Beantwoord

Nieuwe gigaset dect toestel, kan geen IP account configureren

  • 19 August 2021
  • 35 reacties
  • 444 keer bekeken

Ik heb een Gigaset SL450A Go aangesloten op de experiabox V10. Ik kan echter niet het IP account configureren, er wordt geen IP account getoond  in de bewuste display. Hoe krijg ik dat voorelkaar?

icon

Beste antwoord door PeterG 19 August 2021, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

De V10 pikt het VOIP ‘signaal’ van de KPN in, je moet het telefoon basisstation derhalve aan de V10 verbinden met een draad.

Ja maar zo heb ik hem ook geinstalleerd.

Dan zie je geen ‘ip account’ lijkt me. Als het gewoon werkt is er niets aan de hand.

Ja maar zo heb ik hem ook geinstalleerd.

Ik heb even voor jou in de handleiding van de Gigaset SL450A gekeken. Deze kan je aansluiten op de V10 met een telefoondraad of met een UTP draad. Voor de eerste heb je een KPN telefoonaansluiting nodig, voor de 2e een Internet provider die dat voor jou verzorgt. 

https://gse.gigaset.com/fileadmin/legacy-assets/CustomerCare/Manuals/SL4xx/SL450_GO/A31008-M2721-E101-1-3F19_a_nl_BE.pdf 

Nee die zie ik dan idd niet en zo kan ik ook geen provider kiezen en werkt het niet.

Maar wat wil je dan bereiken? Wil je een andere provider dan de KPN gebruiken?

In dat geval zal je het basisstation met een netwerkkabel moeten verbinden met het modem. Maar nogmaals, voor KPN is dat niet nodig, dat wordt door het modem zelf gedaan.

De handleiding heb ik en ook gelezen. Ik heb met de bijgeleverde draad de basis met de V10 aangesloten. Maar dan vraagt de handset bij installatie om een IP account en die blijkt er dan niet te zijn, dus kom ik niet verder.  Wat een UTP draad is, weet ik niet, zo ver ben ik niet.

Ik wil niet naar een andere provider dan de KPN, maar bij installatie wordt erom gevraagd.

De handleiding heb ik en ook gelezen. Ik heb met de bijgeleverde draad de basis met de V10 aangesloten. Maar dan vraagt de handset bij installatie om een IP account en die blijkt er dan niet te zijn, dus kom ik niet verder.  Wat een UTP draad is, weet ik niet, zo ver ben ik niet.

Je hebt dus 3 mogelijkheden als niet een echte deskundige over dit apparaat reageert. 

  1. De leverancier van dit apparaat bellen.
  2. Een systemreset doen, (zoals vermeld op pagina 103 van die handleiding, maar daar staat iets over de aanmelding die dan intact blijft).
  3. En als dat niet werkt doen wat elke ondeskundige altijd adviseert, haal de stroom van het apparaat af, in dit geval de accuset even er uit halen. 

 

Als het basisstation analog (pag.14) is aangesloten hoef je geen IP accounts te configureren. Dus dat mag je overslaan.

Dank CorL, de 3e is misschien de beste, al zal ik eerst nr. 2 proberen.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MarianneK 

Via welke aansluiting is hij nu aangesloten op de Experiabox, op een telefoonpoortje via zo'n smalle (RJ11) telefoon stekker of op een gele LAN poort via een bredere UTP (RJ45) stekker?
De 1ste optie via RJ11 zou gelijk moeten werken maar daar heb je dan niets te maken met een IP account.

Ik heb het idee dat je hem via een LAN kabel hebt aangesloten of beide aansluitingen hebt aangesloten, alleen dan moet je een IP account instellen.

Dank obelisk, ga ik ook proberen.

GeSp, hij is aangesloten op de Experiabox met een smalle telefoon stekker in een groene poort.

Zoals ook de handleiding van de experiabox aangeeft, daar zijn er 2 van met de tekst Phone ernaast.

Reputatie 7
Badge +18

@MarianneK 

 

Ik heb hetzelfde basisstation en hem in het begin ook via het telefoonpoortje gebruikt maar toen hoefde ik toch niets in te stellen van IP accounts en er werd dacht ik ook niet om gevraagd, maar dat kan intussen ook veranderd zijn bij een nieuwere firmwareversie, ik heb hem al een tijdje.

 

Om een reset te doen lijkt mij ook het beste maar dan die van het basisistation (zie pagina 107 van de handleiding uit de link van CorL).

Iedereen bedankt, ik heb inmiddels alles uitgeprobeerd, maar ik kom niet verder. Geen verbinding dus.

Reputatie 7
Badge +18

Jammer @MarianneK dat het niet gelukt is.

Laatste wat ik nog kan bedenken is dat als je dat niet al een keer geprobeerd hebt om hem aan te sluiten op het andere Phone poortje van je experiabox en het basisstation nog eens te herstarten (even van de stroom af).

Heb ik idd gedaan, alles eraf, accu eruit etc., maar helaas.

Hallo @MarianneK Waarom geen simpele gigaset gekocht zonder IP-gedoe. Kun je niet nog omruilen?

 

Marian,

Bij KPN met een KPN nummer op een Experiabox kan deze set alleen gebruikt worden via een Phone aansluiting van de Experia. 

Verbinden met UTP voor een IP configuratie is dan niet mogelijk. En ook onnodig. De Experiabox vangt het IP telefoniesignaal al af namelijk. Dat is dan niet ook nog via een UTP aansluiting te gebruiken. Of je moet (nog) een tel.nr. via een VoIP provider (als bv Cheapconnect) nemen.

Ik heb idd een KPN nummer op een Experiabox, en heb de aansluiting ook op een phone  ingestoken, ook alles uitgezet en op phone 2 geprobeerd. Ik word hier toch wat moedeloos van. Maar wel bedankt voor je info.

Dan moet je 'm zo configureren (instellen) dat deze “analoog” functioneert.

JanD schreef:
Waarom geen simpele gigaset gekocht zonder IP-gedoe. Kun je niet nog omruilen?

Dat vraag ik me ook af.
Per se met apart basisstation, dan had het bv de Gigaset SL 390 kunnen zijn.

Analoog, sorry geloof niet dat ik die snap. Is dan niet aangesloten op de Experiabox?

Tja , ik probeer het nog 1 keer, helemaal opnieuw.  Anders gaat hij idd terug. Dacht neem eens een wat duurdere, de goedkopere gingen zo kort mee, maar hier word ik niet blij van.

Is dan niet aangesloten op de Experiabox?

JAWEL. Via een Phone (groen) aansluiting dus.

Pff, je hebt écht een veel te ingewikkelde set gekocht. Had beter gewoon eentje kunnen zijn voor alleen analoge aansluiting.

JanD schreef:
Waarom geen simpele gigaset gekocht zonder IP-gedoe. Kun je niet nog omruilen?

Dat vraag ik me ook af.
Per se met apart basisstation, dan had het bv de Gigaset SL 390 kunnen zijn.