Krijg Philips Smart TV niet verbonden met wifi, komt dat door chiptekort?

  • 11 February 2023
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Hoi @Mike2165 ,

Daar scheef monteur NHendriks een ruime week geleden dit over:

 

Nu ik dit zo lees een chiptekort bij Sagemcom, zou dat dan misschien de reden kunnen zijn dat ik deze router niet verbonden krijg met het wifi netwerk van mijn Philips Smart TV (overigens gekregen van KPN als welkomscadeau)?

De router box wordt wel gezien als ik bekabeld verbind, helaas kan de TV bij wifi verbinden, de router niet vinden. Alle andere apparaten verbinden wel met Wifi, behalve mijn kado gekregen SMART TV niet. Hoe dan?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Lique2 log eens in in de modem en zet wifi6 bi.j beide banden eens uit en maak dan alleen gebruik van wifi5, lukt het dan wel om de tv te verbinden?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Lique2 log eens in in de modem en zet wifi6 bi.j beide banden eens uit en maak dan alleen gebruik van wifi5, lukt het dan wel om de tv te verbinden?

Je zou verwachten dat dit bij een welkomstcadeau van KPN zelf niet nodig zou moeten zijn. Maar goed... je zou ook verwachten dat hun eigen tv app op die tv geïnstalleerd zou kunnen worden. En dat kan ook niet ... dus …

Plaatje erbij:

Achter Wireless Mode een optie kiezen zonder "ax".

👍👍 bedankt.

Zou U mij ook uit kunnen leggen, hoe ik dan inlog in het modem? 

Sorry maar ben een leek met computer technologie. Nimmer te oud om te leren 😉

 

 

Hoi @Lique2 ,

Dat doe je zo:

Ga naar http://192.168.2.254/

Vul het admin password in, deze staat achterop de KPN box 12.Werkt het password niet?Reset dan de box 12 door met een paperclip het resetgaatje 15 seconden in te drukken.

Ga naar Wifi→ Settings→ en zet 2.4GHZ op B/G/N en 5GHZ op A/N/AC.

 

Lukt het zo?

Hoi @Lique2 ,

Dat doe je zo:

Ga naar http://192.168.2.254/

Vul het admin password in, deze staat achterop de KPN box 12.Werkt het password niet?Reset dan de box 12 door met een paperclip het resetgaatje 15 seconden in te drukken.

Ga naar Wifi→ Settings→ en zet 2.4GHZ op B/G/N en 5GHZ op A/N/AC.

 

Lukt het zo?

Bedankt voor deze uitleg. @martijn197108 

Via mijn tablet wordt er vermeld dat er een communicatiefout met de gateway is. Ik zal het laterz op mijn laptop proberen. 

 

Hoi @Lique2 ,

Helaas werkt de standaard link niet altijd, een van de vele bugs van de box 12.

Je zou ook deze link kunnen proberen: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

Reputatie 7

Hoi @Lique2, het chipstekort staat daar los van. Het chipstekort zorgt ervoor dat apparaten vertraagd worden gemaakt en daardoor worden geleverd. Het geen verbinding kunnen maken is een ander iets.

Is het inmiddels gelukt om in te loggen in de Box 12 en de genoemde instellingen te bekijken? Als het nog niet gelukt is kan je hier ook in het gele vlak kijken, daar geven we tips voor het inloggen: Inloggen webinterface KPN Box 12.