Beantwoord

DSL verbinding wordt elke week opnieuw ingesteld FRITZ!Box 7590

  • 2 August 2020
  • 29 reacties
  • 1120 keer bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

Ik ben sindskort overgestapt naar een Fritzbox 7590. Alles heb ik ingesteld via de handleiding. Dus alles werkt. internet, telefonie en iptv

 

Het modem is geupdate naar OS 7.20 in de Fritzbox. Elke week om 16.30u valt de verbinding weg en wordt de verbinding opnieuw ingesteld.

 

Ik heb geen idee waarom dit gebeurd.

 

Moet er iets in de instellingen worden gewijzigd? Zie hieronder de meldingen in de fritzbox.

 

 

Alvast dank voor jullie hulp en antwoord. Ik heb met de tech desk van KPN gebeld en die wisten het ook niet.

Met de oude experiabox 10 heb ik hier nooit last van gehad.

icon

Beste antwoord door Rosan Ellis 27 August 2020, 09:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Rosan, welkom op het forum! Dit is wel bijzonder. Ik heb een paar aanvullende vragen voor je. Hopelijk kunnen we op die manier erachter komen wat er aan de hand is. 

  • Heb je apparaten thuis die je automatisch in- of uitschakelt op een (wekelijkse) timer? 
  • Als jij dit niet doet, weet je wellicht of een van je naaste buren zoiets doet?
  • Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset (ook wel bekend als powerlines / homeplugs)?

 

Je hebt nu een screenshot geplaatst van het Systeem > Gebeurtenissen scherm. Zou je ook eens een screenshot willen plaatsen van Internet > DSL Informatie en dan van zowel de tab DSL als de tab Statistieken. Dat geeft ons de foutenteller en wat meer info over je verbinding. Vul verder alsjeblieft ook je forumprofiel in, dan kunnen we hier de boel ook nog even doormeten voor de zekerheid.

Reputatie 2

Beste Erik,

Hierbij de benodigde gegevens. De DSL uitval is puur toeval dat dit was om 16.30u. Ik heb het namelijk ook eens op een zondag of een donderdag gehad dat de DSL uit zichzelf ging resetten.

Tab DSL
Tab DSL
Tab Statistiek

Antwoord op jouw vragen.

  • Heb je apparaten thuis die je automatisch in- of uitschakelt op een (wekelijkse) timer? 

Antw: Nee dat heb ik niet

  • Als jij dit niet doet, weet je wellicht of een van je naaste buren zoiets doet?

Antw: Niet dat ik weet, alleen sinds ik de Fritzbox heb merk ik dit. Met de Experiabox nooit last van gehad.

  • Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset (ook wel bekend als powerlines / homeplugs)?

Antw: Nee, Geen verbindingsset. Alle bekabeling is nieuw CAT7 en getest.

Hier heb ik wel aan zitten sleutelen

Het stond op maximale performance, Dit heb ik 1 treedje lager gezet.

tab lijninstellingen

 

In de begintijden (2016) hebben diverse monteurs opgemerkt dat ik een "klapperende" lijn had (blauwe en rode draad) en vervolgens is de lijn overgezet naar de witte en oranje reservedraad.

Hier had ik minder last van en alles werkte goed. Het ISRA punt is ook geheel vernieuwd door een monteur van volker wessels is onder de vloer geweest om alles na te kijken en te vernieuwen.

 

Ik zal mijn forumprofiel invullen. Alvast dank voor jouw hulp.

 

 

Reputatie 2

Wat ik mij ook even afvraag. Wat zijn nu de juiste lijn instellingen voor KPN?

Standaard stond namelijk alles op "maximum performance"

Of is er een gulden middenweg?

Bij XS4ALL mag je namelijk helemaal niet aan deze instellingen komen, want dit moet namelijk bij hen op maximale performance staan.

Zij gaven al aan dat de lijn doorgemeten moet worden als je deze problemen onderkent.

In de begintijden (2016) hebben diverse monteurs opgemerkt dat ik een "klapperende" lijn had (blauwe en rode draad) en vervolgens is de lijn overgezet naar de witte en oranje reservedraad.

Hier had ik minder last van en alles werkte goed. Het ISRA punt is ook geheel vernieuwd door een monteur van volker wessels is onder de vloer geweest om alles na te kijken en te vernieuwen.

Het mooie hiervan is dat je dus dat er 4 draadjes in je huis zijn ingevoerd. Daarmee zou je potentieel in aanmerking kunnen komen voor pairbonding (nagenoeg verdubbeling van de snelheid), mits je abonnement hier aanleiding toe geeft. Dat kun je nakijken via deze link (toch nog een beetje XS4All :wink: ). Ik weet alleen niet of je Fritz!Box daarvoor geschikt is. 

Reputatie 2

In de begintijden (2016) hebben diverse monteurs opgemerkt dat ik een "klapperende" lijn had (blauwe en rode draad) en vervolgens is de lijn overgezet naar de witte en oranje reservedraad.

Hier had ik minder last van en alles werkte goed. Het ISRA punt is ook geheel vernieuwd door een monteur van volker wessels is onder de vloer geweest om alles na te kijken en te vernieuwen.

Het mooie hiervan is dat je dus dat er 4 draadjes in je huis zijn ingevoerd. Daarmee zou je potentieel in aanmerking kunnen komen voor pairbonding (nagenoeg verdubbeling van de snelheid), mits je abonnement hier aanleiding toe geeft. Dat kun je nakijken via deze link (toch nog een beetje XS4All :wink: ). Ik weet alleen niet of je Fritz!Box daarvoor geschikt is. 

 

Dag Henk,

Dank voor jouw advies. Ik zal eens informeren. Helaas heb ik de Fritzbox! pas 2 maanden en volgens mij moet je dan de 7530 hebben voor pairbonding.

Mvgr,

Rosan

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor alle info, Rosan! Wat betreft de performance instellingen, ook bij ons moet dit op maximum performance staan als je van ons uit ondersteuning wilt hebben. Je mag er wel mee spelen, dat is je goed recht, maar voor onderzoek van ons uit moet het op de standaardinstelling staan zodat de box zich ook gedraagt zoals wij vanuit het door ons ingestelde profiel verwachten. Stel je hem lager in, dan gaat de box zelf waardes veranderen, waardoor onduidelijk wordt waar het probleem vandaan komt: de lijn, of de FRITZ!Box. 

 

Dat gezegd hebbende, het is duidelijk dat je verbinding ergens door onderuit gaat. Dus hier willen we verder naar kijken. Doe het volgende, alsjeblieft:

  • Zet de performance instellingen weer op de standaard
  • Zorg dat je de laatste firmware hebt geïnstalleerd
  • Zorg dat de alles is aangesloten volgens de voorschriften (dat zit wel goed uitgaand van je eerdere bericht)
  • Genereer een support file nadat het weer een keer is uitgevallen. Deze mag je naar me mailen. Je krijgt een privébericht van me met een mailadres. 

 

Wat betreft pairbonding, daar is inderdaad een ander model voor nodig. Het idee is dat je niet binnen zes maanden terug mag van een FRITZ!Box naar een Experia Box. Maar wisselen van de ene Fritz naar de andere omdat je ook een ander verbindingstype krijgt moet op zich wel kunnen. Het is alleen zo dat we op dit moment nog geen wijzigingen naar pairbonding uitvoeren vanwege de coronamaatregelen rondom onze monteurs. En daarnaast, zoals je zelf ook kunt zien op de postcode check die Henk linkt, is er bij jou op een enkel aderpaar 200 Mbit haalbaar en met bonding 214. Dan is dit ook een situatie waarbij we bonding ook niet doen omdat je de hoogste snelheidsoptie (200 Mbit) ook kunt krijgen zonder bonding. 

200 Mb/s over één aderpaar betekent dus VPlus, toch?! Wanneer op termijn hogere abo's voor koper komen (b.v. zoiets als 400 Mb/s) dan is bonding (BVPlus) weer een optie als Rosan tegen die tijd zo'n snelheid wil afnemen.

Reputatie 2

200 Mb/s over één aderpaar betekent dus VPlus, toch?! Wanneer op termijn hogere abo's voor koper komen (b.v. zoiets als 400 Mb/s) dan is bonding (BVPlus) weer een optie als Rosan tegen die tijd zo'n snelheid wil afnemen.

 

Dag Henk dat klopt ik heb geinformeerd via de kpn klantenservice en de optie tot pair bonding behoort tot de mogelijkheden op mijn adres. In de toekomst hebben ze aangeven dat er snelheidsverhogingen eraan zitten te komen.

Reputatie 2

Dank voor alle info, Rosan! Wat betreft de performance instellingen, ook bij ons moet dit op maximum performance staan als je van ons uit ondersteuning wilt hebben. Je mag er wel mee spelen, dat is je goed recht, maar voor onderzoek van ons uit moet het op de standaardinstelling staan zodat de box zich ook gedraagt zoals wij vanuit het door ons ingestelde profiel verwachten. Stel je hem lager in, dan gaat de box zelf waardes veranderen, waardoor onduidelijk wordt waar het probleem vandaan komt: de lijn, of de FRITZ!Box. 

 

Dat gezegd hebbende, het is duidelijk dat je verbinding ergens door onderuit gaat. Dus hier willen we verder naar kijken. Doe het volgende, alsjeblieft:

  • Zet de performance instellingen weer op de standaard
  • Zorg dat je de laatste firmware hebt geïnstalleerd
  • Zorg dat de alles is aangesloten volgens de voorschriften (dat zit wel goed uitgaand van je eerdere bericht)
  • Genereer een support file nadat het weer een keer is uitgevallen. Deze mag je naar me mailen. Je krijgt een privébericht van me met een mailadres. 

 

Wat betreft pairbonding, daar is inderdaad een ander model voor nodig. Het idee is dat je niet binnen zes maanden terug mag van een FRITZ!Box naar een Experia Box. Maar wisselen van de ene Fritz naar de andere omdat je ook een ander verbindingstype krijgt moet op zich wel kunnen. Het is alleen zo dat we op dit moment nog geen wijzigingen naar pairbonding uitvoeren vanwege de coronamaatregelen rondom onze monteurs. En daarnaast, zoals je zelf ook kunt zien op de postcode check die Henk linkt, is er bij jou op een enkel aderpaar 200 Mbit haalbaar en met bonding 214. Dan is dit ook een situatie waarbij we bonding ook niet doen omdat je de hoogste snelheidsoptie (200 Mbit) ook kunt krijgen zonder bonding. 

 

Dag Erik, Bedankt voor de uitgebreide informatie.

Ik zal het onderstaande uitvoeren:

  • Zet de performance instellingen weer op de standaard

Antw: Ik zal de "lijninstellingen" weer op maximale performance instellingen zetten. Dit doe ik per vandaag.

Antw: De laatste firmware is op dit moment 7.20, maar ik zal het even in de Fritzbox controleren of er een nieuwe versie aanwezig is.

  • Zorg dat de alles is aangesloten volgens de voorschriften (dat zit wel goed uitgaand van je eerdere bericht)

Antw: Dat klopt, alle bekabeling is nieuw en ik maak gebruik van vaste internet verbindingen

  • Genereer een support file nadat het weer een keer is uitgevallen. Deze mag je naar me mailen. Je krijgt een privébericht van me met een mailadres. 

Antw: Dat zal ik doen, als ik te maken krijg dat de dsl verbinding is uitgevallen op basis van de maximum performance lijninstellingen

Extra informatie

  1. Ik heb een support file reeds gestuurd naar avm.de de fabrikant van de Fritzbox die wilden namelijk ook zien wat er is gebeurd. Ik heb ook een lijnanalyse bestandje gemaakt en deze heb ik ook naar hen opgestuurd. Of ze gelijk een een oplossing hebben dat weten ze niet. Ze gaan het in ieder geval onderzoeken.
  2. Ik merk nu dat ik de lijninstelling een treedje lager heb gezet minder last heb van internetonderbrekingen. Maar waar ik nu last van heb is dat de "iptv" kastjes beginnen te haperen. Ze worden elke keer opnieuw opgestart en elke keer wordt de software opnieuw geinstalleerd. Dus het terugzetten in performance heeft wel degelijk effect op de "iptv" kastjes.
Reputatie 2

Beste Erik,

 

De support is gedraaid en opgestuurd naar het wel bekende e-mail adres.

 

Net lag de verbinding eruit om 15.07u en heb direct een support file gedraaid en opgestuurd.

 

Alvast bedankt voor jouw hulp.

 

Mvgr,

 

Rosan

Reputatie 7
Badge +30

Dank, Rosan. mail ontvangen. Ik ga het intern doorzetten en kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Reputatie 2

Beste Erik,

Ik heb even een update van mijn kant.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en heb een nieuwe experiabox 10A gekregen icm met een experia Wifi ivm het DSL verlies en het thuiswerken.

Op dit moment ondervind ik weinig tot geen connectie problemen met de experiabox 10A. Vanuit de klantenservice hebben ze de lijn ook doorgemeten en zagen niks "vreemds"

 

Ik heb nog wel 1 vraag. Misschien heb ik de de FritzBox 7590 verkeerd aangesloten. Ik heb namelijk een RJ11 stekker in het modem gestoken ipv van een RJ45 stekker.

De RJ11 stekker heb ik 1 op 1 overgenomen van de experiabox, omdat ik dacht dat dit hetzelfde was.

 

Bij nader lezen op het forum moet je een RJ45 in het modem steken en de RJ11 in het ISRA punt. Deze kabel is ook in doos van de Fritzbox geleverd.

 

Zou dit ook storingen opleveren omdat ik de verkeerde kabel heb gebruikt. Ik heb de "pinnetjes" in de fritzbox weer voorzichtig teruggezet omdat ik zag dat ze iets naar binnen stonden.

 

In de verkorte handleiding stond hier niks over, maar in de uitgebreide handleiding op de AVM site wel.

 

Alvast dank voor jouw reactie

 

 

Reputatie 2

Beste Erik,

Ik heb een update gehad van AVM.de (fritzboz fabrikant) hierop is gereageerd op de support file die ik heb gedraaid.

 

Zie hieronder hun reactie.

 

Reactie AVM.de

 

 

Ik zal deze reactie even doorsturen naar de KPN mailadres.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rosan

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi mensen, graag wil ik even reageren op het pairbonding verhaal. Er wordt aangegeven dat een monteur in verleden van rood/blauw ader(DK1) naar oranje/wit ader(DK2) is gegaan ivm klapperende verbinding. 

Als men nu pairbonding aan gaat vragen wordt deze klapperende verbinding weer tot stand gezet en krijg je weer problemen.

Mocht je in de toekomst dat wel gaan aanvragen is de kans groot dat niet gaat werken.

 

 

Reputatie 2

Hoi mensen, graag wil ik even reageren op het pairbonding verhaal. Er wordt aangegeven dat een monteur in verleden van rood/blauw ader(DK1) naar oranje/wit ader(DK2) is gegaan ivm klapperende verbinding. 

Als men nu pairbonding aan gaat vragen wordt deze klapperende verbinding weer tot stand gezet en krijg je weer problemen.

Mocht je in de toekomst dat wel gaan aanvragen is de kans groot dat niet gaat werken.

 

 

Beste rpkoops,

Het klopt wat je zegt. Ik heb gisteren met de tech desk gebeld en zij gaven aan als ik dit zou willen en ik heb problemen met pairbonding, dan dat de straat wordt open getrokken om de bedrading te vernieuwen.

Met vriendelijke groet,

Rosan

Reputatie 2

Beste Erik,

 

Ik heb gisteren contact gehad met de Techdesk. Ik heb aangegeven hoe bepaalde instellingen in de Fritzbox! staan. Dit stond allemaal goed. We hebben dit nagelopen. Ook kwam het onderwerp lijninstellingen aanbod.

Ik had aangegeven dat ik afweek, maar zij gaven ook aan dat dit op "maximum performance" moest staan. Ik had ook al aangegeven dat ik toen problemen kreeg met iptv dat de kastjes uit zichzelf gaan herstarten en dat de software automatisch ging installeren

Echter de bekabeling die ik heb gebruik zou een probleem kunnen opleveren. Ik had RJ11 naar RJ11 gebruikt, maar ik moest de bekabeling gebruiken die bij de Fritzbox is meegeleverd RJ45 naar RJ11

Ik ga dit komend week testen en ik ga zien of dit de problemen oplost.

Wordt vervolgd….

 

Met vriendelijke groet,

 

Rosan

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rosan Ellis, sorry voor de stilte van mijn kant! Ik had jouw support en dergelijk intern uitgezet voor navraag en dat duurde allemaal wat langer dan gepland. Daar kwam niet direct iets naar voren waar we naar kunnen wijzen en zeggen ‘dat is het’. 

Goed dat je ondertussen zelf ook nog verder contact hebt gehad met de Tech Desk. Wat betreft de bekabeling, gebruik voor het aansluiten van de FRITZ!Box inderdaad de daarbij meegeleverde kabels. Het is mogelijk dat er problemen ontstaan als je dat niet doet. Ik ben dan ook benieuwd hoe het daarmee dan gaat komende week. 

 

Reputatie 2

Beste Erik,

 

Ik heb gisteren contact gehad met de Techdesk. Ik heb aangegeven hoe bepaalde instellingen in de Fritzbox! staan. Dit stond allemaal goed. We hebben dit nagelopen. Ook kwam het onderwerp lijninstellingen aanbod.

Ik had aangegeven dat ik afweek, maar zij gaven ook aan dat dit op "maximum performance" moest staan. Ik had ook al aangegeven dat ik toen problemen kreeg met iptv dat de kastjes uit zichzelf gaan herstarten en dat de software automatisch ging installeren

Echter de bekabeling die ik heb gebruik zou een probleem kunnen opleveren. Ik had RJ11 naar RJ11 gebruikt, maar ik moest de bekabeling gebruiken die bij de Fritzbox is meegeleverd RJ45 naar RJ11

Ik ga dit komend week testen en ik ga zien of dit de problemen oplost.

Wordt vervolgd….

 

Met vriendelijke groet,

 

Rosan

 

Beste Erik,

Een update van mijn kant.  Ik heb 2 weken de kabel getest die origineel bij de Fritzbox zit.

Ik heb wel minder storingen, maar nog wel 2 x keer een uitval per week. Dus het gebruik van de originele kabel heeft niet geholpen

 

Gisteren 15 september de tech desk opgebeld en alle foutmeldingen laten zien. Zij konden ook niks vinden op de lijn, dus hebben ze een externe monteur ingeschakeld.

 

De tech desk heeft vervolgens een afspraak gemaakt met een Volker Wessels monteur en deze heeft van daag 16 september de lijn doorgemeten.

 

Uit zijn meetapparatuur kwamen ook fouten naar voren. Vervolgens heeft hij een grote fout in de straatkast ontdekt. Hierop heeft hij mijn poort omgezet. We gaan testen of dit werkt.

 

De monteur merkte ook op dat de kabel die bij de Fritzbox wordt geleverd wel erg lang is en waarvan de kern soepel is. Hierop heeft hij zelf een kabel gemaakt die veel korter is en waarvan de kern stug is.

 

De komende drie dagen wordt er een duurlijn meting gestart, zodat ze kunnen meekijken wat erop de lijn gebeurd. Daarnaast nog contact gehad met de aparte KPN technische dienst en die heeft nog de ticket voor 7 dagen open staan, zodat ik eventuele storingen kan melden.

 

Dus er zijn wat mij betreft nog 3 opties open.

 

  1. Ze moeten de lijn in de straatkast herstellen/graven als er nog meer fouten naar boven komen.
  2. Ik moet mijn zelfgekochte Fritzbox omruilen voor een andere icm een stukje tekst van de technische dienst, zodat ik heb bewezen dat de lijn goed is.
  3. Ik neem de Experiabox V10A weer in gebruik en verkoop de Fritzbox.

 

Dus wordt vervolgd… komende week.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rosan

 

 

 

 

Reputatie 2

Een update van mijn kant.

 

Ik heb inmiddels helaas meerdere lijn uitvallen gehad op de donderdag. De techdesk gebeld en hebben op de straatkast en centrale gekeken.

 

Hieruit hebben ze niet gezien dat er uitval vanuit de straatkast of centrale komt.

 

Dus houden we het probleem van Fritzbox 7590 nog over. Gisteren naar de winkel geweest en het probleem uitgelegd. In overleg besloten om de Fritzbox te retourneren. Ik heb er voor de rest ook geen vertrouwen meer in, dat deze Fritzbox serie bij mij goed zal werken.

 

Ik ben dus terug op de Experiabox V10A.

 

Echter heb ik nu 2 nieuwe projecten.

Komende dinsdag  wordt bij mij pair-bonding uitgevoerd.

 

Dus hier komt de oude experiabox V10 voor terug.

 

Ik heb daarnaast goedkoop een fritzbox 7583 op de kop kunnen tikken, dus eens kijken hoe dit in zijn werk gaat.

 

We gaan het zien.

 

Wordt vervolgd...

Reputatie 2

De afspraak van dinsdag van pair-bonding ging niet door omdat de afspraak niet goed in het systeem stond.

Ze komen morgen 5 oktober de verbinding van pair bonding installeren. De lijn is inmiddels omgezet.

 

Ik heb inmiddels de experiabox 10 A afgekoppeld en de nieuwe experiabox 10 die opnieuw is opgestuurd in gebruik genomen.

 

De fritzbox 7590 heb ik geretouneerd en heb hiervoor een voucher voor gekregen.

De fritzbox 7590 is veel gevoeliger voor fouten in het netwerk dan de experiaboxen.

De experiaboxen zijn veel beter afgestemd op het KPN netwerk. Ik vermoed dat hier nog wel wat aan getweaked moet worden aan het OS van de Fritzbox

 

Daarnaast heb ik goedkoop een fritzbox 7583 op de kop kunnen tikken voor wat betreft pair-bonding. Ik ga eerst de komende weken de experiabox v10 testen.

 

Voordat ik de overstap naar een andere fritzbox ga wagen.

 

Dus wordt vervolgd…..

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Goedendag,

 

Ik meld mij weer even.

Inmiddels is de monteur maandag langsgeweest en heeft mijn verbinding omgezet naar pair-bonding.

Het duurde ongeveer een half uur tot uur voordat alles gereed was. Lijnen testen etc…..

Inmiddels draai ik weer op de experiabox V10 middels een Y-kabel aansluiting en een ISRA 2 punt.

Ik ga eerst eens kijken of de lijn stabiel genoeg is, voordat ik de overstap naar de fritzbox waag. Gezien mijn ervaring uit het verleden.

Ik heb de fritzbox 7583 klaarliggen. Ik heb navraag aan de monteur gedaan en ik dien de Y-kabel te gebruiken die bij de Fritzbox origineel meegeleverd wordt. Ik heb voor de zekerheid aan de tech-desk gevraagd welke kabel zij gebruiken en zij confirmeren ook die Y kabel te gebruiken, want deze kabel wordt ook als reserve gestuurd als deze defect is.

 

De originele Y kabel met RJ11 stekkers van de Experiabox mag ik absoluut niet gebruiken. Er is hiervoor ook geen verloopstukje voor van RJ 11 naar RJ45.

 

Goed als ik ben overgestapt op de fritzbox 7583 icm pair-bonding, dan meld ik mij weer even.

 

Wordt vervolgd…...

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rosan Ellis, dank voor je regelmatige updates! Ik had vakantie en ben sinds deze week weer terug, dus ik heb net even bijgelezen. Goed om te zien dat er monteur geweest is en de boel dieper ook nagekeken is. Jammer dat het dan met de 7590 niet stabiel wilde. 

Fijn, ook, dat je nu pairbonding hebt. Dat geeft in ieder geval al een verbetering aan bandbreedte. Lijkt me inderdaad slim om dan eerst nog even de boel aan te kijken met de V10 voor je de 7583 gaat proberen. Ik wacht je verdere berichten af :)

Reputatie 2

Beste Erik,

Sinds afgelopen zaterdag 10 oktober heb ik toch de Fritzbox 7583 aangesloten.

Ik heb de Fritzbox 7583 werkend gekregen met de KPN instellingen icm 7.15 OS

Met de stabiliteit gaat het vooralsnog goed. Geen fouten in de Fritzbox en/of vanuit de centrale.

Echter is er toch een probleem met de download en upload snelheid. Vooral de upload snelheid wijkt erg veel af.

De uploadsnelheid met de experiabox V10 bedraagt 66 Mbit terwijl ik met de Fritzbox 49 Mbit haal. Dit is ook met de download snelheid het geval 180 Mbit met de Fritzbox en 200 Mbit met de Experiabox V10.

De Experiabox V10 blijkt dus veel beter ingericht te zijn dan de Fritzbox.

Bij navraag aan de techdesk bleek het toch het geval dat de Fritzbox 7583 toch niet de volledige upload kan benutten van de lijn. Dus gaan ze hierop een onderzoek instellen, omdat meer klanten hier last van kunnen ondervinden. Wanneer de oplossing gaat komen weten ze niet.

Misschien dat een update van het Fritz OS kan helpen, of dat er aan de kant van de KPN wat moet gebeuren.

Daarnaast heb ik AVM gemaild met een ticket-id en daar heb ik ook de support gegevens van de Fritzbox opgestuurd samen met een DSL diagnose van 30 minuten uit de Fritzbox.

Dus zij gaan ook op onderzoek uit.

Als ik antwoord heb van AVM, dan stuur ik dit ook door aan de Techdesk, dan kunnen zij dit meenemen in hun analyse.

De laatste keer dat ik met AVM contact had, duurde het 3 weken dat het antwoord kreeg.

Dus ook deze keer geldt weer

Wordt vervolgd…….

Reputatie 2

oh vreemd joh, hier de 7590 en gaat als de brandweer.

Ik had trouwens ook een vraag gesteld aan AVM en had binnen een uur antwoord dus misschien heb je nu meer geluk.

Reputatie 2

oh vreemd joh, hier de 7590 en gaat als de brandweer.

Ik had trouwens ook een vraag gesteld aan AVM en had binnen een uur antwoord dus misschien heb je nu meer geluk.

 

Dan heb je heel veel geluk. Afkloppen dan maar dat alles goed blijft werken. En dan zit ik zelf nog maar 250 meter van de straatkast vandaan.

De straatkasten bij mij in de buurt zijn vanuit 1958, dit betekent wel dat de apparatuur 62 jaar oud is! Dus dit is nogal fragiel allemaal.