Vraag

LSC Smartlampen in combinatie met de V10 gaan dagelijks offline

  • 6 March 2022
  • 39 reacties
  • 1506 keer bekeken

Reputatie 1

Moet ik naar een andere provider als de lampen die altijd goed gefunctioneerd hebben voortdurend off line gaan..heb genoeg van resetten en bijna dagelijks mijn lampen opnieuw te moeten instellen en aanmelden.. dit moet gewoon in orde zijn voor ik weer met vakantie gaat… dit heeft jarenlang goed gewerkt… wat heeft KPN gedaan?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Badge +12

Wat voor verbinding heb je (glasvezel, koper)? 

Reputatie 1

Op dit moment is er nog geen glasvezel beschikbaar op mijn

adres.

Badge +12

(V)DSL dus. Een een Fritz!Box 7590 is een allrounder die ook een DSL ingang heeft. Nieuw zijn die rond de €180 maar op Marktplaats vindt je ze (ook nieuwe) voor €100 - €125. 

Maar er zijn er meer die VDSL aankunnen.

Reputatie 1

bedankt

 

Goede morgen.

Ik heb een slimme contact van LSC en ook een slimme ledlamp (ook LSC) E.e.a. heeft een week goed gewerkt maar nu ervaar ik het volgende probleem.

De LSC Contact werkt prima en daar is dan ook niet smis mee. Het probleem is alleen met de LSC lamp zelf. Ik heb de app op 3 devices geinstalleerd.

Om de LSC lamp ON line te krijgen moet ik op de andere 2 devices de app volleding afsluiten.

Daarna MOET ik binnen het blue tooth bereik van de lamp staan en alleen dan krijg ik de lamp weer ON line. Zodra ik blue tooth uitschakel krijg ik geen verbinding meer met de lamp. De LSC Contact blijft keurig werken.

Heb al van alles geprobeerd. Overigens ben ik over de Experiabox V10 zeer tevreden en twijfel dan ook of het daar aan licht. Zoals gezegd e.e.a. heeft een week goed gewerkt op alle devices.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +24

@Arie ASC volgens mij zijn ze dan gewoon niet goed geïnstalleerd. Bluetooth is voor tijdens de setup. Daarna word het niet meer gebruikt.

Dank voor je snelle reactie. De lamp resetten en opnieuw installeren heb ik reeds geprobeerd. Ik ga er vanavond nog eens induiken. Zoiets moet het eigenlijk wel zijn vooral omdat de LSC connect gewoon goed blijft werken.

Na her-installatie OK. Echter 5 dagen goed gewerkt en nu weer off line. Vanavond maar weer opnieuw installeren. Niet blij met dit onbetrouwbare merk.

Een tip m.b.t. bovenstaande waar ik echter nog geen echte verklaring voor heb is het volgende.
Ik heb een KPN Experiabox V10 waarbij het 2.4 Ghz netwerk als ook het 5Ghz netwerk actief is.
Ik heb nu het 5Ghz netwerk uitgeschakeld en heb sindsdien geen off line acties meer gezien van mij LSC slimme lamp. Nogmaals verklaren kan ik het niet maar het werkt wel.

Reputatie 2
Badge

Dat komt omdat de lampen enkel werken met het 2.4ghz netwerk.
Pak jij  het standaard wifi netwerk waar ze allebei aan staan (dus zowel 2.4 als 5ghz) schakelt de KPN box automatisch tussen het beste ontvangst.
Als dat op dat moment de 5ghz is, schakelt de KPN box daar naar toe over.
Maar hier werken wifi lampen niet mee.
En gaat dus offline/uit.

Bij enkel de 2.4ghz netwerk heb je dit niet en zal de lamp altijd verbonden blijven met het 2,4ghz netwerk

Reputatie 7
Badge +24

Inderdaad, wat @RvD-86 zegt. Dat noemt men bandsteering. Bij de KPN apparatuur lijkt dat ook nogal eens bij apparatuur te gebeuren die geen 5 Ghz ondersteund. 

U zou 5 Ghz een andere naam kunnen geven. In de Experiabox v10 kan dat als er geen versterkers aangekoppeld zijn. Volgens mij word dat bandsteering proces dan ook niet gebruikt.

Reputatie 1

Ik heb ook een v10 experiabox, en een heel arsenaal aan LSC producten, en deze problemen komen mij niet bekend voor. Ik heb alleen een goedkoop wifiversterkertje in de schuur hangen omdat mijn ledlampen in zware aluminium behuizingen zitten, en er regelmatig een trampoline in de weg staat.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... dat is toch zo. Bij sommige mensen werkt alles gewoon. En andere mensen krijgen niks voor elkaar.

Mijn LSC WERKT NIET na overgang van Ziggo naar KPN