Vraag

Hoe kan ik mijn poorten openen voor Gigaset Elements en wifi camera's?

  • 26 July 2023
  • 15 reacties
  • 187 keer bekeken

Beste,

Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen. 
wij proberen wifi camera’s te installeren maar krijgen deze niet werkende, nu moeten er volgens gigaset poorten geopend worden. Ik kreeg het volgende per email door: 

Zoals zojuist telefonisch besproken stuur ik u hierbij even de gegevens om bij de provider te laten controleren.

​standaard advies voor poort gebruik Gigaset Elements en camera:
 Poorten voor elements Base:   

UDP 123, TCP 443.  
TCP 80  wordt in feite niet gebruikt,
toch een aanbeveling ook deze te openen.

Poorten voor camera's.  
Voor camera's dienen poort TCP/UDP 443 en TCP/UDP 8000 geopend te worden.

 

ik hoor graag van iemand die weet hoe ik dit kan fixen. 
 

groet,

linda 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @LindaHen 

 

Die poorten staan standaard allemaal al open naar internet toe.
Je zou niet eens op het forum kunnen komen als poort 443 dicht stond.
Je kan ze nogmaals contacteren en zeggen dat de poorten allemaal open staan, dan kunnen ze je nu verder helpen om het op te lossen.

 

Als het met die klantenservice niet lukt:

Waar loop je vast met de installatie, krijg je wel verbinding met WiFi?
Krijg je (fout)meldingen te zien en zo ja welke?

Welk modem heb je van KPN en heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWifi's?

Hallo @GeSp ,

 

bedankt voor je reactie. 
dat is vreemd dan want KPN geeft aan dat dat buiten hun valt een speciaal team daar naar kan kijken en tegen betaling per maand ze dit kunnen regelen, en gigaset geeft aan van de camera’s dat deze open gezet moeten worden om dat de camera’s waarschijnlijk door onze router geblokkeerd worden. 
 

vanmiddag een uur lang met gigaset aan de telefoon gezeten om de camera’s werkende te krijgen, gereset , opnieuw proberen te koppelen etc. Maar niks werkt…. 
ik krijg elke keer de melding wifi connect failed. 
het is zo dat de camera’s een eigen hotspot hebben waar je ze eerst mee moet verbinden en daarna op je eigen wifi netwerk… 

 

wordt er een beetje moedeloos van… 

 

groet,

linda

@GeSp ja we hebben de nieuwe zwarte modem.. ik dacht een 12 en 2 super wifi punten… 

Reputatie 7
Badge +24

wifi connect failed.

Dat heeft dus niets met poorten te maken.

Bovendien zie ik 2 x poort 443 staan. Elke poort kunt u buiten van daar naar binnen toe maar naar 1 apparaat openen. Als u 2 apparaten in huis zou hebben waarvoor poort 443 open gezet zou moeten worden, dan zou u een probleem hebben. Want dat kan niet eens.

Heeft u het al eens met "Extra WiFi" geprobeerd? Het is echt bedroevend slecht dat da ingewikkelde gedoe nodig is met de apparatuur van KPN.

En een buitengewoon treurig om te lezen dat KPN extra geld vraagt om dit uitgelegd te krijgen. Maar helaas...

@Nick83 

 

bedankt voor je antwoord.

ja ik wordt er een beetje moedeloos van. 
dat je wifi camera’s van gigaset niet werkende krijgt. Maar dat kan toch niet aan het apparatuur van kpn liggen? Voor de rest werken al onze apparaten wel prima via kpn. 
 

we proberen nu de gigaset camera’s 2.0 te installeren, we hebben er 3. Maar werken ho maar. Net nieuw uit de verpakking. 
 

https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-camera-2-0/

Reputatie 7
Badge +24

Dat ligt waarschijnlijk wel aan de apparatuur van KPN. Die apparaten kunnen gewoon geen verbinding krijgen met WiFi.

Daarom heeft KPN "Extra WiFi" verzonnen. Bij geen enkele andere provider is dat nodig. Maar bij KPN dus wel. En dan vragen ze er bij de telefonische helpdesk nog extra geld voor om het uit te leggen ook.

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

@Nick83 

 

bedankt voor de link. 
ik heb inmiddels een extra wifi punt aangemaakt in de router. 
moet ik dan de camera koppelen aan dit extra wifi punt? Dit heb ik namelijk net geprobeerd maar alsnog krijg ik wifi connection failed 😩. Zucht moedeloos wordt ik hiervan… 

 

waarom kunnen die apparaten niet gekoppeld worden aan kpn wifi 

Reputatie 7
Badge +18

@LindaHen 

 

Dat installeren doe je toch via de app op een mobiel?

Je moet de camera i.d.d. koppelen aan de Extra WiFi.
Heb je die mobiel ook eerst verbonden met de Extra WiFi, dat is vaak wel nodig om het te laten werken.

Reputatie 7
Badge +24

Verwijder even tijdelijk het normale WiFi netwerk van uw mobiel zodat u zeker weet dat uw mobiel met het Extra WiFi netwerk verbonden is. 

Heeft u bij het Extra WiFi netwerk de 5 Ghz uitgeschakeld gehouden?

Heeft u een naam ingesteld die niet al te lang is? Ik zie soms hele lange WiFi namen voorbij komen. Sommige apparaten kunnen daar misschien niet mee omgaan.

Heeft u de WiFi modus op b/g/n ingesteld? Dit kan volgens mij niet bij de Extra WiFi instellingen. Maar wel bij de normale WiFi instellingen. Deze instelling geldt dan ook voor Extra WiFi denk ik.

Daarna het hele zaakje nog een keer herstarten misschien. 

@Nick83 @GeSp 

 

inmiddels de wifi naam veranderd en ook zelf verbonden aan de extra wifi maar alsnog krijg ik de melding met de camera wifi connection failed… 

en ja je loopt de stappen door van de gigaset app om de camera’s te koppelen. 

Heb dit ingesteld in de modem. 
 


 

Reputatie 7
Badge +18

@LindaHen Dat is de normale WiFi, heb je bij de Extra WiFi die 3 tabbladen verder zit wel een andere naam gebruikt dan die van de normale WiFi?

Stel daar voor de zekerheid ook een naam in zonder speciale tekens zoals het & teken in je normale WiFi naam voor het geval de Gigaset daar problemen mee zou hebben.

Ja klopt maar daar heb ik wel de bgn aangezet wat  @Nick83 aangaf. 
 

dit is voor de extra wifi. 
 

dus de & tekens kunnen een struggle zijn? 
 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ah OK.

Bij sommige apparaten kan het een probleem zijn om daar tekens zoals & te gebruiken, dus beter eerst proberen met een zo simpel mogelijke naam.

Haal trouwens dat plaatje weg of verwijder de QR code daaruit, in de QR staat ook het wachtwoord van de Extra WiFi, je kan je post bewerken via de 3 puntjes rechts onderaan.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruik inderdaad eens een normale naam. Geen spaties en geen rare tekens. Gewoon om mogelijke problemen uit te sluiten.

Ah oke dat wist ik niet. Heb de qr code weggehaald. 
 

ik heb de naam inmiddels veranderd. Ik ga het morgen verder proberen! 

hopen dat het dan wel inmiddels werkt door jullie goede tips, anders weet ik het ook niet meer