Vraag

Geen verbinding met Citrix werkomgeving

  • 13 April 2022
  • 40 reacties
  • 388 keer bekeken

Goedemiddag,

Meerder topics bekeken maar ik kom er niet uit.

Na 3 jaar inloggen via dezelfde computer kom ik niet meer in de Citrix werkomgeving. Echter wanneer ik overschakel op de mobiele data doet hij wel. Ook bij mijn ouders thuis vanaf een andere aanbieder werkt de verbinding gewoon. 

KPN zegt alles nagekeken te hebben maar lijkt niks mis te zijn.

Mijn Macbook heeft geen mogelijkheid tot bekabeling dus dat kan ik niet uittesten. 

Bijzonder dat dit na 3 jaar opeens niet meer werkt via KPN en via andere aanbieders dus wel. Ik ben zelf niet mega technisch maar wellicht kan iemand hier verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Cherith


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Hallo @Cherith , heb je de ICT-afdeling van je werk al om advies gevraagd, want zij zijn degenen die je op het goede spoor moeten helpen.

Ik sein @wjb wel even in, die weet er ook veel van en die wil je misschien wel helpen.

Succes.

 

@JanD  Ik heb eerst bij hun aangeklopt maar zij zeggen niks te zien en ik ben ook de eerste van wie ze dit horen. Wanneer ik mijn computer meeneem naar het werk en via de wifi verbinding daar werk is er niks aan de hand.

Het lijkt echt aan de KPN verbinding thuis te liggen aangezien hij het vanaf een andere laptop ook niet doet. Vanmiddag bij mijn ouders gewerkt omdat dit nogal vervelend is en daar via een andere aanbieder werkt het gewoon.

Hallo @Cherith , wacht ook s.v.p. de reactie van @wjb even af.

Succes.

 

Reputatie 7

Wordt er voordat je Citrix kunt benaderen eerst een VPN verbinding opgezet?

@wjb Klopt inderdaad, althans de citrix link die ik kan gebruiken bevat vpn.

Maar tot zover mijn technische inzicht.

Reputatie 7

@wjb Klopt inderdaad, althans de citrix link die ik kan gebruiken bevat vpn.

Maar tot zover mijn technische inzicht.

Heb jij een glasvezelaansluiting en zo ja welk "glasvezelkastje" heb je?

@wjb Klopt inderdaad, althans de citrix link die ik kan gebruiken bevat vpn.

Maar tot zover mijn technische inzicht.

Heb jij een glasvezelaansluiting en zo ja welk "glasvezelkastje" heb je?

Nee, geen glasvezel hier.

Reputatie 7

Kan je ook eens op een andere computer via jouw thuisnetwerk naar Citrix gaan.

Werkt dat wel?

Kan je ook eens op een andere computer via jouw thuisnetwerk naar Citrix gaan.

Werkt dat wel?

Werkt ook niet vanaf een andere computer helaas. 

Reputatie 7

Benader je die Citrix omgeving op IP adres of op domeinnaam?

Wat is die domeinnaam?

Kan jij op jouw Macbook IPv6 eens uit zetten?

Kan je dan wel naar Citrix?

Hoi @Cherith . Welkom op het forum.

Benader je die Citrix omgeving op IP adres of op domeinnaam?

Wat is die domeinnaam?

Kan jij op jouw Macbook IPv6 eens uit zetten?

Kan je dan wel naar Citrix?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Hoi @Cherith . Welkom op het forum.

Benader je die Citrix omgeving op IP adres of op domeinnaam?

Wat is die domeinnaam?

Kan jij op jouw Macbook IPv6 eens uit zetten?

Kan je dan wel naar Citrix?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.


Excuus! 
 

Ik benader citrix via citrix.zorgnh.nl en de applicatie van citrix geïnstalleerd.

Als ik IPv6 uit zet lukt het helaas ook niet.

Gisteren aan de telefoon gehangen met KPN en er wordt zo een nieuw modem geleverd om te zien of alles daarna wel werkt. 

Helaas heeft ook het nieuwe modem geen zin gehad.

Reputatie 7
Badge +24

Het ip zal wel gewoon geblokkeerd zijn. Dat zien we wel vaker.

U heeft nu een nieuw modem, maar welke had u daarvoor? 

Bij uw ouders werkt het wel zegt u. Zitten die ook bij KPN? Zo ja, welk modem hebben die?

Het ip zal wel gewoon geblokkeerd zijn. Dat zien we wel vaker.

U heeft nu een nieuw modem, maar welke had u daarvoor? 

Ik had een experia 10 nu een kpn box 12

Het ip zal wel gewoon geblokkeerd zijn. Dat zien we wel vaker.

U heeft nu een nieuw modem, maar welke had u daarvoor? 

Bij uw ouders werkt het wel zegt u. Zitten die ook bij KPN? Zo ja, welk modem hebben die?

Zij hebben geen KPN, andere netwerkaanbieder. Is dat mogelijk dan een IP zo uit het niks geblokkeerd wordt en kan dat hersteld worden?

Reputatie 7
Badge +10

Misschien heeft @Raymondt een idee…?

Reputatie 7
Badge +24

Het ip zal wel gewoon geblokkeerd zijn. Dat zien we wel vaker.

U heeft nu een nieuw modem, maar welke had u daarvoor? 

Ik had een experia 10 nu een kpn box 12

Het kan wezen dat u op de v10 een ander subnet ingesteld had. Bijvoorbeeld 192.168.0.x. En dat dit bij een update van de Experiabox gereset is naar 192.168.2.x.

Bij VPN wil dat onder bepaalde omstandigheden wel eens problemen opleveren als de andere kant ook 192.168.2.x heeft. @wjb weet daar vast meer over?

Bij de KPN Box 12 is het onmogelijk om het subnet aan te passen. Dat staat standaard op 192.168.2.x en kan niet gewijzigd worden. Bij de Experiabox v10 wel.

Andere providers gebruiken allemaal andere subnetten. Voor zover ik weet. En ook bij een hotspot heb je ook een ander subnet.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eens te verbinden met het gastennetwerk. Volgens mij gebruikt het gastennetwerk op de KPN Box 12 subnet 192.168.3.x. Misschien werkt het...

Probeer eens te verbinden met het gastennetwerk. Volgens mij gebruikt het gastennetwerk op de KPN Box 12 subnet 192.168.3.x. Misschien werkt het...

Ook al geprobeerd maar ook dat werkt niet helaas.

Reputatie 7
Badge +24

Mijn Macbook heeft geen mogelijkheid tot bekabeling dus dat kan ik niet uittesten. 

Daar is een oplossing voor:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

Het zal in dit geval niets uithalen denk ik. Maar het kan nooit kwaad om zo'n ding in huis te hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer eens te verbinden met het gastennetwerk. Volgens mij gebruikt het gastennetwerk op de KPN Box 12 subnet 192.168.3.x. Misschien werkt het...

Ook al geprobeerd maar ook dat werkt niet helaas.

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Of iets van een ander merk?

Probeer eens te verbinden met het gastennetwerk. Volgens mij gebruikt het gastennetwerk op de KPN Box 12 subnet 192.168.3.x. Misschien werkt het...

Ook al geprobeerd maar ook dat werkt niet helaas.

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Of iets van een ander merk?

Nee, niks van dat alles.

Helaas kan KPN verder niks betekenen, wellicht dat iemand hier nog een optie heeft anders is de optie overstappen naar een andere provider. Helaas.

 

Want dit is geen doen.

Reputatie 7

Heb je vrienden, kennissen of familie met de KPN abonnement?

Kan je ook eens kijken of je daar wel een verbinding op kunt zetten?