Beantwoord

Port forwarding Experia Box V10 probleem

  • 19 April 2020
  • 7 reacties
  • 339 keer bekeken

Oude situatie..
Experia aangesloten op een switch (Netgear) om meer lan-poorten te hebben. 2e router bekabeld (ca 30 mtr) aangesloten op de switch. Op de 2e router een 4-tal ipcamera’s aangesloten, maar verbindingssterkte van wifi liet nog te wensen over. De camera’s waren extern (buiten wifi om) te benaderen via porfowarding (poorten in de 10000 rangeop de Experia en de 2e router.. heeft jaren zo gefunctioneerd.
Nieuwe situatie.
Nu de 2e router vervangen door een Linksys Velop mesh systeem. Op de experia het local ipadres in de portforwardinginstellingen van de oude router gekoppeld het ipadres van de nwe router. De camera’s aangesloten op de nwe router en hierop de portforwarding ingesteld.
Wat blijkt: het werkt niet van buiten af.. lokaal de camera’s direct benaderen naar hun ipadres lukt ook. Lokaal benaderen via het wan-ipadres van de 2e router ( de Linksys) met portforwarding lukt ook.
Na lang rommelen, resetten en testen, advies gekregen ve kennis om portforwarding op de experia eens via poort 8080 te laten lopen.. En schrik.. dit werkt!! Grr, poort 8080 werkt wel en de oude poorten in de 10000 range werken niet meer.. Ik heb nu lukraak andere poorten boven de 10000 range geprobeerd.. en dat lukt ook!
Per saldo is mijn probleem opgelost, maar kan iemand mij vertellen waarom de oude poorten geblokkeerd zijn?

icon

Beste antwoord door wjb 2 May 2020, 08:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @w.wierenga. Van harte welkom hier. Allereerst: fijn dat het wel werkt via poort 8080. Vanuit ons worden er geen poorten geblokkeerd. Het lijkt er dus op dat er toch nog ergens resten zijn van je oude port forwards. Mijn advies is om de Experia Box te resetten en de stappen om port forwarding in te stellen op je V10 opnieuw te doorlopen. Ik lees graag of dit heeft geholpen.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @w.wierenga. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels (via een andere weg) is opgelost. Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt. 

Het resetten van de router had niet geholpen.. Jouw gedachtengang kon ik volgen.. Maar vreemd vind ik het wel.. Zoals ik had aangegeven, de workaround werkt voor mij ook prima.

Dank voor het meedenken

Reputatie 7

Je doet er verstandig aan om op de Experia Box jouw 2e router als DMZ Host in te stellen en op de Experia Box de port-forwardings te verwijderen.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Reputatie 6
Badge +9

Volgens mij geeft @wjb nog een uitstekende tip, @w.wierenga. Heb je al naar dat topic gekeken? :slight_smile: Mocht de workaround voor jou nu ook voldoende zijn, dan is dat natuurlijk ook prima. 

Dank voor de tip van @wjb. Heb het met veel interesse gelezen. Kan vooralsnog nu goed leven met mijn eigen oplossing.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @w.wierenga. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, weet je ons te vinden.

Reageer