Beantwoord

5 GHz uitschakelen op Box 12 voor bepaalde apparaten

  • 14 February 2022
  • 2 reacties
  • 373 keer bekeken

Hallo @Noesse, welkom op het KPN forum! Zoals je in de vorige reacties van jouw mede-forumgebruikers hebt kunnen lezen, is het op de KPN Box 12 wel mogelijk om 2.4 GHz en 5 GHz apart aan te zetten, maar is het niet mogelijk om beide netwerken een aparte netwerknaam te geven. Een oplossing hiervoor is door een accesspoint aan te schaffen, zoals @HGD suggereerde. :blush: Of je kunt wachten tot we deze mogelijkheid in een toekomstige update weer toevoegen. Wanneer dit gaat komen weten we alleen nog niet precies.

Ik ben net overgestapt naar KPN en heb de kpn box 12 gekregen. In tegenstelling tot bovenstaande uitleg kan ik bij wifi instellingen alleen wifi aan en uit zetten, dus zowel 2.4 als 5 ghz tegelijkertijd, en niet apart. Mis ik iets?

Ik kan bij wifi netwerken alleen de 5 ghz versie vinden, maar zowel mijn robotstofzuiger, kattenvoeder als een thermostaat moeten via 2.4 ghz verbonden worden.

Het vreemde is dat ik direct bij mijn overstap mijn kattenvoeder aan het wifi verbonden had, en dat ging toen prima. Echter kom ik er vandaag achter dat de voeder ineens geen verbinding meer heeft.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Nick83 14 February 2022, 08:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@laptopman Ik hoop dat die kattenvoeder wel blijft werken als WiFi weg valt?

Ik ben net overgestapt naar KPN en heb de kpn box 12 gekregen. In tegenstelling tot bovenstaande uitleg kan ik bij wifi instellingen alleen wifi aan en uit zetten, dus zowel 2.4 als 5 ghz tegelijkertijd, en niet apart. Mis ik iets?

De hele firmware is veranderd. Veel van wat er in dit topic staat is niet meer van toepassing. 

Er is nu "Extra WiFi". Daarmee kunt u een los extra 2,4 GHz netwerk maken.

 

Hallo @Nick83 , dank voor de uitleg over de extra wifi, dit had ik over het hoofd gezien. Ik heb nu een 2.4 Ghz wifi aangemaakt en daar mijn apparaten mee verbonden. Ging niet helemaal soepel, maar na zoveel mogelijk tijdelijk uitgezet te hebben (super wifi punten uit, normale wifi op mijn telefoon vergeten en alleen de 2.4 ghz onthouden) is het gelukt!

ps. ja de kattervoeder blijft werken, ik kon alleen geen aanpassingen meer maken omdat ik geen verbinding had