Beantwoord

Erg hoge ping

  • 28 September 2019
  • 29 reacties
  • 897 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hee Nadia,

Zojuist heb ik een nieuwe meting gedaan. Ik heb daarvoor alle (4) UTP kabels uit mijn expertiabox getrokken (1 naar mijn experia Wifi, 1 naar mijn switch (met 12 aansluitingen), 1 naar zonnepanelen, 1 naar mijn schuur)). Vervolgens heb ik de standaardkabel van de experia wifi aangesloten op mijn laptop (die een paar maanden oud is) en heb ik de speedtest uitgevoerd. Dus in de experiabox was maar 1 UTP kabel en deze was direct op mijn laptop  aangesloten. Alle tablets en telefoons in ons huis hebben we ook uitgezet (niet op standby, maar daadwerkelijk uit). Dus volgens mij moet dit een redelijk zuiver beeld van de internetsnelheid geven.

In de speedtest gaf dit onderstaande  resultaten. Volgens mij dus nog ver onder de maat en een eventueel positief resultaat van een omzetting in de wijkcentrale is dus nog weinig/niets van te merken. Dus .……….

 

 

Leuk je gesproken te hebben, @ThijsJoep . Ik kom er achter dat jouw lijn nog omgezet kan worden naar vdsl. Dat hebben we net samen doorgevoerd.

Het kan zijn dat dit al vaker geprobeerd is en dat er onderwater iets misgaat. Daar gaan we morgen achter komen. Mocht het wel gelukt zijn, heb ik goede hoop dat daarmee ook jouw snelheid verhoogd is. We hebben morgen weer contact! 

Beste Erwin,

 

Het is gelukt! Eindelijk komt mijn down- en upload snelheid in de buurt van de normale snelheden. Blijkbaar was het vorige keer niet omgezet, maar nu dus wel. Dit scheelt voorlopig weer wat discussie thuis over het omzetten van het abonnement naar Ziggo.

 

Nadia, Erwin, dank voor het oplossen.

 

Top! Fijn dat de omzetting gelukt is. Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.Â