Vraag

KPN Port Forwarding - Reset telkens of hoe??

  • 5 June 2019
  • 10 reacties
  • 483 keer bekeken

Dag Allemaal,

Sinds enige tijd lijkt het alsof KPN iets doet met de router instellingen of dat de route (experiabox) zelf raar doet?

Als ik port forwarding aan heb staan. Buiten 1ste 2 fake adressen (foutje KPN software). Dan lijkt het alsof hij de poorten open houdt gedurende die dag. De volgende dag kan ik die poort dan weer niet bereiken. Dan moet ik weer handmatig het IP adres verwijderen & opnieuw toevoegen met idem poort.

Dan is die weer dezelfde dag open.. en volgende dag idem idem idem.

Wat is hier aan te doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Suppie, welkom terug. Met de update van afgelopen februari is het probleem met de eerste twee port forwards verholpen, dus die kun je inmiddels gewoon weer gebruiken. Wel hebben we af en toe iemand die binnenkomt met de melding dat binnen de eerste paar forwards de ingestelde IP-adressen licht wijzigen. Dat 1 of 2 cijfers ineens anders zijn. Kan dat ook zijn wat er bij jou gebeurt? Zo ja, doe een reset van de Experia Box. Dat lijkt namelijk te helpen bij de klanten die dit aangeven.
Vooralsnog heb ik een reset uitgevoerd.. lijkt even opgelost te zijn. Vervolgens 1 dag later idem weer moeten uit voeren. Ideaal is het niet zeg maar........

Mvg,

Suppie.
We zijn inmiddels een dag verder.. en nu veranderd KPN router het volgende.

WAS ingesteld:
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.20 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.20 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.20 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.20 voor port XX

Dag verder en dit gebeurd er:

Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.20 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.21 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.22 voor port XX
Interne IP bij portforwarding = 192.168.2.23 voor port XX

Waarom gebeurd dit nu weer ineens dan? Blijf aan het aanpassen wordt een beetje moe van het KPN verhaal (router).

Wie o Wie heeft de oplossing?
Het lijkt telkens te gebeuren.. Ik pas de poorten aan bij .20 , .21 etc,.
Vervolgens bewaar ik het (save settings). En vervolgens veranderd hij het zelf weer in .21, .22. 23 etc.

Hoe kan dit nu??
Hey Suppie, welkom terug. Met de update van afgelopen februari is het probleem met de eerste twee port forwards verholpen, dus die kun je inmiddels gewoon weer gebruiken. Wel hebben we af en toe iemand die binnenkomt met de melding dat binnen de eerste paar forwards de ingestelde IP-adressen licht wijzigen. Dat 1 of 2 cijfers ineens anders zijn. Kan dat ook zijn wat er bij jou gebeurt? Zo ja, doe een reset van de Experia Box. Dat lijkt namelijk te helpen bij de klanten die dit aangeven.

Helemaal over het hoofd gezien dit bericht excuses.

Heb dit geprobeerd. Blijven 2 ip adresssen telkens raar te doen intern bij port mapping. Deze heb ik nu een "fake" port gegeven. De restant ip adressen zijn nu wel goed en blijven vooralsnog goed.

Blijft een raar verhaal maar het is tijdelijk dan maar zo opgelost. Echt blij ben ik er niet mee.

Zie bijlage. de afwijkende IP adressen (3 en 23) blijven telkens raar doen als ik die op .20 zet. Dus dan maar een tijdelijke / fake poort meegegeven.

[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/ccf2fd67-2b69-4862-97a8-fe38186cd695.jpg[/img]
Reputatie 7
Wat zijn de .3 en .23 voor een apparaten?
Toevallig apparaten geleverd door KPN zoals TV ontvangers, "draadloze" verbindingssets en/of Experia WiFi's?
Wat zijn de .3 en .23 voor een apparaten?
Toevallig apparaten geleverd door KPN zoals TV ontvangers, "draadloze" verbindingssets en/of Experia WiFi's?


Dag WJB,

Helemaal zeker weten doe ik het gek genoeg niet... al vermoed ik dat het één van de volgende betreft.

  • WIFI versterker
  • KPN Kastje (tv boven)
Mvg,

Suppie.
Reputatie 7
Helemaal zeker weten doe ik het gek genoeg niet... al vermoed ik dat het één van de volgende betreft.
  • WIFI versterker
  • KPN Kastje (tv boven)

Ook ik vermoed dat dit apparaten "van" KPN zijn.
Kan je ook nakijken of dat werkelijk zo is?

Ik heb een soortgelijk probleem, alleen dan veranderd het de poort niet maar het ip adres. Ik heb een nas die heeft het adres eindigt op 15 en mijn computer eindigt op 13, en telkens als ik de 15 een poort meegeef dan veranderd de router een andere het ip eindigend op 13.

 

Word er gek van, want telkens als ik inlog is het veranderd.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dit zien we soms gebeuren. In de meeste gevallen zien we ook dat het ophoudt als je de Experia Box een reset geeft. Je zult dan daarna wel een keer opnieuw de forwards moeten instellen.