Vraag

KPN blokkeert Port Forwarding

  • 24 October 2021
  • 35 reacties
  • 717 keer bekeken

Wie kan mij helpen?

 

sinds juli hebben wij een camerasysteem en na veelvuldig contact met de klantenservice tot de conclusie gekomen dat KPN toch echt portforwarding blokkeert. Laatste advies dat ik kreeg was schaf je eigen modem aan en stel het zelf in. Ik heb dus nu een Fritz!Box 7590 (zelf aangeschaft).

Installatie gelukt - IP van het camera systeem staat netjes bij de actieve verbindingen, alle port forwarding vereisten ingevuld en nog werkt het niet.

Als ik kijk op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ staan alle poorten (zelfs 80) voor ons IP adres gesloten.

Enige conclusie is dus dat KPN actief blokkeert. Hoe kunnen we dit oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

IPv4-instellingen

Dit apparaat volledig voor de internettoegang via IPv4 vrijgeven (Exposed Host).
Deze instelling kan voor slechts een apparaat worden geactiveerd.

 

Deze heb ik ook nog aangevinkt om te testen - en zelfs als ik dat doe blijven alle poorten via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ gesloten staan.

Ik heb hem nu wel weer uitgevinkt :grin:

Overigens functioneren alle andere zaken van KPN (TV, internet, en de Wifi) via de FritzBox net zo als bij de de ExpediaV10

Error: I could not see your service on x.x.x.x. on port (8088)
Reason: No route to host

 

Error: I could not see your service on x.x.x.x. on port (37777)
Reason: Connection timed out

Reputatie 7

Kan jij eens screenshots plaatsen van alle detailschermen voor de port-forwarding op jouw FRITZ!Box.

Dit is de bovenzijde

 

En dit de onderzijde

 

Reputatie 7

Zou jij alle 192.168.x.x adressen gewoon volledig zichtbaar kunnen laten in die screenshots.

Met 192.168.x.x adressen kan niemend iets, die zijn alleen beschikbaar op jouw LAN.

De 192.168 adressen zijn zichtbaar in het eerste screenshot als IPV4 adres en onderdeel van de apparaat naam.

Bij de IP-adres op internet in de onderste screenhot staat bij de eerste 4 regels mijn extern IP adres, niet de 192.168. Bij de onderste 4 staat het IPV6 adres.

Reputatie 7
Badge +24

Onder "IP-adres op internet" moet volgens mij niks staan.

KPN blokkeert gelukkig niet.

Het was wel omslachtig, maar het is nu gelukt. Zat deels in iets open zetten in het DVR systeem in combinatie met het Zelfstandige vrijgaven toelaten.
Denk niet dat het was gelukt zonder de Fritz!boz.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Reputatie 7

Denk niet dat het was gelukt zonder de Fritz!boz.

Dit was vast en zeker ook met een Experia/KPN Box gelukt.

Als je het niet erg vind ga ik dat voorlopig niet uittesten :rofl:  Ben veel te blij dat het werkt.