Beantwoord

Dolby Atmos Netflix ondersteuning op tv-ontvanger

  • 9 December 2019
  • 39 reacties
  • 2735 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Maar de soundbar geeft toch geen beeld door?

Ik kan dat niet zeggen voor alle soundbars, maar de mijne geeft wel beeld door. Overigens heb ik mijn soundbar dubbel aangesloten:

1: KPN > HDMI > tv > HDMI-ARC > soundbar

2: KPN > TOSLink > soundbar. 

2 is uitsluitend voor radioluisteren zonder dat de tv aangaat. Zodra ik de KPN ontvanger uit standby haal gaat de soundbar ook al aan (handig voor de radio) maar ook als ik de tv in- (of uit-)schakel gaat de soundbar aan (uit).

Ik heb een 7.1 soundbar (met 2 8er luidsprekers) maar een 8001 en geen 5202, dus Atmos ga ik vanuit de ontvanger niet krijgen.

Maar de soundbar geeft toch geen beeld door?

Ja hoor. Ik heb een Dolby 9.1 versterker. Die heeft HDMI OUT waar geeneens geluid door kan; alleen beeld.

Dus KPN → HDMI IN audio-apparaat → HDMI OUT audio-apparaat → TV en je hebt optimaal geluid en beeld.

Nog een voordeel van deze volgorde is: TV kan uitblijven als je 'radio’ luistert. De soundbar krijgt het geluid toch al via de hdmi.

Reputatie 2

Maar de soundbar geeft toch geen beeld door?

Ja dus. Soundbar moet wel aan staan. 

Reputatie 7

Hey @Marnixvo87, leuk dat je hier inhaakt. Welkom. Is het gelukt om de KPN tv-ontvanger → soundbar aan te sluiten? 

Opzich werkt het wel maar voor mij niet optimaal. Ik heb ineens 3 afstandsbedieningen nodig i.p.v. 1. Conclusie -> nieuwe tv die Atmos ondersteund!

Reputatie 7

Opzich werkt het wel maar voor mij niet optimaal. Ik heb ineens 3 afstandsbedieningen nodig i.p.v. 1. Conclusie -> nieuwe tv die Atmos ondersteund!

Snap ik, dat is wel wat onhandig. Je kunt ook een universele afstandsbediening overwegen ? Dat is wat vriendelijker voor de portemonnee :money_mouth:  

Ik heb de sonos arc sinds kort.   Als ik men qled tv op dolby digital zet of dolby digital+ werkt dan atmos op de 4k ontvanger die ik deze week ga ontvangen?

@Ruben1989

Hoi, Ruben. Je TV moet ook Atmos ondersteunen, dan zal het wel werken. Doet je TV het niet, dan niet.

Overigens kun je Dolby Atmos alléén krijgen met een (inmiddels) ca. 100 tal titels bij Netflix. Hiervoor is het 4k abonnement bij Netflix nodig.

Er is geen aanbod via KPN zelf die dat heeft. Geen zenders, geen on demand.

Je hebt vast ook Netflix in je 4k TV. Dan is die decoder voor Atmos overbodig.
4k TV en 4k abonnement Netflix is voldoende om Atmos te kunnen krijgen.

Dat heb ik allemaal ook dat juiste abbo.   Maar mijn app in de tv geeft et niet aan terwijl ik wel digital+ functie voor geluid heb.  Dat moet goed zijn voor dolby atmos. Ik had netflix gebeld en die zeiden dat et voor samsung nog niet beschikbaar was.  Dat ligt schijnbaar wel aan de app.  

Het is nu 7 maanden verder….ondersteunt de TV-ontvanger al ATMOS?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Waardeloos dat ik met het duurste abonnement geen admos kan krijgen.

Wat bedoel je @Flats ?

Handigst is gewoon je 4k tv met hdmi arc met je audio verbinden én de Netflix app in de televisie zelf gebruiken. 

Voor Atmos dien je de 5202 te hebben. En de geluidsinstallaite of soundbar dient met hdmi met de 5202 verbonden te zijn. Tenzij de tv Atmos ondersteund. Dan kan je ook zo aansluiten 5202 → hdmi → tv → hdmi (arc) → audio.

Ondersteunt de tv geen Atmos, maar de installatie wel:

5202 → hdmi → audio → hdmi out → tv 

NOTA BENE

Alleen Netflix heeft Atmos geluid i.c.m. met HUN 4k-abonnement.

Groeten aan Hatse.

Ik heb een 4k abonnement. Hoe weet ik of ik een 5202 heb?

Via mijn kpn box krijg ik geen Atmos alleen ultra hd.

Via internet wel atmos.

 

Gerard

5202 is klein zwart ontvangertje.

Andere 4k ontvanger is wit en beetje bol. Oudere type 8001. Die ondersteunt geen Atmos. 

Er kunnen geen rechten ontleend worden voor welke ontvanger je hebt.

Ik  zou zelf de Netflix app in de 4k tv gebruiken i.c.m. hdmi arc. Dan ben je niet afhankelijk van de apparatuur van de provider. 
Alleen als je bij Netflix het 4k abonnement hebt heb je er wat aan.

Het 4k aanbod bij kpn levert alleen 3 zenders met Dolby Digital 5.1 en ook huurflims met dat geluid.