Vraag

Extender verbinden met tweede wifi netwerk

  • 30 June 2021
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Hallo allemaal ,

Ik heb hulp nodig en ben niet echt technisch en heb niet echt iemand in de omgeving dat kan dit voor mij doen + eigenlijk wil ik dit wel begrijpen en zelf kunnen doen. 

Situatie is als volgd: vorige huisgenoot heeft internet ingestelld op Netgear modem + Netgear extender (andere verdieping). Hij had ook 2 netwerks aangemaakt. 1 - thuis / hoofdnetwerk , 2 - is gebruikt via de extender op laatse verdieping. 

Er was een update van KPN vorige week en ik heb Netgear Modem verplaats met Experia Box 10. De internet werkt wel, alleen als iedereen thuis en online is wordt het beetje traag. 

Wat ik wil is de Netgear Extender (Model EX6150v2) verbinden met de tweede wifi netwerk. 

Ik heb ook een draad waar mee ik kan de extender met Experia Box verbinden. Verder snap ik niet welke stappen moet ik nemen. 

  • op de extender zie ik ook de link : mywifiext.net . Ik ga vanuit dat dit moet ik ook gebruiken. 

Kan iemand mij alstublieft uitleggen de stappen om mijn extender te verbinden tot tweede wifi netwerk? Of als iemand heeft een perfecte link met stappen of video uitleg? 

 

Hartelijk dank

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Luda, welkom! Op dit forum vind je een heleboel wel technisch aangelegde klanten, dus dat zou geen probleem moeten zijn! Neem in ieder geval eens een kijkje in het topic ‘Gebruik een eigen router achter de Experia Box’ van @wjb. Daar wordt informatie gegeven over hoe je e.e.a. aan kunt sluiten en waar je om moet denken. Wellicht haal je daar al meer informatie uit!