Vraag

P1 meter kan mijn wifi signaal 5GHz niet vinden

  • 11 December 2021
  • 42 reacties
  • 4363 keer bekeken

Reputatie 1

Heb een P1 meter aangeschaft om mijn elektriciteit verbruik te monitoren, maar helaas ziet deze P1 meter mijn WiFi niet. (5ghz)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Weet u zeker dat die meter überhaupt op 5 Ghz werkt dan? Lijkt me dat zo'n apparaat op 2,4 Ghz werkt. En dat dit weer 1 van de vele apparaten is die niet zomaar vlekkeloos met het gecombineerde 2,4 en 5 Ghz WiFi van KPN wil verbinden.

Welk modem heeft u van KPN? En heeft u WiFi versterkers? 

Hallo @Spykstaal , ik heb ook zo'n meter, GEO, heeft geen wifi nodig i.v.m. de privacy, werkt niet in NL, alleen in VK. Alleen voor firmware-updates zou ik de wifi aan kunnen zetten, maar voor de werking van de meter zelf dus niet nodig.

Dongle op de elektriciteitsmeter aangesloten, apparaat zelf ergens in huis op de stroom aangesloten en zoekt dan zelf verbinding via het 866Mhz-netwerk.

Welk merk en typenummer meter heb jij dan?

CC: @Nick83 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Spykstaal,

Ik heb ook zo’n P1 meter, deze werken alleen op het 2,4 GHz netwerk. Dus 5,0 GHz zal niet werken. 

 

Reputatie 1

Hallo @Nick83, ik heb een een Home Wizard dongle. Deze werkt alleen op 5ghz, ik heb de experiabox V10a en 3 WiFi versterkers

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Nick83, ik heb een een Home Wizard dongle. Deze werkt alleen op 5ghz, ik heb de experiabox V10a en 3 WiFi versterkers

@Spykstaal heb je daar een foto van? En werkt ie ook met Essent? 🤔

Reputatie 7
Badge +22

Volgens mij heb ik hem gevonden:

Home Wizard P1 Meter

Maar zie bij de specificaties staan 2,4 GHz WiFi. 

Reputatie 7
Badge +9

@Spykstaal brand de groene ring wel op je P1 meter. Heb je de P1 meter met een stekker wel in een stopcontact zitten. Het probleem kan namelijk zijn wanneer je de P1 meter in de USB aansluiting van je Experiabox je P1 meter geen stroom heeft en het niet doet. 

Reputatie 1

Heb de P1 via usb in een stopcontact zitten, installeren lijkt goed te gaan tot je je WiFi naam uit het lijstje kan kiezen, daar staat die van mij niet tussen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Nick83, ik heb een een Home Wizard dongle. Deze werkt alleen op 5ghz, ik heb de experiabox V10a en 3 WiFi versterkers

@Spykstaal heb je daar een foto van? En werkt ie ook met Essent? 🤔

Dat maakt niet uit. Alle p1 poorten zijn hetzelfde. Elektriciteitsmeters worden ook niet door de energieleverancier geplaatst, maar door de netbeheerder.

Dat maakt niet uit. Alle p1 poorten zijn hetzelfde. Energiemeters worden ook niet door de energieleverancier geplaatst, maar door de netbeheerder.

Waar mag die zitten @Nick83 ?Op mijn meter(zie hierboven) kan ik niks vinden.

Reputatie 7
Badge +24

Dat maakt niet uit. Alle p1 poorten zijn hetzelfde. Energiemeters worden ook niet door de energieleverancier geplaatst, maar door de netbeheerder.

Waar mag die zitten @Nick83 ?Op mijn meter(zie hierboven) kan ik niks vinden.

Is 2004 het jaar dat da ding geplaatst is? Misschien heeft die hem dan nog niet.

Nee,2008.Dit is een plaatje van internet.Maar ik heb dezelfde.

Reputatie 7
Badge +9

Heb de P1 via usb in een stopcontact zitten, installeren lijkt goed te gaan tot je je WiFi naam uit het lijstje kan kiezen, daar staat die van mij niet tussen. 

@Spykstaal staat in je Experiabox de WIFI aan van zowel de 2.4 als 5 ghz. Hebben beide dezelfde naam?

Reputatie 1

Ja @Hoopvol, 2.4 en 5ghz staan beide aan en hebben tegenwoordig dezelfde naam.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Spykstaal heb je al op de website van Homewizard gekeken. 
 

Website Homewizard

Reputatie 7
Badge +24

Dat maakt niet uit. Alle p1 poorten zijn hetzelfde. Energiemeters worden ook niet door de energieleverancier geplaatst, maar door de netbeheerder.

Waar mag die zitten @Nick83 ?Op mijn meter(zie hierboven) kan ik niks vinden.

Het is een ME 162. Dat is wel een digitale meter, maar hij is niet "slim". De p1 poort zit er niet op.

https://frack.nl/wiki/Ldr2ethernet

Volgens mij had u allang een slimme meter kunnen hebben. Maar misschien heeft u die geweigerd?

Reputatie 7

2.4GHz only,... 

 

Installeren mag niet moeilijk zijn,... Gewoon de stappen in de app volgen. En anders even de meterresetten dmv de ring ingedrukt houden tot ie wit oplicht. Daarna opnieuw verbinden via de app. 2 minuten, easy peasy :nerd:

 

Mega inzoom, maar bungelt er zo bij :yum:

 

Heb je zoiets,.. Moet alleen de Kwh meter er nog eens tussen plaatsen,... Ligt hier al een poosje,.. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik doe het met domoticz op een pi. 

Reputatie 7

Ja is mij te ingewikkeld, en is mijn interesse niet geschikt voor haha. Dit is zo lekker easy peasy :sweat_smile:

Zonnepaneeltjes er lekker op, heb nog ruimte voor een laadpaal uitlezing, dus prima zo. 

Reputatie 7
Badge +24

Je ... hebt de de energieprijzen nog niet bijgewerkt zeker? 🤔

Reputatie 7

Ja, jawel! Zit al duur,.. 94 cent per kuub gas ofzo,.. Stroomkosten zijn bijzaak, we wekken meer stroom op dan dat we verbruiken. Is zonder vastrecht dus enkel de energie en gasprijzen. Gebruik ook nog slimmemeterportal, heb daar een lifetime account lopen. Die is wat preciezer. Maar vind de apps van de energieleveranciers (als je beetje goeie hebt) ook zeer accuraat tegenwoordig.

Maar onze woning is afgelopen twee jaar van bottom to top volledig opnieuw geïsoleerd en verbouwd. En dat scheelt ook een heleboel. De gasketel zou er nu al volledig uit kunnen. Hebben nu een A-label voor een jaren '70 woning. Maar wil ik nog een paar jaar mee wachten,... 

Reputatie 7
Badge +24

Hier 99 centen voor gas vanaf januari. En dat is zonder belastingen. Dat zal bij jou ook zo zijn?

Reputatie 7

Nee ik blijf tot 9 oktober 2022 op 94 cent zitten. Had op de wip met die explosieve prijsstijging in juni/juli mijn contract bij een nieuwe leverancier afgesloten. Wilde dat al eerder doen was echt paar dagen te laat :rolling_eyes:

Kreeg in okt van vorige leverancier 422 euro ofzo terug en moest 24 euro bijbetalen voor gas neffens mijn betaalde termijnen. was een welkomstkorting en iets van 600kwh terugleververgoeding voor stroom :joy: dus had het redelijk goed ingeschat afgelopen jaar en ik stap elk jaar over. Maandtermijn destijds zat op 95 euro maal 12 - 400 euro delen door 12 maanden = gemiddeld 62 euro per maand geweest.

Reputatie 7
Badge +9

@Spykstaal is het nog gelukt?

Het is een ME 162. Dat is wel een digitale meter, maar hij is niet "slim". De p1 poort zit er niet op.

https://frack.nl/wiki/Ldr2ethernet

Volgens mij had u allang een slimme meter kunnen hebben. Maar misschien heeft u die geweigerd?

Je hoeft niet U te zeggen hoor:joy: Ik die inderdaad geweigerd.Vond het niet zo nodig….