Beantwoord

Kan ik met deze hardware setup tegen problemen aanlopen?

  • 7 November 2021
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Dag allen,

In een poging om mijn thuisnetwerk te verbeteren wil ik graag het netwerken aanpakken. Er staat al een v12 box. Echter is de wifi nog altijd zeer slecht. Nu wil ik graag een USG plaatsen achter de box 12 om de beveiliging wat te verbeteren, en de access point mode in de box 12 uitschakelen. Aan deze usg komt een managed switch met een unifi access point.

Wij kijken nog tv en hebben ook nog een vaste telefoonlijn. Deze tv ontvangers en telefoon wil ik op de box 12 aangesloten laten zodat ik alleen de wifi en het bekabelde internet voor pc/server via de unifi producten regel. Ik weet dat je ook de hele box 12 eruit kan gooien, maar ik los het liever wat simpeler op doordat we nog tv/vaste telefoon hebben.

Kan ik met deze hardware tegen problemen aanlopen?

icon

Beste antwoord door wjb 7 November 2021, 19:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Wellicht zijn de onderstaande topics interessant voor jou.

Dag @wjb ik heb de topics al eens bekeken. Echter verschilt er een deel, ik wil namelijk de usg alleen gebruiken als soort firewall/controller voor het bekabelde internet en de unifi producten. En de tv en telefoon via de box 12 te laten lopen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb dat ook, een 2de router achter de KPN Box. Werkt prima. Alleen dan heb ik pfsense. Met 2 EAP 225 van TP-Link, 4 SuperWiFi's en 2 Experia WiFi's. 

Maar omdat te doen vanwege extra veiligheid is een beetje raar. Het bied geen extra veiligheid volgens mij. Maar het werkt in ieder geval prima.

Je hebt alleen geen ipv6 achter de 2de router bij de KPN Box. Dat komt doordat de KPN Box dat niet ondersteund. Kennelijk vindt KPN dat niet belangrijk ...

Reputatie 7

Dag @wjb ik heb de topics al eens bekeken. Echter verschilt er een deel, ik wil namelijk de usg alleen gebruiken als soort firewall/controller voor het bekabelde internet en de unifi producten. En de tv en telefoon via de box 12 te laten lopen.

Dat staat dus beschreven in Gebruik een eigen router achter de Experia Box.