Beantwoord

Hoe krijg ik Sonos voice control goed werkend?

  • 5 January 2023
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Mijn Sonos reageert niet altijd of correct op een via coice control aangestuurde commando via Google Assisitent. 

Dit zou volgens Sonos Support liggen mijn instellingen van het modem, die blijkbaar niet is ingesteld om commando’s van Goolge te verwerken.
Ik kreeg dit advies:
Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support.

In de router mag het volgende getest of gewijzigd worden:

DNS-server instellen op primair 8.8.8.8 en secundair op 8.8.4.4

 

Vraag: 1) Klopt dit? 2) Zoja hoe krijg ik dit voor elkaar?
 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 10 January 2023, 14:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Long welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

de 12

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Long, leuk dat je je vraag hier stelt. We denken graag met je mee.

Zelf heb ik nog niet eerder gehoord van het aanpassen van instellingen in je modem om te zorgen dat voice control goed werkt. Ik gebruik zelf andere smart speakers (van Harman Kardon), waarmee ik ook de Google Assistent kan aansturen. Ik heb hiervoor geen instellingen hoeven wijzigen in mijn modem. 

Je leest in de Kennisbank van ons forum het een en ander over de KPN Box 12 en het aanpassen van instellingen. Mogelijk kom je daarmee verder. 

Wat je daarnaast ook kan doen, is deze vraag voorleggen op het Sonos Forum. Dat is een soortgelijk forum als hier, maar dan voor alles rondom de Sonos producten. Ik weet niet of je het al kent of al geprobeerd hebt, maar zo niet, ik denk dat dat een schot waard is. Ik heb even snel gezocht, ze hebben er meer informatie over Google Home voor Sonos. Verder vind je er zowel behulpzame andere gebruikers als medewerkers van Sonos. 

 

Ik hoop dat je op een van deze manieren de oplossing vindt!

Dankjewel  voor je reactie. Een andere Sonos technician heeft mij kunnen helpen zonder dat in mijn router aanpassingen nodig waren.
Ik had in eerste instantie gewoon verkeerde info ontvangen.

Reputatie 7
Badge +19

@Long Dat kan gebeuren. Fijn dat 't gelukt is!