Beantwoord

KPN THUIS app pakt geen een wachtwoord.

  • 10 September 2020
  • 7 reacties
  • 234 keer bekeken

Ik had twee super wifi punten. Ik heb er nog twee aangeschaft en bij de installatie van nummer 3 ging het mis. Nadat VIA de app nummer 3 was toegevoegd werkte de app niet meer. Het bleef maar vagen om het beheerders wachtwoord. Die weet ik niet, maar via de app laat hij je de QR code van het punt met het blauwe flikkerende lampje scannen. Helaas wat je ook probeert niet lukt. Alle punten gereset (factory reset) stroom uit. Wifipunt 1 zit direct op de experia box, maar inmiddels alle punten omdat ze waarschijnlijk te ver uitelkaar staan/stonden (maar dat mag geen verschil maken volgens de experts). Ik heb namelijk ook nog met KPN gebeld en getracht alles ook weer vanaf begin aan te pakken. Alle punten los gemaakt. Reset. Punt 1 eerst aan de experia box gedaan, totdat die groen was. De app zou pas weer na tien minuten moeten werken, wel nu een nacht verder nog steeds hetzelfde. Het is toch te zot voor woorden dat ik die punten zelfs niet bedraad via een browser kan benaderen en instellen. 

Ik moet namelijk nog punt vier installeren. Voordat iedereen adviseert om gewoon nummer vier bedraad aan te sluiten en wachten tot het allemaal groen brand. Ja dat lukt uiteindelijke, maar juist punt vier wil ik lampje uit kunnen zetten, en onbedraad ergens neerzetten.

Ik wil die app weer aan de praat krijgen!

icon

Beste antwoord door DeManJ 30 September 2020, 11:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @DeManJ! Logisch dat je de app aan de praat wilt hebben, dan ben je klaar met het installeren van de SuperWifi punten en kun je weer door. Voor het beheerderswachtwoord pak ik de tips uit dit topic even:

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord van de eerst aangesloten (primaire) Super Wifi. Als dat wachtwoord nog niet eerder gewijzigd is, is dit het wachtwoord, dat op de sticker aan de onderzijde van dat apparaat staat. Via deze pagina vind je hoe je in kunt loggen op de Super Wifi

Alles resetten en opnieuw aansluiten. Er wordt dan weer gebruik gemaakt van het standaard beheerderswachtwoord. Doe dit als volgt:

  • ontkoppel de Super Wifi's
  • reset je Experia Box
  • reset de Super Wifi's
  • verwijder de KPN Thuis app van je telefoon
  • herstart je telefoon
  • herinstalleer de KPN Thuis app
  • herkoppel de Super Wifi's en herinstalleer ze via de app

Dan zou je ze via de app, nadat je het beheerderswachtwoord hebt ingesteld, weer moeten kunnen benaderen. Laat je weten of het hiermee lukt? 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het gelukt is! Zo niet, laat het gerust weten. 

Hallo. Om dit uit te voeren moet er nogal veel uit en aan. Aangezien er meerdere personen vanuit huis werken is dit niet een klusje dat je in vijf minuten doet. We gaan dit we proberen .

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem. kies gerust een moment waarop je al deze stappen in alle rust uit kunt voeren. Mocht je dit allemaal gedaan hebben en mocht het wachtwoord dan nog niet werken, dan kun je hier altijd weer een bericht plaatsen! 🙂

I tried all this and it still doesn’t accept any password.. not the factory one, or even the one I changed as admin.

Uiteindelijk is het gelukt door alles opnieuw te installeren. Dan vraagt de thuis app inderdaad om een nieuw wachtwoord dat je zelf kunt bepalen. 

Let op het kan zijn dat de Super Wifi niet het address 192.168.2.151 heeft, dan lukt het misschien niet. (dat was een issue bij mijn installatie, door een blokkade van ip addresses van de tv kastjes van KPN.

Maar probleem is nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn! Bedankt voor het delen van de oplossing. 😄

Reageer