Beantwoord

Camera beelden kan ik niet meer bekijken op telefoon.

  • 28 May 2019
  • 41 reacties
  • 1364 keer bekeken

Badge
Goede middag,

ik heb een probleem:

Op het kantoor van ons bedrijf hebben we snel internet buitengebied aan laten leggen. Daardoor verandert het IP adres. Op ons bedrijf hangen camera’s die ik via mijn telefoon kon bekijken. Sindsdien ik ik bij mij thuis de camerabeelden niet meer via mijn WiFi bekijken. Er is al iemand langs geweest die de camera’s heeft aangelegd en die zegt dat er of een firewall op mijn V10 zit of er moet een poort opengezet worden zodat ik de camerabeelden weer via WiFi kan bekijken. Via 4G kan ik de camerabeelden overigens wel bekijken.
ik heb al gebeld naar de klantenservice van de KPN, maar die wisten geen raad. Zijn advies was om mijn vraag hier op het forum te plaatsen.Wie kan mij helpen?

vriendelijke groet,Peter
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 June 2019, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Badge
Bij mij thuis is er niets veranderd, bij ons op kantoor dus wel. Dat is het vreemde. De man van de camera’s denkt dus dat er een poort van mijn modem dicht staat.
Het resetten van het modem heeft helaas geen effect.
Reputatie 7
Bij mij thuis is er niets veranderd, bij ons op kantoor dus wel. Dat is het vreemde.
Bij jou thuis hoeft ook helemaal niets veranderd te worden.

De man van de camera’s denker dus dat er een poort dicht staat.
Dat is het dus niet, er staat geen poort dicht immers, nogmaals, voor uitgaande communicatie staan alle poorten open op een Experia box.

Het resetten van het modem heeft helaas geen effect.
Daar was ik al bang voor, maar niet geschoten is altijd mis. 😉
Badge
Toch bedankt voor je reacties 👍🏻
Jammer dat je er (nog) niet uit bent gekomen. Aangezien er via andere connecties wel verbinding gemaakt kan worden, tast ik ook volledig in het duister. Ik ben alleen wel bang dat ik er vanuit KPN geen oplossing voor heb. 😞
Badge
Het vreemde is dat het 7 jaar goed heeft gewerkt en dat het bij mijn broer wel werkt. Maar sinds we op kantoor gewisseld zijn van IP adres omdat we sneller internet buitengebied hebben genomen werkt het bij mij thuis niet maar bij mijn broer nog steeds wel.
Ik snap heel goed dat je daar de link legt. Dat zou ik zelf ook doen. Ik wil je ook dolgraag een oplossing bieden maar ik heb oprecht geen idee wat ik hier aan kan doen aangezien we in onze analyse al hebben aangetoond dat de stream te benaderen is en hierbij geen poorten in het spel zijn. Waarom het bij jou op de wifi dan niet werkt, is mij een raadsel.
Badge
Het werkt nog steeds niet.
Badge

Helaas werkt het nog steeds niet.

Dus er wordt door kpn geen oplossing geboden  voor dit voorkomend probleem ! 
Het probleem ligt toch echt ergens bij kpn ! 

Reputatie 7
Badge +24

Mijn broer thuis heeft ook een V10 En die kan wel nog steeds probleemloos de camera beelden via wifi bekijken

En als u met uw mobiele telefoon naar uw broer gaat en daar op zijn wifi probeert, werkt dat?

Badge

Nee, KPN heeft daar blijkbaar geen oplossing voor.
Als ik met met mobiele telefoon naar mijn broer ga en het probeer via zijn wifi dan werkt het gewoon.

Heeft jouw broer geen 4g modem segamcom, 
maar alleen een v10 experiabox ?
Want ik denk echt dat het probleem daar ligt met de beelden binnenhalen. 
bij dat dat extra modem achter de v10 gaat t fout.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik met met mobiele telefoon naar mijn broer ga en het probeer via zijn wifi dan werkt het gewoon.

Ok. Woont u misschien in dezelfde straat of wijk als het bedrijf en woont uw broer misschien verder weg?

Zie ook https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-verbinding-met-camera-489109

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet hoe die applicatie op uw telefoon in elkaar steekt. Mogenlijk werkt die via een externe server waarop uw ip geblokkeerd is omdat u misschien een paar keer heeft proberen heeft in te loggen met een verkeerd wachtwoord.

Je zou die camera's natuurlijk ook op laptop of pc moeten kunnen bekijken. Werkt dat? Weet u hoe dat moet?

Voor foscams kun je de volgende URL gebruiken:

rtsp://GEBRUIKERSNAAM:WACHTWOORD@IP_ADRES:88/videoMain

in b.v. player als VideoLAN VLC

Voor buitenshuis gebruik natuurlijk wel de juiste portforward actief hebben.