Vraag

Hoe krijg ik KPN tv werkend met de TP-link Archer AX10?

  • 11 January 2023
  • 9 reacties
  • 728 keer bekeken

Ter vervanging van de ExperiaBox V12 heb ik de TP-linkArcher AX10 v1.20 aangeschaft. Het internet werkt na installatie van de TP-link router als een zonnetje. Zelf de problemen met poort 450 voor de connectie met een Azure fileshare zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. 

Ik aan de praat krijgen van televisie via de TP-link router levert mij echter wel problemen op. Ik heb de setting zoals beschreven in het topic “TP-Link archer AX10 als vervaging van de Experiabox V12” volledig overgenomen en maar toch krijg ik steeds foutcode 563 wat zou betekenen dat het televisiekastje niet het juiste ip-adres krijgt. De VIP5202_F33E2C krijgt echter wel een ip-adres toegewezen in mijn router.  Onderstaande een aantal screenshots van de mijns inziens relevantie settings:

Getest:

  1. Ik heb al eens getest met IPTV Multicast VLAN ingeschakeld, dat heeft niet het gewenste effect gehad. 
  2. Daarnaast is het televisiekastje direct aangesloten op poort 1 van mijn router. Er zit geen verder switch o.i.d. tussen. 
  3. Ik heb poort 1 omgezet naar IPTV, maar dan krijg ik helemaal geen verbinding meer.
  4. IGMP-snooping uitgeschakeld, dan krijg ik foutcode 307 en vervolgens weer code 563

Tot slot draait mijn router op de volgende software/firmware versie: 1.3.1 Build 20220401 Rel.. 57404(4555). Dit zou je nieuwste versie moeten zijn. 

Wie kan mij op weg helpen?

 

Update: Ik heb ook de instellingen welke door KPN worden aanbevolen naast mijn eigen instellingen gehouden (betreft versie 1.0 27 januari 2022) mijn router mist ogenschijnlijk de opties om waardes mee te sturen met de DHCP, mogelijk zit daar het probleem. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Goedemiddag @Catscanner. Ben je nog verder gekomen? Wellicht heb je anders ook wat aan het artikel: Vrije modemkeuze, links en tips of het topic: Gebruik een eigen router in plaats van een Experia Box. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn geweest!

@Remco_  bedankt voor je reactie. Ik ben helaas niet verder gekomen. Ik heb de volgende bronnen nagelopen:

1. 

2.

3. De technische documentatie van KPN met betrekking tot eigen apparatuur (zoals beschreven in mijn startpost).

 

Deze week wil ik nog een keer zowel mijn router als het televisiekastje helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen. Een schone lei heeft mogelijk een positief effect.

Reputatie 7
Badge +13

@Catscanner Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn en zie ik je bericht graag tegemoet!

Vandaag beide apparaten een hard-reset ( herstel naar fabriekinstellingen gegeven, zonder het gewenste resultaat. 

Reputatie 7

@Francoix, Jij hebt toch ook een AX10 in gebruik i.c.m. televisie van KPN?

 

Reputatie 4
Badge +2

Ja alleen ik heb inmiddels de oude versie van de ax10 met hardware versie 1.0, en dit gaat over hardware versie 1.2. daarmee werkt het niet.

Bedankt voor alle hulp. dan ga ik KPN verlaten aan het einde van mijn contractperiode. Ik heb op geen enkel moment tijdens mijn huidige lopende contract alle diensten tegelijkertijd kunnen gebruiken.  

Reputatie 7

Bedankt voor alle hulp. dan ga ik KPN verlaten aan het einde van mijn contractperiode. 

Vreemd dat je de schuld bij KPN neerlegt terwijl je in werkelijkheid TP-Link hierop aan zou moeten spreken. Het is spijtig dat zij blijkbaar niet in staat zijn om hun routers geschikt te maken voor IPTV o.b.v. IGMP multicasting via een apart vlan.

@wjb Ik leg de schuld bij KPN neer omdat zij in eerste instantie een apparaat levert dat niet in staat is om een stabiele verbinding te behouden. En in tweede instantie omdat de klantenservice van KPN mij tijdens meerdere telefoongesprekken niet heeft geholpen en niet heeft teruggebeld terwijl dat wel is afgesproken.

Om het probleem met de wegvallende verbinding op te lossen heb ik vervolgens de router van TP-link aangeschaft.