Beantwoord

Port forwarding Asus Lyra bewakingscamera niet te bereiken

  • 15 July 2022
  • 17 reacties
  • 161 keer bekeken

Beste,

Onlangs ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel. Hierbij heb ik mijn modem ingeruild voor een KPN Box 12. Aan mijn netwerk hangt een Asus Lyra camerasysteem. Camerabeelden worden opgeslagen op een SD kaartje in het de Arlo SmartHub. In de Arlo instelling kan ik terugvinden op welk IP adres dit zit en welke poort ik moet gebruiken. In de KPN modem heb ik voor dit adres en deze poort port forwarding ingesteld, echter kan ik niet bij de beelden komen. Tools waarmee ik kan testen of de poort toegankelijk is geven als resultaat dat de poort niet geopend is. Waar kan dit aan liggen?

 

icon

Beste antwoord door Scaevola 22 July 2022, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Scaevola, welkom hier. 

De poort lijkt dus niet geopend. Dan staat er ergens niet goed. Je hebt het modem ook opnieuw opgestart?

En verder de instructies voor het instellen van portforwarding doorgelopen?

Dag Bart,

 

Dank voor je reactie. Inderdaad handleiding gevolgd en modem herstart, maar helaas zonder gewenst resultaat. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Je weet zeker dat het TCP moet zijn?

En je hebt de camera ook een vast ip adres gegeven? 

Toen ik nog een abonnee van Ziggo was stond het ook op TCP. Het apparaat heeft een vast IP adres. 

Reputatie 7
Badge +20

Dan lijkt dat allemaal goed.

Probeer je de beelden trouwens binnenshuis of buitenshuis te bekijken?

Binnen- en buitenshuis, Heb het via lokale WiFi en via 5G geprobeerd, maar beiden werken niet. Via deze link wordt de setup vanuit Arlo zijde uitgelegd: https://kb.arlo.com/nl_NL/000062337/What-is-Direct-Storage-Access-and-how-do-I-use-it-for-Arlo-video-recordings. Behalve nieuw IP adres en poort is er niets aan Arlo zijde gewijzigd en daarom verwacht ik niet dat het euvel aan Arlo zijde zit. Een test van het IP/Poort geeft ook aan dat de poort gesloten zou zijn, wat mijn vermoeden sterkt dat ik het in de router moet zoeken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet hier het fijne niet van en officieel valt het ook buiten ondersteuning. Ik probeer wel te helpen. Het enige wat ik nog kan bedenken is het apparaat resetten en als nieuw aansluiten op de Box 12. 

Of iemand anders moet nog een idee hebben.

Dag Bart,

 

Ben uiteraard geen expert op dit gebied, maar kan het niet los gezien worden van Arlo, namelijk waarom de poort dicht blijft staan op de router, terwijl port forwarding volgens de instructies is ingesteld?

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Scaevola 

 

Als het via WiFi niet lukt dan staat er wat anders fout ingesteld, dan heb je namelijk nog niets met die portforwarding te maken.

Aangezien jij die poort intern ook niet kan zien, zal hij bij correct ingestelde port forwarding van buitenaf ook als dicht gezien worden aangezien er niets op die poort reageert.


Kan je de Arlo wel pingen vanaf een PC/laptop?

 

De Ping is succesvol. 

Reputatie 7
Badge +18

Kan je er wel bij via een browser, dus in de adresbalk het ip-adres intypen.

Dit werkt niet: 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ik zou hem dan zoals Bart_Z ook al voorstelde resetten en opnieuw instellen want blijkbaar krijgt hij wel een ip-adres maar geen enkele poort is benaderbaar.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ook niet, maar als je er niet bij kan is het ergens mis gegaan helaas. Al durf ik zo niet te zeggen waar. 

Reputatie 7

Kan je, als je thuis bent, via 192.168.2.26 en dat poortnummer (19354) jouw beelden wel benaderen?

Gisteren het Arlo basisstation geheel reset, helaas zonder gewenst resultaat. Vervolgens in de Arlo app de optie port forwarding gedeactiveerd. Via de browser is de modem dan niet via het IP adres te benaderen, maar in de app werden de opgenomen camerabeelden wel zichtbaar. Port forwarding weer ingeschakeld in de app en de optie gekozen om de configuratie te vernieuwen. IP adres blijft hetzelfde, nieuwe poort wordt beschikbaar gemaakt. Deze poort weer aangepast in de port forwarding settings van het KPN modem. Via https://www.canyouseeme.org/ gekeken of de poort inderdaad open stond en zowaar een positief resultaat. Weer in de app gekeken of ik bij de opgenomen camerabeelden kon komen, maar helaas niet. Nogmaals in https://www.canyouseeme.org/ gekeken naar de poort en nu werd aangegeven dat de poort dicht stond. Opnieuw de procedure herhaald en via de Arlo app een nieuwe poort laten genereren. Opnieuw in het modem aangepast en positief resultaat. In de Arlo app nu ook camerabeelden te zien en sindsdien werkt het. Kan er niet helemaal mijn vinger op leggen wat nu precies het euvel was, maar vooralsnog lijkt het probleem nu opgelost. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het uiteindelijk gelukt is. Al was het even zoeken. 

Â