Vraag

1 van de 3 Superwifi punten springt dagelijks op rood

  • 17 July 2022
  • 18 reacties
  • 107 keer bekeken

Enige tijd geleden is hij ons een kpn monteur langsgeweest om wifi goed te installeren. Alles werkt naar behoren en de verbinding is goed, maar dagelijks springt 1 superwifi punt op rood. Niet op een vaste tijd en dus ook niet 1x per 24 uur, maar wel minimaal 1x per 24 uur.

Het gaat om een superwifi punt dat op de eerste verdieping staat en verbonden is via een kpn tv-ontvanger. 

De andere twee superwifi punten zijn verbonden met een direct netwerkkabel en vertonen geen problemen. 

 

Wanneer hij rood brandt, haal ik de voedingstekker uit de superwifi, doe deze direct weer terug en vervolgens brandt hij na een minuutje ongeveer weer netjes groen.

Maar dit is nu dus al ruim een maand lang elke dag zo.

Enig idee hoe dit komt en vooral ook hoe we dit zouden kunnen oplossen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Box12? Alles staat uit elkaar? Dus geen Superwifi naast de box12?

Reputatie 7
Badge +24

Als u niets doet, blijft die dan rood? Of wordt die na een paar minuten misschien uit z'n eigen toch weer groen?

Box12? Alles staat uit elkaar? Dus geen Superwifi naast de box12?

Nee, de modem Box12 staat in de meterkast beneden

 

Als u niets doet, blijft die dan rood? Of wordt die na een paar minuten misschien uit z'n eigen toch weer groen?

Nee, hij blijft rood, uren achter elkaar dus ook, tot ik hem van de stroom afhaal

Reputatie 7
Badge +24

Ow, da is jammer. Kunt u hem misschien eens omruilen met een andere SuperWiFi? Als dat ook geen effect heeft, dan word het nadenken over een kabel ben ik bang voor...

Ow, da is jammer. Kunt u hem misschien eens omruilen met een andere SuperWiFi? Als dat ook geen effect heeft, dan word het nadenken over een kabel ben ik bang voor...

Zouden we kunnen proberen, maar in de afgelopen drie jaar hebben we er nooit problemen mee gehad op deze plek. Pas sinds de monteur langsgeweest is. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lindavnr, een rood lampje betekent dat de SuperWifi niet gekoppeld is. Ergens gaat er iets mis. 

Je hebt de WPS knop ook eens geprobeerd? 

En heb je net zoals Nick83 voorstelt de SuperWifi's al eens van plek gewisseld? Zie je dan weer een rood lampje op de ‘probleem'plek of verhuist het met SuperWifi mee?

Hoi @Lindavnr, een rood lampje betekent dat de SuperWifi niet gekoppeld is. Ergens gaat er iets mis. 

Je hebt de WPS knop ook eens geprobeerd? 

En heb je net zoals Nick83 voorstelt de SuperWifi's al eens van plek gewisseld? Zie je dan weer een rood lampje op de ‘probleem'plek of verhuist het met SuperWifi mee?

Hoi Bart, 

Het vreemde is dat het wifi punt netjes op groen staat het grootste gedeelte van de dag, maar uit het niets elke 24 uur wel een keer op rood springt.

 

Ik heb wps nog niet geprobeerd, heeft dat zin en zo ja hoe werkt dat?

 

Ik heb het wifi punt omgewisseld met die van zolder: dan gebeurt hetzelfde met de 'nieuwe'. Hij springt uiteindelijk op rood. Het bekabelde 'nieuwe' punt op zolder werkt gewoon goed. 

Reputatie 7
Badge +20

Dan is het toch de locatie ben ik bang. Kun je een andere locatie proberen? Blijft het dan wel goed?

Dan is het toch de locatie ben ik bang. Kun je een andere locatie proberen? Blijft het dan wel goed?

Ik heb hem nu dichterbij de modem gezet, op een plek waar hij voorheen altijd goed werkte (toen we nog maar twee superwifi punten hadden). Dan gebeurt exact hetzelfde: hij start met een aantal uren op groen, dan naar oranje en uiteindelijk naar rood.

Ik zou hem beneden een paar meter van de modem af kunnen plaatsen om te kijken of het dan nog steeds gebeurt. Is dat goed om te proberen?

Reputatie 7
Badge +20

Ja ik ben wel benieuwd. Ook weer niet te dicht bij het modem. Blijft het dan wel goed?

Ja ik ben wel benieuwd. Ook weer niet te dicht bij het modem. Blijft het dan wel goed?

Ik heb hem nu een meter ongeveer van de modem gehad, dat werkte niet goed: hij brandde oranje maar verlaagde mijn wifi snelheid naar ongeveer 30mb op m'n telefoon. Toen ik het punt uit het stopcontact haalde, was dat weer gewoon 190. Maar misschien dat dit te dichtbij was, dus ik zal hem vandaag wat verder weg zetten om te testen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ja dat is te dichtbij, gaan ze elkaar verstoren. Nou dan zie je ook het resultaat, de snelheid zakt. Zet hem eens op een meter of 5, 6, 7.

Ja dat is te dichtbij, gaan ze elkaar verstoren. Nou dan zie je ook het resultaat, de snelheid zakt. Zet hem eens op een meter of 5, 6, 7.

Helaas werkt hij nergens goed en wordt hij overal oranje, behalve op de originele plek in de tv ontvanger op de eerste verdieping.

Maar daar springt hij nog steeds binnen 20-24 uur op rood en moet ik hem dus dagelijks herstarten.

Lijkt wel alsof hij gewoon geen derde superwifi langer dan 24u accepteert. 

Reputatie 7
Badge +20

Het is steeds hetzelfde punt waarvan het lampje oranje wordt? In dat geval denk ik toch dat het het wifi punt is dat defect is. 

Want als je ze rouleert, dan blijft het probleem met hetzelfde wifi punt mee gaan de anderen werken wel op de andere plekken? 

Als dat namelijk zo is kun je met de aankoopbon naar de winkel om deze om te ruilen. Je moet dan nog wel binnen de garantietermijn van 2 jaar zitten. 

Het is steeds hetzelfde punt waarvan het lampje oranje wordt? In dat geval denk ik toch dat het het wifi punt is dat defect is. 

Want als je ze rouleert, dan blijft het probleem met hetzelfde wifi punt mee gaan de anderen werken wel op de andere plekken? 

Als dat namelijk zo is kun je met de aankoopbon naar de winkel om deze om te ruilen. Je moet dan nog wel binnen de garantietermijn van 2 jaar zitten. 

Nee, het is niet 1 punt dat niet werkt. Als ik ze omwissel, werkt het 'nieuwe' punt op dezelfde plek ook niet, zelfde probleem dat hij na een x aantal uren op rood springt.

 

Maar het vreemde is dus ook dat ik een derde wifi punt op geen enkele plek in huis goed werkend krijg. 2 meter, 6 meter, 10 meter afstand... Geen enkele plek werkt een derde punt maar behoren. Het beste werkt het derde punt op de huidige plek, behalve dat hij dagelijks op rood springt... 

Reputatie 7
Badge +20

Dan is het denk ik tijd om alles te resetten en ze als nieuw te installeren. Anders blijf je aan het zoeken. Ik ben wel benieuwd of het dan goed werkt. Ik heb het gevoel dat er toch ergens iets stoort. 

Dan is het denk ik tijd om alles te resetten en ze als nieuw te installeren. Anders blijf je aan het zoeken. Ik ben wel benieuwd of het dan goed werkt. Ik heb het gevoel dat er toch ergens iets stoort. 

Zal eens kijken of we dat binnenkort eens kunnen doen. De kpn monteur heeft dit overigens enkele weken geleden, voor dat ik het probleem dus had, hier al gedaan, dus lijkt me niet echt de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +20

Probeer het eerst met een SuperWifi, kijken hoe het dan gaat. En breidt dat dan langzaam uit naar de volgende. Is er dan een moment waarop het weer mis gaat?