Beantwoord

ASUS Zenwifi XT8 als router gebruiken, kan dat?

  • 7 February 2022
  • 2 reacties
  • 966 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN,

 

Onlangs heb ik 2x Zenwifi XT8 routers aangeschaft, mede vanwege de uitgebreide configuratiemogelijkheden. Om hiervan gebruik te kunnen maken zou ik deze graag als primaire router willen gebruiken, in plaats van als access point achter de KPN Box 12. 

 

Helaas lukt het mij alleen om internet werkend te krijgen (NTU op WAN-poort, WAN-type op PPPoE en VID op 6 voor internet); iTV blijft foutmeldingen geven dat er geen verbinding is of niet kan opstarten, hij blijft hangen bij 85%. Is er nog een aanvullende instellingen voor iTV benodigd?

 

Ik begrijp dat ondersteuning vanuit KPN lastig is doordat dit een 3rd party oplossing is, maar ik heb stille hoop dat het alsnog werkend te krijgen is doordat er diverse mensen op het internet dit ook kunnen, maar dan met andere ASUS routers.

 

Is er iemand die hiermee kan helpen? Ontzettend bedankt!

 

Mvg, Jeroen

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 9 February 2022, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @jeroenvan0s, op het KPN forum zijn er genoeg knappe koppen die hier verstand van hebben. Er is zelfs een heel topic met informatie over het vervangen de KPN Experiabox gestart door forumlid @wjb 

Daar kun je vast wel veel informatie vinden en mocht je er niet uitkomen, jouw vraag nogmaals stellen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij heb ik hier op het forum nog niemand gezien die een ASUS werkend kreeg met ook werkende TV van KPN.