Beantwoord

DSL verbinding wordt elke week opnieuw ingesteld FRITZ!Box 7590

  • 2 August 2020
  • 29 reacties
  • 1121 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7

De uploadsnelheid met de experiabox V10 bedraagt 66 Mbit terwijl ik met de Fritzbox 49 Mbit haal. Dit is ook met de download snelheid het geval 180 Mbit met de Fritzbox en 200 Mbit met de Experiabox V10.

De Experiabox V10 blijkt dus veel beter ingericht te zijn dan de Fritzbox.

Dit is erg interessant! Ik durf dat niet gelijk weg te schrijven als dat de V10 dan per sé beter ingericht is. Kan wel zijn, omdat de V10 immers ons eigen apparaat is, dat het niet iets beter samengaat met ons netwerk. Fingers crossed dat ze, tussen onze technische mensen en de AVM erachter kunnen komen waar dit verschil in zit. 

Reputatie 2

De uploadsnelheid met de experiabox V10 bedraagt 66 Mbit terwijl ik met de Fritzbox 49 Mbit haal. Dit is ook met de download snelheid het geval 180 Mbit met de Fritzbox en 200 Mbit met de Experiabox V10.

De Experiabox V10 blijkt dus veel beter ingericht te zijn dan de Fritzbox.

Dit is erg interessant! Ik durf dat niet gelijk weg te schrijven als dat de V10 dan per sé beter ingericht is. Kan wel zijn, omdat de V10 immers ons eigen apparaat is, dat het niet iets beter samengaat met ons netwerk. Fingers crossed dat ze, tussen onze technische mensen en de AVM erachter kunnen komen waar dit verschil in zit. 

 

Beste Erik,

Dank voor jouw reactie. Ik post even een screenshot vanuit de Fritzbox! 7583.

Je kunt zien dat de volledige capaciteit voor de upload niet volledig wordt benut.

De lijn kan 66,5 Mbit aan terwijl de training op 54 Mbit ligt. Als je een speedtest doet, dan kom je nog maar op 50 Mbit uit. Alles in het huis is bekabeld met CAT7/7A.

Vele andere mensen melden een upload verlies van gemiddeld 10% - 12% met deze Fritzbox.

Dus niet alleen bij KPN, maar ook bij XS4ALL.

Ik heb nog geen antwoord gehad van AVM. Ik heb inmiddels screenshots naar AVM gestuurd van de Experiabox V10 inzake de DSL verbinding.

Als ik antwoord heb, dan zal ik dit wel even hier posten en stuur ik dit bericht ook door aan de Techdesk.

 

 

Dus voor nu even.

Wordt vervolgd…….

 

 
Reputatie 2

Goedendag

Ik meld mij weer even. De Fritzbox 7583 heeft afgelopen dinsdag 27 oktober een update gehad van FritzOS 7.15 naar FritzOS 7.21 gehad. Ik heb de FRITZ OS! 2 dagen getest.

Tevens heb ik een beta Fritz OS gekregen vanuit AVM. Ik heb allebei de FritzOS'en getest. Alles terug weer naar de fabriekinstellingen/stroom eraf gehaald

Echter helaas geen goede resultaat met de FritOS 7.21, eerder een verslechtering van de download snelheid van 180 Mbit naar 170 Mbit en de upload snelheid blijft hangen op 48 Mbit.

Met de Experiabox V10 wordt 190-195 Mbit download en 60 Mbit upload gehaald.

Ik heb het mailtje van AVM doorgestuurd naar de techdesk.

Ik heb met de techdesk afgesproken dat ik terug ga naar de Experiabox V10 en dat ik een extra experia wifi erbij krijg. De Fritzbox en repeater gaan hier bij mij de verkoop in.

Helaas eindigt voor mij de rit hier voor de Fritzbox. Ik heb ze alletwee getest de 7590 en 7583 (pair-bonding). Ik ga helaas niet meer wachten op een nieuwe update. Dit gaat weer maanden op zich wachten vanuit AVM.

Er moet in de toekomst nog heel wat gebeuren aan de AVM en KPN kant om de fritzboxen goed te laten werken op het KPN netwerk voor met name de VDSL verbinding.

Erik dank voor jouw hulp en reacties.

Dus mochten jullie willen overstappen op een Fritzbox, ga hem eerst huren via KPN mocht het niet bevallen, dan kun je hem altijd terugsturen.

 

Mvgr,

Rosan

Reputatie 7

Jammer dit te horen, Rosan :( Dan lijkt het mij inderdaad ook een goed plan om dan terug te gaan naar de Experia Box. Fijn dat je hier je ervaringen bent blijven delen tijdens dit hele proces. Hierdoor is dit topic ook een nuttig stuk informatie voor andere meelezers.