Vraag

Hoe kan ik mijn DECO XE75 gebruiken in plaats van een KPN Box 12

  • 29 November 2022
  • 30 reacties
  • 2175 keer bekeken

Dag allemaal, 

 

Ik zit met de volgende situatie. Experia box 12 en 3x Deco xe75 in AP modus en alle nodes bedraad aangesloten. Experia wifi uit en dmz ingeschakeld.

Nu werkt wifi gewoon niet lekker. In principe alles geprobeerd met hulp van tp helpdesk.

Tv nog gewoon op de experia box aangesloten. 

Nu wil ik alleen nog proberen om de experia box er tussenuit te halen en de Deco gewoon als router te gebruiken. Ik krijg dit alleen niet aan de praat. Deco checks all the boxes: ipv6, igmp snooping etc. 

 

Heeft er iemand een stap voor stap uitleg hoe ik dit precies moet instellen?

 

Bij voorbaat dank! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7

Hier toch @wjb ?

 

Het gaat om het screenshot van de XE75 dat door @rensek geplaatst is, niet om het voorbeeld van die AX15000.

Tja, die opties heb ik inderdaad niet. Moet het toch echt doen met de opties zoals op screenshots.

Reputatie 7

Tja, die opties heb ik inderdaad niet. Moet het toch echt doen met de opties zoals op screenshots.

Dan zit er niets anders op dan die XE75's achter jouw V12 te blijven gebruiken.

Begon al te vermoeden dat dat inderdaad de enige werkende oplossing is icm met de stb van kpn. Toch wel raar dat je als niet programmeur eigenlijk alleen maar de keuze hebt om er een extra router tussen te zetten die eigenlijk alleen maar dienst doet als veredelde switch voor enkel tv. Daarbij ook nog het feit dat je de experia niet eens in bridge kunt zetten is toch wel redelijk kwalijk. Helemaal als je bedenkt dat de xe 75 toch wel een fix prijskaartje hebben.

 

Maar goed, ga er nog eens over nadenken. zou toch een elegantere oplossing moeten zijn om een mesh netwerk op te zetten zonder extra router ertussen..

 

Bedankt voor het meedenken zover en mocht er nog iemand zijn die een briljante ingeving heeft hierover dan houd ik me warm aanbevolen!!

Reputatie 7

 

Dat KPN haar TV diensten op een apart vlan levert is zo ongeveer een vereiste om IGMP multicasting goed te laten functioneren. Dat dat consequenties heeft voor de keuze in routers moge duidelijk zijn. Het is mijns inziens echter niet KPN die iets aan moet passen maar de leveranciers van die routers.