Beantwoord

Foutmelding 561 bij opstarten iTV na aansluiten eigen router ( Netgear XR500)

  • 30 April 2020
  • 9 reacties
  • 345 keer bekeken

Na het aansluiten van de Netgear XR500 geeft de interactieve televisie na het downloaden van de software en het installeren hiervan (bij 85% - configuratie geactiveerd) de foutbelding 561: opvragen instellingen mislukt. 

 

Wat al is gedaan: 

Op de router is de VLan ingesteld (4) IGMP-proxy is ingeschakeld.

Hierna deed de interactieve TV het direct, alleen na een herstart loop ik continue tegen bovenstaand probleem aan. De Netgear staat rechtstreeks met de kabel aangesloten aan de tv ontvangen. Ik heb tevens geprobeerd of het resetten van de TV ontvanger zou helpen, dit is helaas niet het geval. De experiabox is er tussenuit gehaald. 

Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? 

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 30 April 2020, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

De XR500 is helaas niet geschikt om daarmee de Experia Box te vervangen.

Zie ook dit topic.

Reputatie 4
Badge +2

Na het aansluiten van de Netgear XR500 geeft de interactieve televisie na het downloaden van de software en het installeren hiervan (bij 85% - configuratie geactiveerd) de foutbelding 561: opvragen instellingen mislukt. 

 

Wat al is gedaan: 

Op de router is de VLan ingesteld (4) IGMP-proxy is ingeschakeld.

Hierna deed de interactieve TV het direct, alleen na een herstart loop ik continue tegen bovenstaand probleem aan. De Netgear staat rechtstreeks met de kabel aangesloten aan de tv ontvangen. Ik heb tevens geprobeerd of het resetten van de TV ontvanger zou helpen, dit is helaas niet het geval. De experiabox is er tussenuit gehaald. 

Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? 

 

 

Wat je zou kunnen proberen is third party firmware installeren zoiets als openwrt of ddwrt. Ik weet alleen niet of het dan zomaar zal gaan werken. Met de standaard netgear firmware in ieder geval niet. Er zijn op het internet artikeltjes te vinden maar het word wel lastig. Ik geef je niet veel kans.

Reputatie 7

Bezitters van een Netgear router doen er verstandig aan om dit met Netgear op te nemen.

Netgear zal de firmware van haar routers geschikt moeten maken voor routed-IPTV waarbij de IGMP multicasts vanaf een apart vlan gehaald moeten worden terwijl de TV ontvangers voor alle andere functionaliteit gewoon aan het Internet hangen.

Dank voor de reacties en jammer dat het een lastige casus is… je zou zeggen dat het met het instellen van de vlan’s zou moeten werken maar helaas. ik ben voornamelijk voor de xr500 gegaan met als reden gamen. De ps4 staat draadloos in verbinding met het wifi. Wat adviseren jullie om het het best werkbaar te maken met de xr500?

 

experia aansluiten met xr erachter?

 

Fritsbox met xr erachter?

 

Welke instellingen?

Reputatie 7

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Kan daaruit niet opmaken of de frits of experiabox de betere keuze is. 

Wat wil je met een andere router wat je nu niet kan?

Reputatie 4
Badge +2

Dank voor de reacties en jammer dat het een lastige casus is… je zou zeggen dat het met het instellen van de vlan’s zou moeten werken maar helaas. ik ben voornamelijk voor de xr500 gegaan met als reden gamen. De ps4 staat draadloos in verbinding met het wifi. Wat adviseren jullie om het het best werkbaar te maken met de xr500?

 

experia aansluiten met xr erachter?

 

Fritsbox met xr erachter?

 

Welke instellingen?

Ik zou dan de experia nemen en daar een DMZ host in definieeren en daar dan de XR router achter.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.