

Met vastlopen bedoel ik dat scherm op beeld blijft staan en ik niets meer kan doen met AB.
Als ik You Tube in wil schakelen duurt dit ook behoorlijk lang.
Nadat beeld vastloopt krijg ik ook TV ontvanger niet meer op ander kanaal, doet niets meer.

Dan stroom er minstens 30 seconden af en zelfs ook UTP kabel al paar keer tegelijkertijd eruit gehaald. Maakt niets uit. Stroom er weer op en dan begint TV weer te laden naar 100%.Ā 

Maakt geen verschil of ik nu via kanaal 201 doe of via de app op TV.Ā 
Is een Samsung TV van 2016 dus niet al te oud. Heb op slaapkamer ook een Samsung van 4 maanden oud en op zolder een oudere van Sony. OpĀ slaapkamer nooit problemen (ook niet met de oudere Samsung)Ā maar op de Sony nooit You Tube uitgeprobeerd.

Heb 3x TV met 3x dezelfde TV ontvanger.

Heb nu TV ontvanger in kamer uitgewisseld met die van zolder.
Tot op heden d.w.z. sinds eergisteren nog geen probleem gehadĀ Ā Lijkt erop (niet te vroeg juichen) dat er verbetering is. Zou dus mogelijk in TV ontvanger kunnen zitten?

Reputatie 1

Oh ja, fabrikaat/type ontvanger s is: Arcadyan Model HMB2260. Production date: 2015/01/28

Reputatie 7
Badge +30

Heb nu TV ontvanger in kamer uitgewisseld met die van zolder.
Tot op heden d.w.z. sinds eergisteren nog geen probleem gehadĀ Ā Lijkt erop (niet te vroeg juichen) dat er verbetering is. Zou dus mogelijk in TV ontvanger kunnen zitten?

Ā 

Dank voor de aanvullende info,Ā @coogie. Heel goed dat je aan het testen bent door ontvangers te wisselen. Klinkt al goed dat het met de andere ontvanger in de kamer wel goed lijkt te gaan. Wil je dan die eerdere ontvanger die nu op zolder staat ook daar eens testen. Als die dan nog steeds problemen geeft, dan wijst het er heel sterk op dat het specifiek om die ontvanger gaat. Probeer in dat geval, als je dit niet al gedaan hebt, ook nog eens de Frisse Start die ik eerder noemde (Menu > Instellingen > Systeem).

Reputatie 1

Filmpjes van You Tube lopen altijd vast aan het begin of tijdens. Opnieuw opstarten van het filmpje helpt goed.

In Delft heb ik dit probleem, maar een vriend in Venlo heeft dit probleem niet.

Ik heb van KPN alĀ een nieuwe kabel gekregen tussenĀ ontvanger en Experiabox.

Bartjedelft