Beantwoord

Controller (IP adres) benaderen op Ziggo netwerk

  • 5 October 2020
  • 33 reacties
  • 438 keer bekeken

Hoi Forum,

op onze club hebben we een Ziggo netwerk waarop controllers staan voor de toegangscontrole (openen deuren en hek). Als ik op de club ben kan ik deze benaderen. Tot een paar maanden geleden kon ik dat thuis ook (met een ander IP adres dan via het Ziggo netwerk) maar nu werkt het niet meer.

Iemand met een Ziggo netwerk thuis heeft het ook geprobeerd en daar werkt het wel. Dus het lijkt de verbinding Ziggo- ander netwerk te zijn wat problemen geeft. Port Forwarding bij Ziggo staat goed. 

De melding is: website is online maar reageert niet op verbindingspoging.

wie heeft een oplossing? ik vind het raar dat het wel bij Ziggo-Ziggo werkt

icon

Beste antwoord door Helenas 19 October 2020, 17:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7

Heb je toevallig thuis een proxy server ingesteld staan of gebruik je een algemene VPN verbinding naar Internet?

Kan je er via 4G wel bij?

Is jouw publieke IP adres wellicht geblokkeerd door de server op de club?

Ik heb een algemene VPN verbinding

 

via 4G werkt het ook niet (maar ik heb daar ook een KPN abonnement

 

In het verleden werkte het wel. Maar als het publieke IP adres geblokkeerd is, zou je er extern toch ook niet met een Ziggo abo bijkunnen? De provider maakt dan toch niet uit?

Reputatie 7

Ik heb een algemene VPN verbinding

Gebruik die eens niet als je die controllers wilt benaderen.

 

Maar als het publieke IP adres geblokkeerd is, zou je er extern toch ook niet met een Ziggo abo bijkunnen? De provider maakt dan toch niet uit?

Jouw router thuis heeft een publiek IP adres dat uniek is op de wereld. Als dat publieke IP adres geblokkeerd is dan zijn daarmee alle apparaten in je thuisnetwerk geblokkeerd.

Die Ziggo abonnee heeft dus een ander publiek IP adres.

Gebruik die eens niet als je die controllers wilt benaderen.

 

euhhh, hoe doe ik dat??

Reputatie 7

Gebruik die eens niet als je die controllers wilt benaderen.

euhhh, hoe doe ik dat??

Wat voor een VPN verbinding gebruik je?

Naar welke VPN provider loopt die?

ik heb denk ik toch geen VPN. Ik zit gewoon op de KPN modem

Reputatie 7

ik heb denk ik toch geen VPN. Ik zit gewoon op de KPN modem

Dat vermoeden had ik al. :wink:

Mijn vermoeden is toch echt dat jouw publieke IP adres geblokkeerd is op die controller.

Heb je ook al gekeken of je bij een andere KPN abonnee (de buren?) die controller wel te bereiken is?

De leverancier kan er ook niet bij vanaf afstand.  ik ga het bij de buren proberen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Helenas, ik zie dat @wjb je al op weg heeft geholpen, waarvoor dank!

Is het via de buren wel gelukt?

Ik heb het op 2 plaatsen geprobeerd, bij de buren en bij iemand in een hele andere plaats, maar bij beide lukte het niet en kreeg ik dezelfde melding (op hun laptop, dus daar ligt het ook niet aan)

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het op 2 plaatsen geprobeerd, bij de buren en bij iemand in een hele andere plaats, maar bij beide lukte het niet en kreeg ik dezelfde melding (op hun laptop, dus daar ligt het ook niet aan)

Wat zegt dit jou @wjb?

Reputatie 7

Benader jij die controllers op het publieke IP adres van de club of via een URL?

Als op het publieke IP adres, kan je deze bereiken via een trace route?

(In de commandprompt het commando tracert IP adres)

Als op URL, kan het bijbehorende IP adres gevonden worden als je thuis bent?

ik benader de controller door een publiek ip adres in te vullen.  (denk ik , ik vul in xx.xx.xxx.xxx). Op URL is niet mogelijk.  

 

voor uit uitvoeren van de commando prompt heb ik iets meer instructies nodig.  het rara is, het heeft tot het voorjaar wel gewerkt

 

Reputatie 7

voor uit uitvoeren van de commando prompt heb ik iets meer instructies nodig.

Open een commandprompt (dos box) en geef het commando tracert xx.xx.xxx.xxx waarbij xx.xx.xxx.xxx dat publieke IP adres is.

Komt die tracert tot een goed einde? (Het IP adres wordt bereikt.)

We krijgen terug

xx.xx cable.dynamic.v4.ziggo.nl

 

en dan name: ander ip adres.in-addr.arpa

Reputatie 7

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen?

Wel even een gedeelte van het IP adres wegpoetsen.

ik krijg het er niet ingekopieerd hier.  (melding tekst mag max 30000 tekens bevatten.

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Dan maak je toch geen een screenshot (alt-Print-Scrn) en plak je die in het tekenprogramma om daar het IP adres even weg te poetsen.

30.000 tekens is overigens wel heel erg veel voor een trace.

 

in twee delen dan maar, dat werkt wel

bij de vorige stonden het IP adres wat ik vanuit huis gebruik, hier staat bij name het IP adres van de club

Reputatie 7

Maar dat is niet het resultaat van het commando "tracert xx.xx.xxx.xxx" waarbij xx.xx.xxx.xxx dat IP adres is.

 

Reputatie 7

En wat gebeurt er na hop 9?

Je hoeft overigens niet al die IP adressen weg te poetsen. Alleen hop 2 en het IP adres en url van de club.

na hop 9 krijg ik 2 sterretjes bij hop 10 en dan is de command pagina weg

Reputatie 7

Wat bedoel je met "en dan is de command pagina weg".

Sluit die dan uit zichzelf?

Start niet tracert.exe vanuit windows explorer maar start cmd.exe en type dan dat tracert commando in, dan sluit het scherm niet direct nadat deze klaar is.