Beantwoord

Hoe sluit ik mijn surroundset aan op de TV+ Box? Deze werkt op scartkabel.

  • 20 March 2023
  • 35 reacties
  • 734 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Maar de uitgang ziet er zo uit zoals op u eerdere foto

Dan moet er gewoon een optisch kabeltje in kunnen direct vanaf het kpn boxje. 

Man zegt:  we zitten toch op het oude kastje te kijken 

Tja, nog even. Maar het zal niet lang duren voordat je het verzoek krijgt hem terug te sturen. Hij hoort niet bij je huidige abonnement. 

Man heeft onlangs gestemd op de struisvogel partij? 😜

Reputatie 7
Badge +8

Maar de uitgang ziet er zo uit zoals op u eerdere foto

Dan moet er gewoon een optisch kabeltje in kunnen direct vanaf het kpn boxje. 

Man zegt:  we zitten toch op het oude kastje te kijken 

Tja, nog even. Maar het zal niet lang duren voordat je het verzoek krijgt hem terug te sturen. Hij hoort niet bij je huidige abonnement. 

Man heeft onlangs gestemd op de struisvogel partij? 😜

En die brief dat het retour moet of dat ze niks hebben ontvangen volgt vrij snel.

Als je het nieuwe kastje binnen heb moeten de oude met 14 dagen terug gestuurd worden

Reputatie 2

Maar de uitgang ziet er zo uit zoals op u eerdere foto

Dan moet er gewoon een optisch kabeltje in kunnen direct vanaf het kpn boxje. 

Man zegt:  we zitten toch op het oude kastje te kijken 

Tja, nog even. Maar het zal niet lang duren voordat je het verzoek krijgt hem terug te sturen. Hij hoort niet bij je huidige abonnement. 

Man heeft onlangs gestemd op de struisvogel partij? 😜

En die brief dat het retour moet of dat ze niks hebben ontvangen volgt vrij snel.

Als je het nieuwe kastje binnen heb moeten de oude met 14 dagen terug gestuurd worden

@Roos79 of je hebt kpn persoonlijk gesproken en zijn er andere afspraken gemaakt. 

Reputatie 2

Euh, je mist niks @mrGanesha . Ik zie 'm nu ook. Had bij specificaties op de JVC site 'm wel vermeld gezien. 

Maar…. er staat 2(video) bij. Is dat JVC-logica ????

@Corinabreda . N.a.v. de opmerking van mrGanesha hierboven: mogelijk heb je alleen een optisch audio kabeltje nodig (deze is 2 meter en niet duur)! En geen converter. Zie genoemde aansluiting van de altijd scherpe mrGanesha 🙂.

@PeterG mag ik u nog iets vragen als alleen de optical genoeg is. Moet ik dan nog iets aanpassen in de tvbox+??

mag ik u nog iets vragen als alleen de optical genoeg is

Ja, dat mag.

Zie ten eerste bladzijden 9, 10 en 19 van de eerder gelinkte gebruiksaanwijzing ( helaas alleen Duitse beschikbaar) voor gebruik en instellen op de digitale ingang van je JVC. (de ingang instellen van analoge audio-ingang naar digitale, optische, ingang, pagina 19. Als ik het goed begrijp heb je met de instelling “D2 VIDEO” de optische ingang te pakken.)

Moet ik dan nog iets aanpassen in de tvbox+??

En waarschijnlijk hoef je niks aan te passen in de TV+ box. 

In de gebruiksaanwijzing van de JVC staat dat ie Dolby digital 5.1 geluid aankan (blz. 29). Dat komt bij veel tv zenders en streaming diensten ook uit de box.

⚠ komt er rood licht uit de optische aansluiting achter op de TV+ Box?

Werkt de JVC (toch) niet goed met het Dolby Digital 5.1 geluid uit de box, maar heb je wel gewoon geluid met radio zenders? Zet de box dan op stereo.

Op stereo zetten:

Tandwiel- apparaat- apparaat voorkeuren- weergave en geluid- geavanceerde geluids instellingen- indelingen selecteren 

 

Reputatie 5
Badge +5

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/b1c131d5-3bea-4c80-8bc9-8972d1e84bc3.jpg

 

Het heeft niets met de vraag te maken maar als de luidsprekers zo aangesloten zitten dan heb je een prachtig mono geluid. Elke luidspreker moet je apart aansluiten.

Reputatie 2

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/b1c131d5-3bea-4c80-8bc9-8972d1e84bc3.jpg

 

Het heeft niets met de vraag te maken maar als de luidsprekers zo aangesloten zitten dan heb je een prachtig mono geluid. Elke luidspreker moet je apart aansluiten.

@JanBar We hadden alles goed aangesloten zoals het eigenlijk hoorde dus front in front center in center. Maar dat werkte ineens niet meer toen alles maar op 2 poorten aangesloten. En het geluid is nu wel goed 

 

Reputatie 5
Badge +5

Als het geluid zo goed is dan is laat het dan zo maar zitten. Maar het stereo en surround effect is helemaal weg.

Reputatie 2

mag ik u nog iets vragen als alleen de optical genoeg is

Ja, dat mag.

Zie ten eerste bladzijden 9, 10 en 19 van de eerder gelinkte gebruiksaanwijzing ( helaas alleen Duitse beschikbaar) voor gebruik en instellen op de digitale ingang van je JVC. (de ingang instellen van analoge audio-ingang naar digitale, optische, ingang, pagina 19. Als ik het goed begrijp heb je met de instelling “D2 VIDEO” de optische ingang te pakken.)

Moet ik dan nog iets aanpassen in de tvbox+??

En waarschijnlijk hoef je niks aan te passen in de TV+ box. 

In de gebruiksaanwijzing van de JVC staat dat ie Dolby digital 5.1 geluid aankan (blz. 29). Dat komt bij veel tv zenders en streaming diensten ook uit de box.

⚠ komt er rood licht uit de optische aansluiting achter op de TV+ Box?

Werkt de JVC (toch) niet goed met het Dolby Digital 5.1 geluid uit de box, maar heb je wel gewoon geluid met radio zenders? Zet de box dan op stereo.

Op stereo zetten:

Tandwiel- apparaat- apparaat voorkeuren- weergave en geluid- geavanceerde geluids instellingen- indelingen selecteren 

 

Ja op de tv box geeft tie inderdaad een roodsignaal af. Alleen op de jvc niet. Maar dat heeft u van de week al uitgelegd 

Klopt. Want bij de JVC moet het rode licht er juist in.

Maar @JanBar is wel heel scherp. Als je het zo moest aansluiten dan zijn er versterkers stuk. Zo te zien maar liefst 4 van de 5 !! Dus bijna alles is stuk…. De JVC is dus eigenlijk totaal aan vervanging toe.

Het geluid is dan wel "goed” omdat het uit alle speakers komt. Maar je hebt nu uit alle speakers alleen het geluid wat voor het rechterkanaal bedoeld is. Als je nu een plaat van de beatles op de radio krijgt waar, vaak, alleen op rechts de zang zit, zijn er nauwelijks instrumenten te horen bijvoorbeeld. Want die zitten bij een deel van hun opnamen links.

Dan is dit eigenlijk het moment om maar eens een nieuwe (surround) set aan te schaffen. Dit is ook al een oudje uit 2005.

En oh ja, als het zo zit als nu beter het geluid wat uit de kpn TV+ box komt op stereo te zetten (eerder uitgelegd). Al mis je dan nog steeds geluid voor andere kanalen dan waar je luidsprekers op zitten. Maar als je dat niet op stereo zet komt er soms helemaal geen geluid uit je set. Omdat de nieuwslezer bijvoorbeeld alleen op het center-kanaal is.
In de stand stereo wordt dat meegemixt op links en rechts.