Beantwoord

Google wifi tripple aansluiten werkt tv niet

  • 14 May 2020
  • 10 reacties
  • 644 keer bekeken

Goedenmorgen,

ik heb google wifi tripple voor internet in hele huis maar tv doet het niet meer nu .

We hebben de kpn experiabox als router moet ik nu nog meer aanschaffen om de tv weer aan te kunnen sluiten of is dat wel mogelijk met google wifi.

Radeloos 😩

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door wjb 16 May 2020, 11:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

TV ontvangers moeten op de primaire router aangesloten worden en dat is in jouw geval de Experia Box.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Reputatie 7

Hoi @Elf73, je bent voor dit soort vragen hier op het juiste adres, welkom op het KPN forum :)

Ik snap dat je radeloos wordt nu de tv-ontvanger niet meer werkt met de Google WiFi. Gelukkig kan dan hersteld worden, zoals wjb hier al aangeeft moet de tv-ontvanger direct communiceren met je primaire router: de KPN Experiabox. Heb je dat al gedaan?  

Goedenmorgen,

bedankt voor de reactie was aan werk dus kon even niets .

bedoelen jullie dan dat dat zwarte kleine kastje van kpnwat naast mn tv staat ???

Dat zou dan betekenen dat ik een kabel door huis heen heb liggen of zn tv stekker van kpn kopen?

Als ik goed begrijp is google wifi dan echt. Alleen voor mn internet en doet dat niet mee bij tv kijken. 
 

of heb ik het nog niet begrepen 🥴😂

 

Reputatie 7
Badge +24

Goedenmorgen,

bedankt voor de reactie was aan werk dus kon even niets .

bedoelen jullie dan dat dat zwarte kleine kastje van kpnwat naast mn tv staat ???

Dat zou dan betekenen dat ik een kabel door huis heen heb liggen of zn tv stekker van kpn kopen?

Als ik goed begrijp is google wifi dan echt. Alleen voor mn internet en doet dat niet mee bij tv kijken. 
 

of heb ik het nog niet begrepen 🥴😂

 

Dat heeft u goed begrepen. KPN heeft bij tv gekozen voor een techniek die heet "IGMP snooping". Veruit de meeste wifi systemen ondersteunen dat niet. Eigenlijk bijna geen 1.

Reputatie 7

Als ik goed begrijp is google wifi dan echt. Alleen voor mn internet en doet dat niet mee bij tv kijken. 

Klopt en dat komt doordat de Google WiFi een router is en dus een eigen subnet kent, afwijkend van het 192.168.2.0/24 subnet van de Experia Box.

Hierdoor kunnen de TV ontvangers geen contact meer maken met de IGMP proxy server die op de Experia Box actief is. Een TV ontvanger moet op hetzelfde subnet zitten als waar de IGMP proxy server actief is en dat is dus het subnet van de Experia Box.

IGMP multicasts kunnen overigens best via wifi lopen, gelukkig maar anders zou IPv6 en UPnP ook niet werken, maar de IGMP multicasts voor de TV streams zijn veel te zwaar voor wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Bij de SuperWifi's werkt tv kijken via WiFi wel. Dus enkel "te zwaar" is denk ik iets te simpel uitgedrukt.

Reputatie 7

Bij de SuperWifi's werkt tv kijken via WiFi wel. Dus enkel "te zwaar" is denk ik iets te simpel uitgedrukt.

Denk nu even heel goed aan de architectuur van een mesh systeem. Een hint die ik je daarbij wil geven is om eens na te gaan wat de impact is van IGMP multicasts op de backbone van het mesh systeem in vergelijking tot de impact van IGMP multicasts op de wifi tussen een mesh node en de daarop aangesloten apparaten.

Dan zal je hopelijk snel tot de conclusie komen wat met "veel te zwaar" bedoeld wordt.

Ik heb ooit een 2.4GHz wifi accesspoint aan mijn Experia Box gekoppeld gehad met een eigen SSID waar alleen Netgear WNCE2001 mee verbonden was en waar op zijn beurt weer een TV ontvanger op aangesloten was. Dat werkte best goed, af en toe een hapering.

Maar wat nu als ik twee, drie of nog meer apparaten op dat accesspoint had aangesloten?

En ja, dan ben je dus weer terug bij de "IGMP snooping" die je zelf ook al noemde.

 

Maar goed, het probleem dat @Elf73 ervaart heeft niets met de wifi te maken maar met het feit dat de Google WiFi een router is en daarmee een eigen subnet heeft.

Dankjewel allemaal.

als ik dus draadloze tv wil / moet dan schaf ik dus de stekkers van kpn aan.

en dat wordt mijn tv aansluiting.

Voor dit soort info weten ze dus bij een mediamarkt / coolbleu enzenz niets van of je moet heel veel geluk hebben 

fijne aaf ,

nogmaals bedankt

Badge +19

De grote vraag is dan wil je echt wel draadloos tv?? Die Devolo's lijken een goede oplossing maar het forum staat vol met problemen met die dingen. Een slecht werkende ledlamp of dimmer geeft al problemen.  Je kunt het proberen en als het niet werkt terug sturen. Met een kabel heb je nooit problemen.

Reputatie 7

Een slecht werkende ledlamp of dimmer geeft al problemen.

Een slecht werkende ledlamp of dimmer kan al problemen geven.

 

Met een kabel heb je nooit problemen.

En het gebruik van een netwerkkabel is mijns inziens dan ook absoluut te prefereren.

Als je een oude telefoonkabel of coaxkabel van de meterkast naar de woonkamer hebt lopen, vervang die dan door een netwerkkabel. Één keer wat werk maar je zult er geen spijt van krijgen.

Reageer