Beantwoord

IPTV Foutmelding STB-NMC-400 met Fritzbox 7490 en KPN glasvezel

  • 7 September 2021
  • 26 reacties
  • 956 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 2

Ik heb ook af en toe last van haperingen op live IPTV, wat vervolgens wel goed gaat na even pauzeren, dus omschakeling van multicast naar individuele stream. Fritzbox 7490.  Ik heb 3 repeaters in mesh, waarvan 1 bedraad. Alle Wifi loopt geforceerd over 5 Ghz met handshakes boven 200 Mbit. Op 1 repeater heb ik op de uitgaande Ethernet-poort een VIP5202 aangesloten. De Wifi-verbinding loopt via de niet-bedrade repeater naar de Fritzbox, dus 1 tussenstap.  Ik had al overal “Optimize Wifi voor IPTV aangezet”. https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/592_Storingen-tijdens-televisiekijken-via-IPTV-aansluiting/

Snelheid is het probleem niet gezien de speed testen van ongeveer 70 Mbit. Maar ik zie dat multicast streaming het Wifi kanaal “dicht” zet en de individuele stream een bescheiden stream load oplevert. Bij mij ging het goed nadat ik de Fritzbox opnieuw had opgestart maar de vraag is voor hoe lang.