Beantwoord

Als ik stream via de PS5 krijg ik de melding dat het internet onstabiel is

  • 15 December 2023
  • 13 reacties
  • 82 keer bekeken

Vraagje ik heb een ps5 en ik stream soms games maar ik krijg dan de melding dat me internet onstabiel is maar ik heb me ps5 gewoon bekabeld en een goed internet abbo weet iemand waar het aan kan liggen ik las ook dat een wifi versterker bekabeld kan en dan is het ook stabieler maar klopt dat 

icon

Beste antwoord door Alex12 27 December 2023, 13:41

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Alex12! Een instabiele verbining kan aan veel dingen liggen. Om te zien wat de oorzaak is heb ik nog wat meer informatie van je nodig. 

Je geeft aan dat de PlayStation 5 bekabeld is aangesloten. Gaat die kabel rechtstreeks naar de Experia Box? Verder is het zo dat we op de SuperWifi een poort zitten waar een LAN kabel in kan. Die is direct te verbinden met de PlayStation. Als dat nu al zo is, laat het dan weten.

Wil je daarnaast eens kijken welke snelheid je meet als je de kabel die nu naar de Playstation gaat aansluit op een laptop of computer? Doe een speedtest op dat apparaat en laat hier weten wat daarvan de uitkomst is. 

 

 

De ps5 zit direct op de experia box en de ps4 en de ontvanger zitten er ook gelijk op de snelheid is goed had dat al getest met een kpn medewerker en dat superwifi zal ook wat kosten en jammer genoeg heb ik geen geldboom staan đŸ˜ƒđŸ˜ƒ

Alex

Reputatie 7
Badge +17

@Alex12 als je de geldboom ooit vindt laat het dan weten!Â đŸ˜‰ Wat betreft de verbinding, als de PlayStation 4 en de ontvanger wel goed op die verbinding draaien lijkt me niet dat het daaraan ligt. 

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is of er een switch tussen zit. En als dit zo is van welk merk deze is. Gezien je aangeeft dat de PlayStation 4 en tv-ontvanger ook daar aangesloten zijn.

Reputatie 5
Badge +5

Ik lees de laatste tijd wel erg veel over mensen met PS5 problemen icm KPN. 

Ik heb alleen de experia en verder niks er tussen toen ik het contract afsloot kreeg ik niet de nieuwste box omdat mijn oude experia volgens de meneer nog goed was en of de ps4 wel goed draait dat weet ik niet omdat die er alleen voor de sier bij staat wel aangesloten 

Jammer dat me contract nog niet afloopt anders kon ik kijken waar ze een totaal pakket hebben 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je ook al eens een andere poort in het modem getest? 

Of zelfs een andere kabel? 

Andere apparaten werken wel goed op de kabel die in de PS5 zit?

Krijg morgen een cat6 kabel is kijken of dat helpt maar er gaan veel verhalen rond over dit probleem de een brabbelt weer de uitgang is niet goed en ga zo maar door dus morgen even kijken want voorheen op de ps4 nooit geen last en met de ps5 wel 

Reputatie 7
Badge +20

En hoe werkt de nieuwe kabel?

Ik had hem er tussen en even iets van 2 uurtjes gespeeld en nog geen melding gehad dus hopen dat het zo blijft 

Reputatie 7
Badge +17

Ik lees de laatste tijd wel erg veel over mensen met PS5 problemen icm KPN. 

Ik heb sinds sinterklaas ook een PlayStation 5. Die van mij is bekabeld aangesloten via een Experia Box V10 en een switch. Dit laatste omdat de omvormer van mijn zonnepanelen ook in die ruimte is aangesloten. En ik heb zelf nog geen problemen ervaren. Nu maakt 1 zwaluw geen zomer. Maar ik heb het zelf dus nog niet gezien. 

Ik had hem er tussen en even iets van 2 uurtjes gespeeld en nog geen melding gehad dus hopen dat het zo blijft 

@Alex12 heb je een fijne kerst gehad? Waarmee ik bedoel of de verbinding verder goed is gebleven.Â đŸ˜‰

Tot op vandaag de melding niet meer gehad dus het lijkt er op dat je toch een cat6 kabel moet gebruiken bij de ps5 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te horen! Veel plezier met gamen @Alex12.

Reageer