Beantwoord

KPN.com/speedtest via werkt niet op PlayStation. Foutmelding "COULD NOT CONNECT - Couldn't connect to the server. Please try again."

  • 15 June 2022
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Via kpn.com/speedtest kan ik mijn snelheid testen. Echter op PlayStation ontvang ik 'n pop-up melding:
COULD NOT CONNECT - Couldn't connect to the server. Please try again.

Waar zit het probleem?


Ter info: de network speed test in de Playstation network menu TEST INTERNET CONNECTION werkt wel. 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 5 July 2022, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AndermansChurn! Op welk moment krijg je deze foutmelding? Is dat terwijl je een spel speelt of bijvoorbeeld ook als je een update probeert te doen?

Hoe zit het daarnaast met andere apparaten? Heb je wel verbinding met laptops of smartphones? En kan je ook nog aangeven of je de PlayStation verbonden hebt met een internetkabel of dat dit via de Wifi is? Als laatste wil ik je vragen of er nog andere apparatuur tussen je Experia Box en de PlayStation zit. Zoals een Switch of wifi versterker bijvoorbeeld.

Laat het hier weten en dan kijken we samen hoe we het op kunnen lossen. 🙂

Reputatie 1

@Bram_  
Allerlei onzin erbij halen om maar niet over de kern te praten helpt niet. Mijn vraag is:
Waarom kan ik met mijn PS4 wel op speedtest.net een test doen maar niet op kpn.com/speedtest

Al jouw erbij verzonnen vragen doen er niet toe

Reputatie 7
Badge +17

@AndermansChurn de reden dat ik die vragen stel is omdat ik dacht te begrijpen dat je problemen ervaart met het spelen van spellen.

Het antwoord op je vraag staat op deze pagina over internetverbinding testen met je PlayStation. Je kan de informatie vinden onder het kopje “Wanneer je geen verbinding kunt maken met PlayStation™Network”.

Reputatie 1

Vermoeiend die @Bram_ ..

WAAR staat dat ik GÉÉN connectie kan maken met PSN? 

@Bram_ je snapt er NIKS van of je leest niet.

Moet je mensen die lastige vragen aan KPN stellen trollen?! Is dat jouw rol hier?

Mijn vraag is nog steeds actueel:
Waarom kan ik op mijn PS4, op hetzelfde moment, met een werkende verbinding, zonder dat ik een game speel, WEL een speedtest doen op SPEEDTEST.NET en NIET op KPN.COM/SPEEDTEST
Nadrukkelijk verzoek aan Bram om zich niet verder in te mengen in deze vraag.

Reputatie 7
Badge +17

@AndermansChurn ik ben bang dat je het met mij zult moeten doen. Daarnaast wil ik je vragen je op een andere manier uit te drukken. Hou daarbij rekening met de huisregels van het forum

Ik snap mijn eerdere gegeven antwoord niet het antwoord op je vraag was. Je mag daarover ontevreden zijn. Maar hou het beleefd. 

 

Inhoudelijk: de speedtest is niet gebouwd voor de PlayStation 4. Daarom kan het zijn dat je geen of afwijkend resultaat krijgt. Daarnaast was er een probleem met de speedtest waardoor deze niet werkte. Dit is ondertussen opgelost. Om eerder genoemde reden kan dit nog steeds betekenen dat je op de PlayStation geen of slecht resultaat krijgt.

Ik wil je aanraden de speedtest met andere apparatuur uit te voeren die daarvoor wel geschikt is. Daarnaast kan je altijd kijken of dingen als downloaden en spelletjes spelen gewoon naar verwachting gaat.

Als je twijfels hebt over je verbinding meet dan eerst met een apparaat dat daarvoor geschikt is. Als het gaat om langzame wifi doe dan de Wifi Manager. Als ook bekabeld de snelheid onvoldoende is neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan via 0800-0402. 

Ongelooflijk dit…  Het hele inhoudelijke gedeelte weer volledig de mist in… Ik hef mijn eigen account wel op. Wil het niet met jou doen…     

Ikzelf had gisteren ook problemen met de KPN speedtest site. Iets met server niet bereikbaar. Andere speedtest sites werken wel dus ik denk dat er een storing is (geweest) daarmee. Nu lijkt deze wel weer te werken https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Reputatie 7
Badge +18

Ongelooflijk dit…  Het hele inhoudelijke gedeelte weer volledig de mist in… Ik hef mijn eigen account wel op. Wil het niet met jou doen…     

Wat is er mis met zijn reactie dat het waarschijnlijk niet compatibel is met de browser op de PS4.

Als ik een beetje op internet kijk werkt er wel meer niet met die browser, die browser is gebaseerd op Safari en ook in die browser werken niet alle speedtests, zie b.v dit topic: