Beantwoord

Hoe kan ik mijn FritzBox koppelen als klant bij Budget

  • 16 July 2022
  • 67 reacties
  • 1403 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

@GeSp

Buurvrouw heeft v10a met Budget. 

 

Heeft je buurvrouw ook al glas?Zowel met koper als glas klachten?

 

@Berteman , In tegenslelling tot gas water licht is internet toch wel verschillend tussen de providers, als ik goed ingelicht ben zitten de wholesales provider op de door Telfort gebruikte systemen en die is toch echt anders dan de KPN verbinding, alleen is het resultaat wel hetzelfde, je kan het grote boze WWW afstruinen en data verzenden en binnenhalen.

Alleen werkt het iets anders, een Budget router zal niet op een KPN lijn gaan werken, een lamp zal in elk stopcontact licht gaan geven.

Reputatie 7
Badge +8

@Doornekamp33 : ik ben begin dit jaar van voorheen Telfort naar KPN overgestapt en hoefde verder niets te doen, zelfs een reset van het modem was niet nodig.

Telfort bestaat niet meer: lijkt me dat hun systemen ook niet meer bestaan omdat de Telfort abonnees eerder over zijn gezet op de KPN systemen. 

Ik zal binnenkort bij de buren eens vragen of ze in het nog modem het vroegere Telfort profiel hebben staan.

Maar, hoe dan ook: afgezien van de achterliggende systemen: via dezelfde koperlijn komt hetzelfde internet binnen en uit ervaring weet ik dat het internet van Telfort niet slechter of beter was dan dat van KPN.

@Berteman Klopt, de technische kant van Telfort was al omgezet naar KPN, dus dat blijft hetzelfde, als jij een Fritzbox hebt waar het Telfort profiel nog inzit zet hem daar maar eens op, heb je niks meer.

@GeSp 

Nee, zij is nog niet over gezet. Aansluiting moet bij haar nog naar binnen. Ze had niet begrepen dat ie niet meer in de meterkast buiten de woning zou komen. En dus was zij op haar werk toen ze hier bezig waren.

@GeSp

Nee, zij is nog niet over gezet. Aansluiting moet bij haar nog naar binnen. Ze had niet begrepen dat ie niet meer in de meterkast buiten de woning zou komen. En dus was zij op haar werk toen ze hier bezig waren.

Misschien werkt het na de overzetting wel goed.Anders misschien een ander modem aanvragen, Budget stuurt die meestal snel op.

Telfort bestaat niet meer: lijkt me dat hun systemen ook niet meer bestaan omdat de Telfort abonnees eerder over zijn gezet op de KPN systemen. 

 

KPN hanteert de Telfort instellingen niet meer, maar WBA providers nog wel.Zoals Budget en Youfone.

Reputatie 7
Badge +18

​

Heb je nummer behoud gedaan? Dan moet je volgens mij wachten tot je nummer over is, CC geeft wel groen dat er verbinding is maar niet met een nummer.

gewoon een nieuw nummer genomen , bij aanmelden op de fritzbox is het oke  (groen)

Werkt het nu wel @bouchine na een halve dag wachten?

 

@GeSp

Nee, zij is nog niet over gezet. Aansluiting moet bij haar nog naar binnen. Ze had niet begrepen dat ie niet meer in de meterkast buiten de woning zou komen. En dus was zij op haar werk toen ze hier bezig waren.

Misschien werkt het na de overzetting wel goed.Anders misschien een ander modem aanvragen, Budget stuurt die meestal snel op.

Dat modem omruilen gaat dan soepeler als bij Telfort destijds.

@PeterG 

Als het via de koperlijn voor ze naar Budget overging wel stabiel was lijkt het mij niet aan de koperlijn te liggen, dus die modem omruil zou ze sowieso moeten aanvragen.

V10A zou normaal ook goed moeten werken maar als ze een V10 kan krijgen is dat nog beter.

 

​

Hoi @GeSp ,

Helaas levert Budget(en ook andere WBA providers) geen V10 meer, alleen nog V10A.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @GeSp ,

Helaas levert Budget(en ook andere WBA providers) geen V10 meer, alleen nog V10A.

 

Dat is dan wel weer jammer dat ze die niet meer leveren, maar een V10A zou prima moeten voldoen voor normaal gebruik.

Reputatie 7
Badge +9

 

Telfort bestaat niet meer: lijkt me dat hun systemen ook niet meer bestaan omdat de Telfort abonnees eerder over zijn gezet op de KPN systemen. 

 

KPN hanteert de Telfort instellingen niet meer, maar WBA providers nog wel.Zoals Budget en Youfone.

Begrijp ik hieruit dat een klant van BudgetThuis (Budget Alles-in-1), die bijvoorbeeld een Fritzbox 7490 wil gebruiken in plaats van de standaard geleverde Experia Box, het profiel van Telfort moet kiezen in plaats van het profiel van KPN? In de Fritzbox 7490 zit namelijk geen profiel van BudgetThuis, wel van KPN en Telfort.

En hoe gaat het dan met vaste telefonie? Zijn de sip-gegevens van BudgetThuis anders dan van KPN en/of Telfort?

Piet.

 

 

 

Begrijp ik hieruit dat een klant van BudgetThuis (Budget Alles-in-1), die bijvoorbeeld een Fritzbox 7490 wil gebruiken in plaats van de standaard geleverde Experia Box, het profiel van Telfort moet kiezen in plaats van het profiel van KPN? In de Fritzbox 7490 zit namelijk geen profiel van BudgetThuis, wel van KPN en Telfort.

En hoe gaat het dan met vaste telefonie? Zijn de sip-gegevens van BudgetThuis anders dan van KPN en/of Telfort?

Piet.

Hoi Piet,

Dan zal inderdaad het Telfort profiel gekozen moeten worden.

Het kan zijn dat als je TR-069 aanzet in de Fritz!box telefoon vanzelf werkt, maar als het niet zo is gaat het niet werken.Ze geven SIP niet vrij, dus Budget houd zich eigenlijk niet aan de regels

Reputatie 7
Badge +9

Dank voor je reactie, @martijn197108. De informatie is mij geheel duidelijk.

Piet.

Dank voor je reactie, @martijn197108. De informatie is mij geheel duidelijk.

Piet.

Graag gedaan natuurlijk😉.

Ik ben benieuwd of het gaat werken, laat maar weten!

Reputatie 7
Badge +9

@martijn197108 Volgens de klantenservice van Budget Alles-in-1 kan deze provider momenteel aan klanten die een eigen modem willen gebruiken nog geen sip-gegevens voor vaste telefonie verstrekken, omdat ze nog niet door KPN aan Budget Alles-in-1 worden verstrekt. Dat zou binnenkort wel het geval zijn, waarschijnlijk in september. Dat is althans de lezing van Budget Alles-in-1.

Piet.

@martijn197108 Volgens de klantenservice van Budget Alles-in-1 kan deze provider momenteel aan klanten die een eigen modem willen gebruiken nog geen sip-gegevens voor vaste telefonie verstrekken, omdat ze nog niet door KPN aan Budget Alles-in-1 worden verstrekt. Dat zou binnenkort wel het geval zijn, waarschijnlijk in september. Dat is althans de lezing van Budget Alles-in-1.

Piet.

Fijn dat het er aan zit te komen i.i.g!

Is het je op die andere manier ook gelukt?Of heb je het nog niet geprobeerd?

Als je eenmaal op de Fritzbox zit, kun je vrij eenvoudig je nummer laten overzetten naar een andere VOIP provider zoals Cheapconnect.  Als je niet teveel belt is dat echt aanzienlijk goedkoper. 8 euro per jaar en je belkosten.

Dit is eenvoudig te configureren in je Fritzbox, uiteraard zul je dan wel een compatibele DECT telefoon moeten hebben.

Alternatief is mobiel te bellen, ook dat is tegenwoordig veelal goedkoper dan vast bellen.

Reputatie 7
Badge +9

@martijn197108 Volgens de klantenservice van Budget Alles-in-1 kan deze provider momenteel aan klanten die een eigen modem willen gebruiken nog geen sip-gegevens voor vaste telefonie verstrekken, omdat ze nog niet door KPN aan Budget Alles-in-1 worden verstrekt. Dat zou binnenkort wel het geval zijn, waarschijnlijk in september. Dat is althans de lezing van Budget Alles-in-1.

Piet.

Fijn dat het er aan zit te komen i.i.g!

Is het je op die andere manier ook gelukt?Of heb je het nog niet geprobeerd?

Ik ben zelf KPN-klant, maar een vriend van me wil naar Budget Alles-in-1. Hij heeft echter laten weten dat hij pas naar Budget Alles-in-1 wil overstappen zodra zeker is dat hij zijn Fritzbox daar met vaste telefonie kan gaan gebruiken. Tot die tijd 'blijft hij zitten waar hij zit'. Dus nog even afwachten.

Piet.

Reputatie 7
Badge +9

Volgens de website van Budget zou het nu mogelijk moeten zijn om een eigen modem, waaronder een Fritz!Box, ook te gebruiken in combinatie met vaste telefonie. Abonnees van Budget Alles-in-1 die daar gebruik van willen maken kunnen de benodigde gegevens vinden in hun eigen profiel in de MijnBudget-omgeving op de website.

Vraag blijft nog wel of je dan op een Fritz!Box bij Budget Alles-in-1 het KPN- of het Telfort-profiel moet gebruiken. Weet iemand dat?

Piet.

Reputatie 7
Badge +18

Als ze bij Budget niets gewijzigd hebben zou het Telfort profiel moeten werken.

Verschil is dat via het Telfort profiel een IP adres via DHCP wordt opgehaald en het via het KPN profiel met PPPoE werkt en er worden andere VLAN's gebruikt.

Wat een late reacties op een oud topic en dan nog voor een Budgetklant, waar KPN niets mee kan.

 

 

Hoi @P.J.M. van der Vooren ,

Fijn om te horen, maar zijn ze wel erg laat mee…

 

Hoi @GeSp ,

Ik begreep van monteur @NHendriks dat Budget (en andere WBA providers, welke volgens mij enkel nog Youfone betreft) nu de KPN software/VLAN'S gebruikt, je zal dan nu het KPN profiel moeten kiezen.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @martijn197108 

 

Dat is dus i.d.d. gewijzigd, dat staat nu ook op hun website in de PDF's op deze pagina: https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/eigen-modem-instellen

Werkt nu hetzelfde als bij KPN, dus dan ook dat profiel instellen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @P.J.M. van der Vooren ,

Fijn om te horen, maar zijn ze wel erg laat mee…

 

Hoi @GeSp ,

Ik begreep van monteur @NHendriks dat Budget (en andere WBA providers, welke volgens mij enkel nog Youfone betreft) nu de KPN software/VLAN'S gebruikt, je zal dan nu het KPN profiel moeten kiezen.

Monteur @NHendriks geeft altijd heel nuttige informatie in dit forum, dus wellicht dat hij hier nog meer over weet.

Voor de goede orde: ik ben zelf geen Budget-klant, maar al sinds 1984 PTT/KPN-klant, @JanD …

Piet.

Zekers @P.J.M. van der Vooren !

Ik zie wel dat hij geen monteur meer is, maar hij zal vast en zeker nog heel veel kennis in huis hebben😉

Reputatie 7
Badge +11

Ik zie wel dat hij geen monteur meer is, maar hij zal vast en zeker nog heel veel kennis in huis hebben😉

Nou, ik ben eigenlijk op de dag nadat ik stopte alles weer vergeten 😅

 

Ik begreep van monteur @NHendriks dat Budget (en andere WBA providers, welke volgens mij enkel nog Youfone betreft) nu de KPN software/VLAN'S gebruikt, je zal dan nu het KPN profiel moeten kiezen.

Het zijn juist niet de WBA providers maar WMP. Bij WBA kunnen klanten van KPN Wholesale (dus de andere providers) alsnog hun eigen netwerkstructuur kiezen (als dit niet botst met bestaande configuraties) in combinatie met eigen apparatuur. T-Mobile op KPN PON is bijvoorbeeld een goed voorbeeld van een WBA provider. WMP is de Wholesale Multiplay waar KPN Wholesale alle techniek levert inclusief apparatuur en infrastructuur en de provider enkel nog maar voor de klanten hoeft te zorgen. Budget en Youfone zijn beiden WMP providers.

WMP is een tijdje terug overgegaan naar de KPN-netwerkstructuur waar eerst de Telfort-structuur nog actief was. KPN Wholesale heeft hiervoor gekozen en het lijkt mij dat dit vooral te maken heeft met het versimpelen van het netwerk om het gemakkelijker te maken om over te gaan op nieuwe apparatuur.

In een Fritzbox moet dus voor het KPN-profiel gekozen worden, tenzij er al een hapklaar ‘Budget’-profiel in zit. Ik weet niet zeker of Budget voor communicatie via het TR-069 protocol gekozen heeft. Als dat het geval is zou als de optie ‘providerdiensten’ is ingeschakeld namelijk automatisch de telefonie-data ingeladen moeten worden. Bij XS4ALL gebeurde dit en bij KPN gebeurd dit ook, of dit bij Budget gebeurd is mij onbekend.