Beheerderswachtwoord KPN Thuis app werkt niet

  • 5 March 2021
  • 16 reacties
  • 684 keer bekeken

Pfffff ben er helemaal klaar mee, het is continu iets! Nu weer in de kpn thuis app, wordt het beheerders wachtwoord weer niet herkend. Ook kan ik ineens niet meer in mijn.modem site via de telefoon, omdat de certificaten voor de website zo gezegd niet veilig zijn. I mean WTF… pas 3 maanden bij kpn, en elke keer weer een probleem. Hoe ga ik het oplossen zodat mijn beheerderswachtwoord weer herkend wordt ? Op mijn chromebook kan ik wel gewoon inloggen op mijn.modem site….en het wachtwoord is gewoon zoals ik het elke keer probeer in te voeren. 
 

Wanneer werkt alles dan eindelijk eens zoals het moet? Betaal €77,- per maand voor iets waar ik alleen maar koppijn van krijg. Zodra er andere glasvezel beschikbaar is op mijn adres ben ik overgestapt. Ben er nu al helemaal klaar mee. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@SaxTecc Bijzonder dat je op je Chromebook wel kunt inloggen met het beheerderswachtwoord en niet op je telefoon. In dit topic geeft Erik_ aan dat er sinds begin februari een update beschikbaar is voor de V10a en Box 12. Ik vermoed dat jij de Box 12 hebt? 

Over welke softwareversie beschikt het modem? 

Ten eerste wordt er al weer niet goed gelezen. De modem site heb een heel ander wachtwoord dan het “beheerderswachtwoord “ waar ik het over heb. Ik geef aan dat op de kpn thuis app het wachtwoord voor het beheren van de wifi niet herkend wordt.Als ik het beheerderswachtwoord invoer op de kpn thuis app….krijg ik de melding dat dit niet het juiste wachtwoord is, terwijl dit in het begin gewoon wel functioneerde, en dit wachtwoord ook gewoon zichtbaar is in de modem site.  Misschien is het een idee om eerst kennis van uw eigen product op te doen, voordat er een antwoord wordt gegeven waar ik totaal niks aan heb. 
 

Het is inderdaad de box 12 met software SGEJ1000020C

Reputatie 7
Badge +17

Haha, och wat stom! :frowning: Beheerderswachtwoord kun je opnieuw instelling door de SuperWifi (verbonden met het modem) te resetten. 

Dit bedoel ik dus, totaal geen duidelijkheid. De een zegt dat het beheerderswachtwoord op het primaire superwifi punt staat, de ander dat je het zelf ingestelde wachtwoord ervoor gebruikt en weer een ander dat je de inloggegevens van je KPN id moet gebruiken. Als het resetten zou helpen, vroeg ik hier geen hulp. Niks werkt!!! En het stomme is dat ik bij het instellen van de KPN thuis app…..gewoon eerst het zelf aangemaakte wachtwoord kon gebruiken en nu ineens niet meer. Bij elk wachtwoord krijg ik de melding dat het wachtwoord verkeerd is en gaat er een teller lopen van 900 seconden (oftewel een kwartier) voordat ik hier weer een ander wachtwoord mag proberen. Lekker bezig….zeg ik maar!!!! 

 

Reputatie 7
Badge +17

Het zou moeten werken door het primaire Super Wifi-punt te resetten. Als dit niet zo is, dan is het een kwestie van netwerk opnieuw uitbouwen, zoals Sanne aangeeft. Heb je die stappen gevolgd zonder succes? Uiteraard is Experia Wifi de Super Wifi. 

 

Wat een *** apparatuur krijg je van KPN, zelfde geldt voor alle klantenservice die je krijgt!!! Alles weer gereset zoals boven vermeld, alles weer opnieuw aangesloten en nu ********  dit weer!!!! Wanneer komen jullie nu eens met of iets wat ook echt helpt? En anders wil ik een monteur aan huis die nu maar eens de hele ****** eens goed functionerend achter laat. Nu wordt de modem weer eens niet gevonden…..app al weer een keer of 8 eraf en weer opnieuw geïnstalleerd. En nu blijf ik dit krijgen… zie foto’s. Ik betaal voor iets dat werkt….niet voor jan met de korte achternaam, en ik eis dat dit ASAP opgelost wordt. 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Volgens mij is er bij mij een kapotte modem geplaatst!  Nu krijg ik deze dingen weer te zien. Ik wil een “nieuwe “ modem die wel gewoon zijn werk doet. Wifi signaal van de modem wordt niet herkend en kan er niet mee verbinden na alle “uitstekende” klantenservice oplossingen. Ik eis waar voor mijn geld en dat dit zo snel mogelijk een oplossing voor komt en tevens gecompenseerd ga worden voor de 3 maanden ellende waar ik al doorheen heb moeten gaan met deze **** glasvezel verbinding. 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +17

@SaxTecc Gezien je laatste reactie heb ik toch een vraag. Ik was van de veronderstelling dat het niet lukt om in te loggen op de app en that's it. Wat wil je precies doen? Wellicht kunnen we buiten de (niet functionerende) app om kijken of er een mogelijkheid is om datgene te doen wat je beoogt te doen? 

 

Lijkt mij heel duidelijk!!!! Een goed functionerend Wifi in huis…..waar het begon met de app problemen, vervolgens met adviezen die ik stap voor stap heb doorlopen, superwifi punten die niet meer werken en nu een modem die niet meer een goed wifi signaal verstuurd. En duidelijk heb ik deze wel nodig om de hele ******* met de app te installeren. Hoe lang moet het bij jullie duren voor het kwartje valt, dat er duidelijk iets niet goed is met de mij verstrekte apparatuur door KPN. Ik krijg momenteel geen eens mijn modem meer geïnstalleerd met die **** app van jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

 

Reputatie 7
Badge +17

@SaxTecc Je hebt heel duidelijk gemaakt dat je gefrustreerd bent over de app. Echter heb je ons hier de vraag gesteld hoe je het beheerderswachtwoord kunt resetten. Je hebt voorheen niet aangegeven dat de wifi slecht is in huis. Nu ik dit weet kan ik je beter helpen. Je hebt de app immers helemaal niet nodig om de SuperWifi's te installeren. Laat dus de app voor wat het is, dan is dat een frustratie minder. De app is een leuke bijkomstigheid waarin je alles centraal kunt regelen. Werkt het niet, dan is dit niet het einde van de wereld. 

Ik (en de community) denken graag met je mee, maar we verwachten wel dat er op een fatsoenlijke manier gereageerd wordt. Wil je er vanaf nu op letten dan je je aan de huisregels houdt wat betreft de reacties die je schrijft.

Hieronder een stappenplan hoe je de SuperWifi's kunt installeren zonder Thuis app. Mocht de wifi nog steeds slecht zijn nadat je de installatie doorlopen hebt. Doorloop dan de Wifi Manager eens. Kun je een print screen plaatsen van het resultaat? Veel succes! 
 

SuperWifi's aansluiten zonder KPN Thuis app

In de basis zijn 3 stappen nodig om 2 SuperWifi punten aan te sluiten:

Stap 1: Het eerste KPN SuperWifi punt aansluiten.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort [ethernet] van het KPN SuperWifi punt en op een  willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia Box. Als je geen ethernetpoort meer vrij hebt op de Experia box dan kan je eventueel een switch bestellen
  • Sluit het KPN SuperWifi punt aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact. Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop. Onderaan de voorzijde van het KPN SuperWifi punt gaat een lampje na circa drie tot vijf minuten groen branden.  Het KPN SuperWifi punt neemt de WiFi functie van de modem over.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een fabrieksreset uit en wacht tot de instellingen volledig overgenomen zijn.

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten.

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort [ethernet] van het tweede KPN SuperWifi punt en een willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact. Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Zodra het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

Stap 3: Het tweede KPN SuperWifi punt op de juiste plek zetten.

  • Ontkoppel het tweede KPN SuperWifi punt en plaats deze tussen de Experia box en de locatie waar je het wifisignaal wilt verbeteren.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt aan met een stroomadapter in een stopcontact op de plek waar je deze wilt plaatsen. Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de locatie goed is en oranje/geel of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het eerste KPN SuperWifi punt moet komen te staan.
  • Voor het aansluiten van elke volgende (derde, vierde, etc.) KPN SuperWifi punt doorloop de stappen 2 en 3.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt kan ook middels de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt exact dezelfde synchronisatie plaats als de beschreven manier via de ethernetkabel.

 

 

Hoe ga ik deze stappen doorlopen als de modem zelf al niet eens meer gevonden wordt? Als de modem niet goed werkt, gaan de superwifi punten dus ook nooit goed werken, aangezien er een modem nodig is om de hele internetverbinding op te zetten. En of ik goed gefrustreerd raak hier…..4 maanden glasvezel via kpn en alleen maar koppijn ervan. Vanaf dag 1 al één grote ellende. En als er goed gelezen wordt, en de adviezen die ik hiervoor krijg…..alleen maar voor meer problemen zorgen, dan inderdaad veranderd de hele topic vanzelf mee….niet? Nog nooit een internet provider gehad met zoveel problemen als bij jullie. Is abnormaal dat klanten hier mee moeten dealen, en vervolgens wel elke maand de volle mep mogen betalen. 

Weer een voorbeeld van hoe alles functioneert bij jullie. Stap voor stap je modem resetten, kijk maar eens wat er dan weer gebeurd op de foto’s. En vertel mij dan maar weer dat alles goed werkt. 

 

Reputatie 4
Badge +1

Door gaan zo help niet bepaald. Probeer nou eens de adviezen en laat men je nou helpen. Dan bereik je meer.

Reputatie 7
Badge +17

Weer een voorbeeld van hoe alles functioneert bij jullie. Stap voor stap je modem resetten, kijk maar eens wat er dan weer gebeurd op de foto’s. En vertel mij dan maar weer dat alles goed werkt. 

….

Met welk wifi-netwerk is je telefoon verbonden dan? :thinking:

Dat ter zijde. Je hebt dus helemaal geen wifi. Heb je de SuperWifi's volgens de stappen (die ik eerder gaf) geïnstalleerd? Zie je in jouw telefoon de netwerknaam niet in de lijst met wifinamen staan als je wilt verbinden met wifi? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik controleren of de SuperWifi's goed zijn aangesloten.  

Ik geef het op….zodra ik andere provider(s) op mijn adres beschikbaar heb ben ik overgestapt. Ben er nu echt helemaal klaar mee!!!!!