Vraag

Kan Philips Hue Bridge niet verbinden met netwerk

  • 26 February 2020
  • 41 reacties
  • 21404 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Heeft iemand hier inmiddels de oplossing gevonden? Ik loop tegen precies dezelfde problemen aan en heb al van alles en nog wat geprobeerd. Het probleem is dat mijn PC geen verbinding maakt men mijn bridge. Terwijl de bridge gewoon werkt en met 5-6 verschillende smartphones te bedienen is. Via dezelfde PC kan ik wel met de HUE Windows Sync bij de bridge en de lampen aansturen.

Maar op het moment dat ik via IFTTT verbinding wil maken met de bridge krijg ik de melding “Geen bridge gevonden in netwerk”.

 

Please someone help me out :-)

Had hetzelfde probleem. 

Gisteren had mijn telefoon udate.

Telefoon opnieuw opgestart en nu werkt de Hue weer

Ik heb hetzelfde probleem. Wij hebben een Fritzbox, deze is aangesloten op een Unifi-netwerk. Dat zijn een switch en drie Accespoints. Alles werkt prima, alleen kan ik de buitenshuis besturing niet inschakelen omdat de app dan geen Bridge kan vinden op het netwerk. Ik weet het IP-adres, maar dat kun je niet invullen als je de bridge wilt koppelen. Ik heb het koppelen van de bridge geprobeerd op twee telefoons en een laptop, zonder resultaat. Ook talloze keren de devices, de fritzbox en de bridge opnieuw opgestart, zonder resultaat. Op de bridge branden de drie lampjes en de app is up to date. Ik heb de bridge op zowel de fritzbox als op de switch aangesloten, maar in beide gevallen kan de app geen bridge vinden.

Hetzelfde probleem had ik, toen ik onze Toon-thermostaat wilde koppelen aan de bridge. Gelukkig kan je in Toon wel handmatig een IP-adres invoeren, waardoor het probleem was opgelost. Buitenshuis besturing lukt nu dus wel via de Toon-app, maar niet via de app van Hue. Dat is toch vreemd.

Ik heb de vraag twee weken geleden telefonisch en via de email gesteld aan de Hue helpdesk, maar nog geen antwoord ontvangen. 

Badge +19

Heb je wel de goede Hue app? Er zijn er twee. De Hue Bluetooth moet je niet hebben.

Dank voor de reactie Joep.

Ik heb de juiste app, de devices zitten ook allemaal op het juiste wifinetwerk. Het probleem doet zich voor op de meethue-pagina, waar je de bridge koppelt aan je account. Vanaf de app (instellingen, naar boven scrollen naar Buitenshuisbesturing) word je daar heen geleid om de bridge te koppelen voordat je de buitenshuisbesturing kunt inschakelen. Daar krijg ik dezelfde melding als bovenstaande reacties: there are no hue bridges on your network.

Er is daar één knop om je bridge te koppelen, maar blijkbaar wordt er niet in de juiste range gezocht. Omdat er geen mogelijkheid is tot handmatig invoeren van een IP-adres, kom ik daar niet verder...

Badge +19

Zo balen als je het dan niet voor elkaar krijgt he. Ik weet er te weinig van om je verder te kunnen helpen. Misschien dat een reset van het modem iets doet.  

Nou, inderdaad. Ik kreeg van de helpdesk de tip om tijdens het koppelen het 5ghz netwerk uit te zetten omdat de bridge zou werken op 2,4ghz. Als de telefoon of laptop dan op 5ghz zou zitten, kunnen ze elkaar niet vinden. Ik heb het 5ghz netwerk uitgezet, maar dat hielp niet: de bridge wordt nog steeds niet gevonden. 

Badge +19

Onbegrijpelijk. Ik heb de experiabox v10 met 3 experia wifi's die dus zowel 2.4 en 5 hebben en het werkt uitstekend.

Hallo allemaal,

ondanks dat dit topic een jaar oud is wil ik graag reageren. Ook ik kampte met een tweede hue bridge die maar niet werd gevonden door de kpn experiabox v10. Contact gehad met hue maar kwam hier niet mee verder. Dankzij een goede tip van Erwin Vermeer van kpn het volgende: het probleem werd bij mij veroorzaakt door een wifi point van ubiquity. Mijn eerste hue bridge werd nog gevonden door de experiabox zelf. Later heb ik de ubiquity gebruikt voor WiFi door het hele huis. Blijkbaar overruled de ubiquity de experiabox ( ik heb hier verder geen verstand van) de oplossing is alle losse WiFi points loskoppelen van de router, zorg dus dat je experiabox vrij is van alle franje. Herstart deze waardoor de interne WiFi van de experiabox weer geactiveerd wordt. In mijn geval heb ik ook de lan poort van hue bridge 1 gebruikt voor bridge 2 en bridge 1 in een vrije lan poort geprikt. Voila  bridge 2 werd herkend. Daarna mijn externe WiFi ubiquity weer aangesloten en alles werkt perfect. Dank aan topper Erwin Vermeer van KPN!!!!

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk is het WiFi punt van Ubiquity een router. Als je dan op het WiFi van dit apparaat zit worden apparaten die rechtstreeks op de Experiabox aangesloten zitten zomaar niet automatisch gevonden. Dat is logisch. 

De echte oplossing is dan het WiFi punt van Ubiquity in accesspoint mode te zetten.

Hoi Nick, dank voor de tip. Moet ik dan de ubiquity AMPLIFI ( tevens router)in bridge mode zetten? Moet ik dan ook nog iets aanpassen in de experiabox  

 

Had hier hetzelfde probleem. Bij mij werd het opgelost door op mijn iPhone “Privédoorgifte in ICloud” uit te schakelen. Hierna kon de hub voor Buitenhuisverbinding worden ingeschakeld via de Hue app. 
 

“Privédoorgifte in ICloud” vind je:

iPhone instellingen-WiFi-en klik op de i (achter de WiFi naam het verbonden netwerk).

 

Als de hub daarna verbonden is, kan je “Privédoorgifte in ICloud” weer inschakelen.

Een probleem kan ook je Vpn zijn ( als je die hebt) die botsen👍🏼

Goedenavond, 

Het is een wat oud topic maar ik loop hier nu ook tegenaan. Sinds kort een nieuwe router van KPN de KPN box 12. De hue bridge weer aangesloten maar het derde lampje gaat niet branden. 

Wie kan mij helpen?

Badge +19

Hoi @Justin van Zwetselaar dat is een lastige.  Er zijn meer raadselachtige dingen met de box 12 helaas. Welk modem had je hiervoor?

@Joep1965  hiervoor had ik een fritz box van een andere provider.