Beantwoord

Hoe installeer ik mijn universele bediening op Sagemcom DIW7022?

  • 1 February 2023
  • 31 reacties
  • 4341 keer bekeken

Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe kpn box van Sagemcom DIW7022. Nu probeer ik met me samsung afstandsbediening in te stellen dat je de kanalen kan wijzigen, maar dit wil niet lukken. De tv geeft aan om het modelnummer te zoeken, maar die staat ook niet in de lijst. Zijn er meerdere bekend met dit probleem, die kunnen helpen?

Groet, Dave

icon

Beste antwoord door PeterG 1 February 2023, 22:11

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Nou, op dit moment is de beste oplossing 

gewoon het oude kastje weer terug zetten en wachten tot kpn dit gaat oplossen 👏🏻

Tis wel belachelijk dat je een nieuw kastje op de markt gooit, en dat het met de nieuwste Samsung tv niet werkt als je de Samsung ab wilt behouden.

 

En ja de ab van kpn is gewoon een lomp en groot apparaat 😂

 

Als de Samsung ab infrarood is, kan je hem nooit op de DIW7022 gebruiken.

Die is alleen bedienbaar via BleuTooth.

Ik gebruik de KPN ab van de DIW7022 om het geluid, aan / uit voor de tv te gebruiken en het alles werkt perfect.

Als je CEC op beide aan hebt staan, dan zet de DIW7022 de tv aan en de tv zet de DIW7022 uit.

Reputatie 7

@joop2011 schreef:

Als je CEC op beide aan hebt staan, dan zet de DIW7022 de tv aan en de tv zet de DIW7022 uit.

Dat is fijn als je alleen televisie kijkt met de TV+ Box, maar het werkt juist averechts als je ook radio luistert met de TV+ Box, de geluidsinstallatie met een Toslink optische kabel aangesloten hebt en de televisie gewoon uit wilt laten.

Ik snap dat iedereen zijn eigen manier van gebruik heeft met het gebruiken van een tv en allerlei kastjes die eraan hangen!

 

Zelf heb ik dus een nieuwe tv gekocht die met een lieve kleine ab alles kan bedienen. Makkelijk met schakelen tussen alle tv streamings diensten (voornamelijk gebruikt door mijn vriendin ;-)

Dus is het irritant om dan nu weer met 2 ab's  te moeten werken. 

 

Maar ook samsung is soms stom!! toen ik de tv net had ging hij elke nacht rond 4uur aan met geluid zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven. Bleek dat sommige kastjes dan een update krijgen en dan via CEC kanel een signaal gaf om alles aan te gooien. Erg leuk als dat als wekker wil gaan gebruiken.

Ik snap dat iedereen zijn eigen manier van gebruik heeft met het gebruiken van een tv en allerlei kastjes die eraan hangen!

 

Zelf heb ik dus een nieuwe tv gekocht die met een lieve kleine ab alles kan bedienen. Makkelijk met schakelen tussen alle tv streamings diensten (voornamelijk gebruikt door mijn vriendin ;-)

Dus is het irritant om dan nu weer met 2 ab's  te moeten werken. 

 

Maar ook samsung is soms stom!! toen ik de tv net had ging hij elke nacht rond 4uur aan met geluid zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven. Bleek dat sommige kastjes dan een update krijgen en dan via CEC kanaal een signaal geven om alles aan te gooien. Erg leuk als je dat als wekker wil gaan gebruiken.

 

Goedemiddag! Is er inmiddels al een oplossing voor dit "probleem" ik heb inmiddels ook de DIW7022 en ben er ook niet blij mee....

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag! Is er inmiddels al een oplossing voor dit "probleem" ik heb inmiddels ook de DIW7022 en ben er ook niet blij mee....

Heb je wel een Bluetooth ab op de tv?

Want anders gaat het zo wie zo nooit werken.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt alleen met Bluetooth ab.

Reageer