Beantwoord

DNS over TLS DoT bij XS4ALL ook bij KPN?

  • 12 July 2021
  • 62 reacties
  • 1942 keer bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Ah dat is zeker goed nieuws! Dank voor het opvolgen, en ik verneem graag wanneer ik met de fritzbox kan testen!

 

En wordt het dan resolver.kpn.nl

?

resolver.xs4all.nl lijkt niet meer te werken … dnsleaktest laat de kpn servers zien…

 

Reputatie 7
Badge +30

En wordt het dan resolver.kpn.nl

?

resolver.xs4all.nl lijkt niet meer te werken … dnsleaktest laat de kpn servers zien…

 

Ga ik wel van uit, vraag ik na.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws! 

We zijn op dit moment druk bezig om zowel DNS over HTTPS als DNS over TLS te implementeren. Precieze oplevering daarvan is nog niet bekend. De verwachting is echter mei-juni 2022.

Wat de precieze domeinnamen gaan worden is nog niet afgetikt, dus daar valt nog niets over te zeggen op het moment. Wat betreft uitrol van het geheel, dat zal wellicht nog iets opschuiven. De eerdere verwachting was mei-juni. Inmiddels is al wel bekend dat het mei niet zal worden.

Jammer

Reputatie 7
Badge +9

@Erik_ Het is inmiddels augustus. Is er nog nieuws hierover? Of wordt dit net als de glasvezeluitrol twee jaar lang doorgeschoven?

Reputatie 7
Badge +30

Ha, goede reminder. Ik heb hier inderdaad al even niets meer over gehoord. 'k Ga navraag doen en kom er op terug!

Ha, goede reminder. Ik heb hier inderdaad al even niets meer over gehoord. 'k Ga navraag doen en kom er op terug!

En?

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws! 

We zijn op dit moment druk bezig om zowel DNS over HTTPS als DNS over TLS te implementeren. Precieze oplevering daarvan is nog niet bekend. De verwachting is echter mei-juni 2022.

Wat de precieze domeinnamen gaan worden is nog niet afgetikt, dus daar valt nog niets over te zeggen op het moment. Wat betreft uitrol van het geheel, dat zal wellicht nog iets opschuiven. De eerdere verwachting was mei-juni. Inmiddels is al wel bekend dat het mei niet zal worden.

 

Yes, ik heb wat meer informatie! Het geheel heeft wat vertraging opgelopen, maar we gaan binnenkort testen met DNS over TLS in strict mode. 

DNS over HTTPS is nog even onduidelijk of we die tegelijkertijd dan gaan testen of erna, maar ook die komt.

Reputatie 3
Badge +1

Ik kan nog nergens vinden dat dit daadwerkelijk live is gegaan. Werkt DNS over TLS DOT inmiddels bij KPN?

Badge

Op dit moment lijkt het te werken.

Reputatie 5
Badge +4

Op dit moment lijkt het te werken.

Welke resolver?

Badge

resolver.kpn.nl

Reputatie 7

resolver.kpn.nl

Vreemd want KPN maakt geen gebruik van kpn.nl.

Bedoel je wellicht resolver.kpn.com?

Badge

Nee, ik heb deze ingevoerd.

Reputatie 5
Badge +4

Nee, ik heb deze ingevoerd.

Heel vreemd, dit adres bestaat niet.

normaal is het bijvoorbeeld ns5.kpn.net

@Erik_ Weet jij op welke server DOT loopt? (DNS over TLS)

Badge

Deze werd ergens genoemd op een website. Als ik een ander adres invoerde, kreeg ik een foutmelding. Bij deze invoer kreeg ik die niet.

Badge

Ik heb het nu getest.
In mijn onwetendheid dacht ik dat het werkte. 🤔
Het werkt inderdaad niet. Ben ik op het verkeerde been gezet.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga navragen hoe het zit!

Reputatie 7
Badge +30

Update: het werkt inderdaad nog niet. Er wordt nog aan gewerkt, er zijn wat haken en ogen rondom het certificaat. 

We zijn inmiddels een jaartje verder. Nu werkt het vast wel… toch KPN?

Badge

We zijn inmiddels een jaartje verder. Nu werkt het vast wel… toch KPN?

Was het maar waar……. 🤐

kpn moet zijn beloftes toch echt waar maken!

Toch typisch dat een dergelijk ‘simpele’ feature zo lang moet duren om te implementeren. Enig nieuws hieromtrent?

Reputatie 5
Badge +4

Toch typisch dat een dergelijk ‘simpele’ feature zo lang moet duren om te implementeren. Enig nieuws hieromtrent?

Ping aan @Erik van KPN. Is er nog nieuws hier? Of moeten we voor DoT bij Google, Cloudflare e.d. blijven?

Reageer