Beantwoord

Geen UHD mogelijk op Optoma 4K beamer

  • 14 March 2022
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Hi,

Op zolder hebben wij een Optoma UHD300X. Deze ondersteunt 4K, maar als ik bij de beelscherminstellingen van de TV ontvanger (ARRIS VIP5202) UHD selecteer, krijg ik steevast onderstaande foutmelding. 

Momenteel zitten er een Onkyo HT-S7805 en Philips Hue Play HDMI Sync Box tussen, maar ook als ik die er tussenuit haal en de Atzebe HDMI kabel direct op de beamer en TV ontvanger aansluit, houd ik dezelfde foutmelding. 

Heeft iemand wellicht een gouden tip om toch o.a. Netflix en ESPN in UHD te kunnen kijken? 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 March 2022, 10:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @floriswakka , als je binnen de decoder de beeldscherminstellingen op AUTO zet, gaat het dan wel goed?

Je tv toestel zet het dan automatisch in UHD om.

Voor Netflix en ESPN moet je dan wel een 4K abonnement hebben, anders kijk je pseudo 4K, wat je nu toch al doet bij de normale tv zenders, want er is standaard niets in 4K.

Eventueel kun je de decoder een frisse start geven.

Succes.

 

Hi Jan,

Dank voor je reactie. Het 4k abonnement heb ik. Wanneer ik de decoder op AUTO zet pakt ie 1080p 50hz. Frisse start heb ik al meermaals geprobeerd, ook tijdens het experimenteren met wel/geen receiver/hue sync ertussen. Geen enkele combinatie werkt...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @floriswakka, ik ben even gaan zoeken bij ons, ik kwam dit topic over een beamer tegen. Hier ligt het aan HDCP 2.2. Kun je hier wat mee? Want de ontvanger werkt wel goed op een tv toch?