Vraag

KPN box 12 in bridge modus

  • 23 September 2020
  • 28 reacties
  • 20165 keer bekeken

Heb sinds vandaag KPN glasvezel actief in huis en kwam toch op een aantal vragen.

Hoe stel ik het KPN box 12 in op Bridge Modus?
Klantenservice aan telefoon kon me er niet mee helpen en ik moest een forum topic maken….
Dat is wel heel andere koek dan Ziggo die dat even snel voor je regelt…

 

Heb ook 2 kpn “super wifi” acces points, zijn die ook werkzaam op je eigen router?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Het schijnt dat niet alle routers samenwerken met iTV platform van KPN. Daarmee is er niet per se vrije router keuze.  Het  meest eenvoudige is de bridge open te zetten en waarom niet , technisch is dat mogelijk. Je ziet dat Ziggo dit heeft aangepast!

Reputatie 7
Badge +24

Het schijnt dat niet alle routers samenwerken met iTV platform van KPN. Daarmee is er niet per se vrije router keuze.  Het  meest eenvoudige is de bridge open te zetten en waarom niet , technisch is dat mogelijk. 

Nee, dat is niet mogelijk. Met bridge modus zou iTV net zo goed niet (simpel) werken. Daarom zit het er ook niet op: het is nutteloos.

Een Experiabox of KPN Box in bridge modus zou hetzelfde doen als zo'n koppelblokje:

En daarbij nog stroom gebruiken ook 😄

Bij glasvezel althans. Bij een koperaansluiting zou bridge modus eventueel nog zin hebben. Het effect dan zal zijn dat de KPN Box of Experiabox ongeveer dezelfde functie zou hebben als het glasvezelkastje bij glasvezel. 

Reputatie 7

Je ziet dat Ziggo dit heeft aangepast!

Ziggo maakt geen gebruik van IGMP multicasts op een apart vlan en daarmee zijn die twee omgevingen niet met elkaar te vergelijken.

 

Het schijnt dat niet alle routers samenwerken met iTV platform van KPN. Daarmee is er niet per se vrije router keuze.

Jazeker wel en het is aan de leveranciers van routers om met geschikte routers om de markt te komen.