Beantwoord

Erg hoge ping

  • 28 September 2019
  • 29 reacties
  • 897 keer bekeken

Tijdens het gamen heb ik vaak erg hoge ping. Soms wel tot 500. Het hoogste wat ik ooit gehad heb is 1100, dat is het meeste wat de servers (van Fortnite) aankunnen. Onlangs heb ik met KPN contact gehad en zijn we van ADSL omgezet naar VDSL. Helaas dus zonder een lager Ping resultaat.

Als ik Fortnite dan is mijn ping er wisselend. het gaat van 20 naar 70 naar 115 naar 50 naar 243 etc. is dat normaal?

Onderstaand mijn Ping resultaten van nu. Het is nu wel rustig thuis, mijn moeder en broertje zijn tv aan het kijken en mijn zus is niet thuis. Dus er zijn niet veel mensen aan het internetten. Als we allemaal online zijn heb ik het idee dat Ping vaak boven de 300.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 October 2019, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Wat is de down- en uploadsnelheid van jouw Internet aansluiting?
Plaats eens een screenshot van de DSL status pagina waar die snelheden getoond worden.
Is dit wat je vraagt? Nu ben ik op dit moment weer de enige in huis die internet gebruikt. Dus de ping lijkt wel OK. Maar als iemand anders ook begint, is het altijd slechter.

Als dit niet is wat je vraagt, hoe kan ik dan de DSL status pagina openen?

Het is me toch gelukt om de status pagina te vinden

Reputatie 7
Dan is het duidelijk waarom die ping tijden omhoog vliegen.
De uploadsnelheid is heel erg laag en eigenlijk niet meer acceptabel anno 2019.
Daardoor ontstaat er een wachtrij van uitgaande communicatie met als gevolg dat die ping tijden omhoog gaan.

Wat zegt fourstack dat haalbaar zou zijn op jouw adres?

Reputatie 7
Hmmm, ik ben bang dat er niet zo veel aan gedaan kan worden.
Waarom niet? of moet ik bij de KPN iets navragen?
Reputatie 7
Badge +24
Waarom niet? of moet ik bij de KPN iets navragen?

Omdat je gewoon een vreselijk trage verbinding hebt.
Dat dacht ik al, maar waar ligt dit aan? Ligt dit aan mijn VDSL verbinding van KPN. Kan dit verbeterd worden?
Reputatie 7
Badge +24
Ja. En ja. Maar reken er maar niet op dat KPN dat zomaar 1-2-3 doet op afroep.
Ik heb inderdaad al een paar keer gebeld met de helpdesk, maar dat schiet niet zo op. Want wat zou KPN nu echt kunnen doen? Helpt het om een monteur te laten komen?
Reputatie 7
Dat dacht ik al, maar waar ligt dit aan? Ligt dit aan mijn VDSL verbinding van KPN. Kan dit verbeterd worden?
Je hebt geen VDSL verbinding maar een ADSL verbinding.
Ik hoop dat op korte termijn een medewerker van KPN zal reageren om te kijken of jouw verbinding van ADSL naar VDSL omgezet kan worden. Dan nog verwacht ik daar geen wonderen van aangezien fourstack helaas aangeeft dat 27Mbps het maximum is.
waar zie je dat ik ADSL heb? een tijdje geleden heb ik met de helpdesk gebeld en toen hebben ze het (volgens hen) omgezet naar VDSL.
Reputatie 7
waar zie je dat ik ADSL heb? een tijdje geleden heb ik met de helpdesk gebeld en toen hebben ze het (volgens hen) omgezet naar VDSL.
Op het screenshot met de DSL link informatie staat:

Modulation type: ADSL_2Plus
Kijk, zo wordt ik weer wat wijzer. Dan bel ik de helpdesk maar weer eens of ze mijn verbinding dan nu echt kunnen omzetten naar VDSL. Hopelijk scheelt dat dan weer iets. Bedankt voor de tips!
Reputatie 7
Hallo @ThijsJoep, welkom op het KPN forum. Terechte vraag stel je hier, en zo te zien heb je al een antwoord. Laat ik de pleister er maar meteen aftrekken. Ik vrees dat er op zeer korte termijn niet veel gaat veranderen. Fourstack geeft aan wanneer er binnen 2 maanden een upgrade op het programma staat. Aan de printscreen te zien, gaat dat (nog) niet gebeuren :(

Ben het helemaal met wjb eens, dit is niet echt een moderne snelheid. Je kunt je bij KPN NetwerkNL op de nieuwsbrief inschrijven. Als we jouw wijk aanpakken, houden we je op de hoogte!
Beste Nadia, dank voor het snel afhalen van de pleister. Als ik het goed begrijp dan blijft er voorlopig maximaal 27Mbit/s uit mijn koperen leiding stromen. De kans dat er op korte termijn iets gebeurt is volgens mij niet zo groot.

Kan er wel iets gedaan worden aan mijn lage download en uploadsnelheid? Ik was van mening dat mijn internetverbinding naar een VDSL verbinding was omgezet, maar blijkbaar heb ik nog steeds ADSL. En mijn resultaten qua up- en downloadsnelheid zitten nog erg ver verwijderd van de 27Mbit/s.....

Reputatie 7
YW, @ThijsJoep. Heb je de snelheidsmeting op WiFi uitgevoerd?
De snelheidsmeting heb ik bedraad uitgevoerd. Onderstaand nog eentje van zojuist (via de ethernetkabel). Er wordt niet gegamed en het aantal tablets en telefoons dat actief gebruikt wordt is erg beperkt (1 IPad, 1 TV en deze computer staan aan).

Reputatie 7
Dat is niet goed, @ThijsJoep. Dat wil ik graag nakijken. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je gegevens (postcode + huisnummer, naam contractant en tel) Laat het me weten als de gegevens zijn bijgewerkt, dan kan ik aan de slag 🙂
Beste Nadia, ik heb mijn gegevens aangevuld. Ben benieuwd wat je kan betekenen!
Reputatie 7
Hah, @ThijsJoep. We hebben telefonisch contact gehad. Met de metingen die je hebt gedaan (bedraad) en de snelheid die daarmee gehaald wordt lijkt het ons verstandig dat een monteur ter plekke dit gaat bekijken. Laat jij volgende week weten wat de uitkomst is? Hoor graag van je 🙂

Nadia,

De KPN monteur zou gisteren langs zijn gekomen. Na lang gewacht te hebben, heb ik maar de helpdesk gebeld. Daar hebben ze met de monteur gebeld en toen wisten ze me te vertellen dat de monteur niet langs zou komen, maar dat dit op afstand verholpen zou worden. De monteur zou me zelf ook nog even bellen om dit door te nemen. Maar inmiddels weer een dag verder heb ik nog geen monteur aan de lijn gehad. Je snapt dat ik hier natuurlijk geen fijn gevoel aan over houdt. Daarbij vind ik het ook vreemd dat dit ineens op afstand verholpen kan worden, terwijl jij toch een monteur op locatie wel verstandig vond. Dit voelt een beetje als ‘het kastje en de muur'.

Mijn 'scores’ zijn inmiddels nog niets verbeterd. Dus wat nu??????

 

 

 

 

 

Reputatie 7

 Hey @ThijsJoep, dat is echt heel raar. We hebben samen over de telefoon een afspraak voor de monteur ingeschoten voor gisteren. Heb je daar nog een bevestiging per mail van gehad? Ik ga er meteen achteraan. Ik kom er op terug. 

Reputatie 7

Hallo @ThijsJoep, bedankt voor het goede telefonische gesprek van zonet. Het spijt mij te vernemen dat de monteur die dinsdagavond jouw voicemail insprak, niet duidelijk heeft gecommuniceerd over de vervallen afspraak van afgelopen woensdag. Hij heeft in de wijkcentrale aanpassingen gedaan.

Ik ben wel erg benieuwd, hoe de snelheidswaarden zijn met 1 pc/laptop verbonden aan de Experiabox. Wanneer je de mogelijk hebt, zie ik daar graag een printscreen van :)

Het meten van je internetsnelheid doe je vanaf je eigen apparaat dat verbonden is via een UTP-kabel met de modem (ExperiaBox V10). Verouderde apparatuur of apparatuur waarop niet de meest recente updates zijn geïnstalleerd kunnen te lage resultaten geven. Om de werkelijke snelheid te meten is het noodzakelijk om geen andere diensten te gebruiken die gebruik maken van data (Interactieve TV, bellen, downloaden, browsen etc.). Deze diensten zijn van invloed op de gemeten snelheid en dienen dus uitgeschakeld te blijven tijdens de meting. Televisie heeft invloed op de internetsnelheid; 4mbit (SD) 8mbit (HD) of 20mbit (4K) per tv-ontvanger die aanstaat.

Ik hoor graag van je!Â