Beantwoord

KPN Thuis beheerderswachtwoord

  • 17 January 2021
  • 44 reacties
  • 998 keer bekeken

Ik wil de KPN thuis app gebruiken, maar de app vraagt om een beheerderswachtwoord.  Iemand een idee waar ik deze kan aanmaken of opzoeken.? 

Ik heb alleen een Experia V10, geen extra wifi punten. Ik heb de Experia al 48x gereset, en ook de KPN thuis app 52x opnieuw geïnstalleerd. 

icon

Beste antwoord door Lisa 24 January 2021, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Hallo @tonymelony 

Alleen een paracetamol-tablet inmiddels.

Da's een goeie, het wordt een hoofdpijndossier.

Ik laat hieronder een paar screenshots zien, bij mij gaat het ook fout. fout in de app misschien:

In de eerste screenshot staat dat ik moet inloggen op mijn modem met nummer H….

In de 2e screenshot krijg ik ook een foutmelding:

 

Reputatie 6
Badge +9

@JanD

Ben jij ooit eerder ingelogd geweest in je Thuis app met het wachtwoord van je modem ?

Je hebt je nu voor de test eens uitgelogd in de app en weer aangemeld met het wachtwoord van je modem ?

Zoals al eerder gemeld log ik in de app in met een ander wachtwoord dan mijn Experiabox op dezelfde SSID en dat gaat prima.

Volgens mij loopt de app niet lekker daar je hem niet naar default krijgt :thinking:

Zit het soms toch ingebakken in de cloud van KPN ?

Hallo @tonymelony  en @Telestrat , dit is iets van de laatste week dat ik deze foutmeldingen zie, normaal heb ik altijd meteen verbinding via de tablet of de telefoon.

Ik heb me niet uitgelogd, ik hoef ook bijna nooit in te loggen, behalve als ik met mijn modem of extenders aan ‘het klooien’ ben geweest.

Dus nogmaals voor de duidelijkheid om de app te kunnen gebruiken hoef je niet in te loggen in de app, je moet inloggen in je thuisnetwerk, net zoals je via je smartphone in moet loggen om van je thuiswifi gebruik te kunnen maken, alleen moet je bij de app het wachtwoord voor het modem ingeven of het wachtwoord van de extenders en niet het wifiwachtwoord, daar waarschuwt de app ook voor.

Reputatie 6
Badge +9

@JanD

Ik heb me niet uitgelogd, ik hoef ook bijna nooit in te loggen, behalve als ik met mijn modem of extenders aan ‘het klooien’ ben geweest.

 

Ik heb het idee dat we een beetje langs elkaar heen praten.

Als jij dus aan het klooien bent geweest (en je moet weer inloggen) met welk beheerderswachtwoord log je dan in als het netwerk van de app daar om vraagt ? Je wachtwoord van het modem ? Zo ja dat kan (misschien) als je het beheerderswachtwoord voor de app hetzelfde hebt gemaakt als het wachtwoord van je modem.

Ik heb er voor gekozen om als beheerderswachtwoord voor de app een ander wachtwoord te kiezen dan het wachtwoord van me modem. 

En nog veel belangrijker ik heb het ook nog opgeschreven.

Het komt wel eens voor dat de app het netwerk niet vind (thuis uiteraard) en vraagt om in te loggen met je beheerderswachtwoord (security check) ?

Dan kom ik er gewoon weer in met het beheerderswachtwoord wat ik heb opgeschreven.

Ik heb ook altijd meteen verbinding met de app mijn tablet of telefoon.

En nu trek ik ff een doos asprientjes open :confounded:  

 

Hallo Tony,

En nog veel belangrijker ik heb het ook nog opgeschreven.

Ja precies...ik dus niet.  

Maar… we komen er niet uit zo, bedankt voor jullie tijd overigens. Moet ik contact met KPN opnemen? Of lezen die op de achtergrond mee? 

Reputatie 6
Badge +9

@Telestrat 

De Moderators lezen op de achtergrond mee. dus misschien kunnen die is navragen bij de geleerden van KPN waarom dit allemaal zo moeilijk is.

Prettige avond !!!

We blijven dit zeker volgen :hand_splayed:

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Telestrat! Wat gek (en mega irritant) dat een reset je niet verder helpt. Tip: probeer een monteursreset, dan wordt even de hele rambam gewist. 
Dit kun je doen door de resetknop + herstelknop in te drukken totdat alle lampjes uitgaan. 
Het opstarten kan iets langer duren (15-30 minuten). Geef het modem helemaal de tijd om opnieuw op te staren. Eventuele versterkers even afkoppelen en hierna weer aansluiten. 

Als dit geen oplossing biedt, kijk ik graag even met je mee. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Hoor graag van je! 

 

Hallo @Telestrat! Wat gek (en mega irritant) dat een reset je niet verder helpt. Tip: probeer een monteursreset, dan wordt even de hele rambam gewist. 
Dit kun je doen door de resetknop + herstelknop in te drukken totdat alle lampjes uitgaan. 
Het opstarten kan iets langer duren (15-30 minuten). Geef het modem helemaal de tijd om opnieuw op te staren. Eventuele versterkers even afkoppelen en hierna weer aansluiten. 

Als dit geen oplossing biedt, kijk ik graag even met je mee. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Hoor graag van je! 

 

Dit is toch duidelijk een probleem in de app dat niet met opnieuw installeren of resetten van een modem wordt opgelost.

Wie gaat dit nu escaleren naar de app en/of de modem techneuten.  Het werkt gewoon NIET!!!

Er zijn veel meer gebruiker die hier mee kampen.

Dag @Lisa, bedankt voor je reactie. Ik heb je monteurs-reset geprobeerd en dat helpt ook niet. Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

 

Reputatie 6
Badge +8

Wanneer je probeert in te loggen in de KPN thuis app en het wachtwoord is verkeerd, staat er vervolgens “wachtwoord vergeten”, als je dat indrukt krijg je een instructie om het wachtwoord te resetten door de QR code van 1 van de super wifi punten te scannen en deze te resetten. (alternatief is om beide super wifi punten te resetten en deze opnieuw te laten koppelen met het modem, maar dat duurt wat langer)

Je hoeft helemaal niks met de experiabox te doen. Gewoon de instructies uit de app volgen.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Telestrat! Ben je toevallig een oud Telfort klant? Want in dat geval is het inmiddels een bekend probleem. Er komt hier een fix voor. Als dit niet op jou van toepassing is, negeer dan wat ik zeg. Ik ben gewoon benieuwd.:blush:

Dag @Lisa  ja, dat klopt. Ik ben benieuwd naar je fix.

Reputatie 7
Badge +17

Top! We gaan de fix uitrollen in dit kwartaal. Dit is in ieder geval ons streven. Uiterlijk maart dus. 

Top! We gaan de fix uitrollen in dit kwartaal. Dit is in ieder geval ons streven. Uiterlijk maart dus. 

krijgen gebruikers van de Experiabox V10  een bericht als er nieuwe software klaar staat of wordt geladen?

Top! We gaan de fix uitrollen in dit kwartaal. Dit is in ieder geval ons streven. Uiterlijk maart dus. 

……. @Lisa ………..dat is geen fix, maar wachten op een update. 

beetje jammer dit   

 

Top! We gaan de fix uitrollen in dit kwartaal. Dit is in ieder geval ons streven. Uiterlijk maart dus. 

We zijn inmiddels eind juni. Er heeft een update van de modem/router software plaats gevonden. Helaas kan ik nog steeds niet inloggen bij de KPN Thuis-app

Reputatie 7
Badge +17

Welke software versie heeft jouw V10? Deze: V1.01.00T03.8 of Deze: V1.01.01T01.9?

V1.01.00T03.8V4

Reputatie 7
Badge +17

@McMelloW Het zou nu gewoon moeten werken. De inlog van de app is de inlog van je Experia Box of van je master Experia WiFi of SuperWiFi. Je kunt ook met de QR code inloggen. Geen succes? Dan een reset en opnieuw proberen. Nog steeds geen succes? Dan de strijdbijl neergooien. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.