Vraag

port forwarding werkt niet meer.

  • 12 March 2020
  • 59 reacties
  • 2068 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Reputatie 1
Badge

serverpoort ingesteld op 8000 dan zie ik m binnen(niet buiten) het netwerk.

serverpoort op 8001 gezet. niet te bereiken binnen en buiten het netwerk op de app.

Vervolgens het ip adres op 84.83.xxxxx gezet en Hoera, ik zie m in de app buiten het netwerk.

Reputatie 7

Vervolgens het ip adres op 84.83.xxxxx gezet en Hoera, ik zie m in de app buiten het netwerk.

Waar had je hem dan op staan, toch niet op 192.168.2.7 of wel?

Reputatie 1
Badge

Jawel.

Dat werd automatisch ingesteld. Waarom dat nu fout gaat….begrijp ik niet.

Dus ik zie m nu wel maar de alarmmeldingen komen niet binnen op de app.

Reputatie 1
Badge

Ik scan de QR code op de computer en dan pakt de app de instellingen over. Waarom dat nu plotseling niet goed gaat begrijp ik niet. Ik ga nog eens een paar dingen uitproberen.

Reputatie 1
Badge

Weer alles opnieuw ingesteld. UPnP op de modem uitgezet. Op de camera aan. De poorten handmatig ingesteld op 554 80 en  8000. Ip adres weer op 2.112 gezet.

In de app het ip adres weer op 84 xxxxx gezet. Op de app geen verbinding.

Op de modem de poorten 80 8000 554 open gezet, nu wel verbinding op de app buiten het netwerk.

Maar nog steeds geen alarm meldingen in de app. 

Bij NAT staat de Default gateway (iPv4) op 192.168.2.1  (dit is ook bij de camera op de andere lokatie het geval die goed werkt) Hij stond eerst op xxxxxx. 254

Nog een hint? Ik ga zo naar de andere lokatie om te kijken hoe de modem daar staat ingesteld.

Reputatie 7

Stap 1:

Zet de IP instelling op jouw camera op "Auto obtain" en verander dat nooit meer.

Stap 2:

Maak op de Experia Box een DHCP binding voor jouw camera en verwijder die nooit meer.

Stap 3:

Plaats screenshots van die instellingen hier op het forum.

Reputatie 1
Badge

Ok heb nu screenshots van beide camera's. Op de modem en camera UPnP ingeschakeld

Auto obtain op mijn camera staat aan (op de werkende camera uit.)

Ik plaats dubbele screenshots van mijn camera en dan van de werkende camera

Die van mij op een kpn modem, de andere op een zigo modem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De volgende dingen vallen op.

Bij mijn camera worden verschillende interne en externe poorten gebruikt. Ik kan ze dmv Mapping types handmatig aanpassen, maar heb ik niet gedaan.

De instelling UPnP zet die poorten op de modem toch open 83 /8003 /557

Mijn camera verstuurd alarm meldingen via email naar een mailadres evenals de andere camera.

Van de andere camera ontvang ik ook alarm meldingen op de app maar van die van mij niet. Ook niet als ik de externe poorten handmatig op 80 / 800 / 554  zet.

Wat gaat er fout?

 

( Sorry. Het antwoord van mij duurde iets langer omdat ik toilet papier moest kopen en mondkapjes maken…...)

Reputatie 1
Badge

Toch weer een grote stap verder gekomen.

In de app kun je een camera toevoegen door op de computer een QR code te genereren en die in de app uit te lezen.

Dat werkt niet meer om de een of andere stomme reden.

Poorten kan ik in de app niet aanpassen.

Nu heb ik m toegevoegd dmv handmatig toevoegen en het apparaatnummer en………. verdomd hij doet het.

Hij krijgt nu wel alarmmeldingen binnen. Waarom de QR code fout gaat …????

Dus uiteindelijk werkt hij nu ook op de app en ik kan m ook op IPadres buiten het netwerk benaderen.

Voor de meedenkers bedankt voor de tijd en moeite. heb je een logische verklaring dan wil ik die zeer graag weten. 

Doe voorzichtig en blijf gezond.

Reputatie 1
Badge

Nog een vraag > waarvoor dient de  “DNS1 IP Address  8.8.8.8 “  ?