Probleem met Host; 192.168.8.188 (moi pros?)

  • 2 December 2023
  • 38 reacties
  • 351 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo leden ,

kan iemand van jullie is proberen of die contact kan krijgen met : Host:192.168.2.188

Dat is het Ip-adress van Moi Pro`s

Mij lukt het Niet

 

Mvg


38 reacties

Reputatie 7

Dat IP adres is alleen binnen jouw eigen thuisnetwerk te benaderen. Anderen kunnen daar niet bij tenzij je port-forwardings instelt. Ik neem echter aan dat jij jouw Moi Pro alleen vanaf apparaten in jouw thuisnetwerk wilt kunnen benaderen. Klopt dat?

Wat voor een apparaat is die Moi Pro, een Windows machine?

Reputatie 1

Dat IP adres is alleen binnen jouw eigen thuisnetwerk te benaderen. Anderen kunnen daar niet bij tenzij je port-forwardings instelt. Ik neem echter aan dat jij jouw Moi Pro alleen vanaf apparaten in jouw thuisnetwerk wilt kunnen benaderen. Klopt dat?

Dat is  / was wel de bedoeling ,maar ben al een week bezig ,en nu ; sinds gister-avond kan ik zelfs niet meer inloggen.

Reputatie 1

Dat IP adres is alleen binnen jouw eigen thuisnetwerk te benaderen. Anderen kunnen daar niet bij tenzij je port-forwardings instelt. Ik neem echter aan dat jij jouw Moi Pro alleen vanaf apparaten in jouw thuisnetwerk wilt kunnen benaderen. Klopt dat?

Wat voor een apparaat is die Moi Pro, een Windows machine?

Wat voor een apparaat is die Moi Pro, een Windows machine?

Linux

Reputatie 7

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

Reputatie 1

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

Dat ik hem nog steeds niet aan de praat heb ,dat bedoel ik met is / was.

 

Reputatie 1

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

Dat ik hem nog steeds niet aan de praat heb ,dat bedoel ik met is / was.

 

satellieten ontvangen ging wel ,met de nadruk op ging .

maar Streamen wilde niet ,via Ip.

maar Nu kan ik ook al niet meer inloggen

Shit zooi

Reputatie 7

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

Dat ik hem nog steeds niet aan de praat heb ,dat bedoel ik met is / was.

Weer geen antwoord op mijn vraag terwijl het antwoord op mijn vraag essentieel is voor eventuele vervolgstappen nadat je weer op die Linux machine in hebt kunnen loggen.

Weet je overigens zeker dat die Moi Pro nog steeds IP adres 192.168.2.188 heeft?

Reputatie 1

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

Dat ik hem nog steeds niet aan de praat heb ,dat bedoel ik met is / was.

Weer geen antwoord op mijn vraag terwijl het antwoord op mijn vraag essentieel is voor eventuele vervolgstappen nadat je weer op die Linux machine in hebt kunnen loggen.

Weet je overigens zeker dat die Moi Pro nog steeds IP adres 192.168.2.188 heeft?

Ik zie dat het : 192.168.8.188 is ,als je bent ingelogd.

dit staat via of bij Moi-settings.

Heb met inloggen een paar weken geleden overal foto`s van gemaakt.

Daarom kan ik daar nu antwoordt op geven. door die foto`s

Reputatie 7

harry61 schreef:

Daarom kan ik daar nu antwoordt op geven.

Maar dan kan je toch nog wel een antwoord even op de eerder door mij gestelde vraag?!

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

 

Reputatie 1

harry61 schreef:

Daarom kan ik daar nu antwoordt op geven.

Maar dan kan je toch nog wel een antwoord even op de eerder door mij gestelde vraag?!

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

 

of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

deze dus ; binnen mijn thuisnetwerk

Reputatie 1

harry61 schreef:

Daarom kan ik daar nu antwoordt op geven.

Maar dan kan je toch nog wel een antwoord even op de eerder door mij gestelde vraag?!

Wat is / was wel de bedoeling?

Dat je de Moi Pro ook van buitenaf moet kunnen bereiken, of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

 

of dat je die Moi Pro alleen binnen jouw thuisnetwerk moet kunnen bereiken?

deze dus ; binnen mijn thuisnetwerk

Laat ik dat maar is voor elkaar krijgen ,mee beginnen

Reputatie 4
Badge +1

Hallo @harry61 

 

wat wil je precies.
Zou je je vraag ook duidelijker kunnen formuleren?
Er is zo geen chocolade van te maken.

 

Reputatie 1

Sinterklaas staat hier voor de deur ,we krijgen pepernoten.

Kan ik weer opnieuw beginnen.

Heb nu : 9 Topics lopen ,en de voornaamste is de Moi Pro.

Maarja ,dat is weer geen antwoordt op mijn vraag !?

Reputatie 1

Sinterklaas staat hier voor de deur ,we krijgen pepernoten.

Kan ik weer opnieuw beginnen.

Heb nu : 9 Topics lopen ,en de voornaamste is de Moi Pro.

Maarja ,dat is weer geen antwoordt op mijn vraag !?

 

Het apparaat (in dit geval de Moi Pro ) had een paar weken geleden het ipnummer 192.168.2.188. 
Dit nummer valt binnen het dhcp pool bereik van de Box 12.

De standaard instelling van de HDCP server van de Box 12 zijn:
IPv4 Pool start 192.168.2.1
IPv4 Pool end 192.168.2.200
Ipv4 Lease Time 86400 bron (afbeedling)
Een apparaat kan hierdoor na 24 uur een ander ipnummer krijgen.

Lees het huidige ipnummer van de LCD van de Moi pro af en maak verbinding met dat ipnummer. Moi Pro handleiding 
Als je wilt dat de Moi Pro een vast ipnummer (static) heeft stel deze dan in op de Moi Pro zoals uitgelegd in de handleiding.
Gebruik bijvoorbeeld:
IP adres: 192.168.2.201
Subnetmask: 255.255.255.0
Gataway: 192.168.2.254
DNS server: 192.168.2.254 (=box 12) of eigen DNS server of 1.0.0.1 (=cloadflare) of 9.9.9.9 (= quad9)

Maak daarna verbinding met de Moi Pro via het ipnummer 192.168.2.201
 

Reputatie 1

In de Display van de Moi Pro staat nog steeds ; 192.168.2.1

Reputatie 7

In de Display van de Moi Pro staat nog steeds ; 192.168.2.1

Maar hoe kom je dan bij 192.168.8.188?

Is jouw Moi Pro dan wel te bereiken op 192.168.2.1?

Reputatie 1

In de Display van de Moi Pro staat nog steeds ; 192.168.2.1

Maar hoe kom je dan bij 192.168.8.188?

Is jouw Moi Pro dan wel te bereiken op 192.168.2.1?

Maar hoe kom je dan bij 192.168.8.188? van de foto`s ,zeg ik al / toch.

Is jouw Moi Pro dan wel te bereiken op 192.168.2.1? nee dus ,kan niet meer inloggen zeg ik al

Reputatie 7

Dus op de display van die Moi Pro staat 192.168.2.1 als IP adres en je kunt vanaf jouw eigen thuisnetwerk de Moi Pro niet bereiken op http://192.168.2.1? Klopt dat?

Let op: Dus niet https://192.168.2.1 of 192.168.2.1 maar http://192.168.2.1.

Plaats eens een screenshot van wat je te zien krijgt als je naar http://192.168.2.1 gaat.

 

 

 

Reputatie 1

Sommige  adressen die je plaatste werken wel ,maar kan niet inloggen.

Reputatie 7

Aha, ben je dan jouw login gegevens vergeten?

Reputatie 1

Aha, ben je dan jouw login gegevens vergeten?

Niet Aha dan , die staan hier op papier .

En bij Moi Pro zijn het standaard namen om in te loggen.

Reputatie 7

Duidelijk is dat je die Moi Pro kunt benaderen op http://192.168.2.1 en dat je een inlogvenster krijgt.

Als de login gegevens die je ingeeft niet geaccepteerd worden dan heeft die Moi Pro blijkbaar andere login gegevens. Ik kan je niet helpen om die te achterhalen anders dan die Moi Pro een factory reset te geven.

Gebruik altijd het IP adres dat op dat venstertje weergegeven wordt om die Moi Pro te benaderen.

Als je niet wilt dat dat IP adres in de toekomst een keer wijzigt, log dan in op jouw Experia/KPN Box en maak een DHCP binding/reservation voor de Moi Pro.

 

Reputatie 1

En hoe doe ik dat ,want ik kan in het menu van de Kpnbox 12

Reputatie 7

Heb jij nog de firmware versie eindigend op 60E hebt dan kan je dat in het onderstaande topic lezen.

En als je de nieuwe firmware op de V12 hebt staan, laat het dan even weten, dan maak ik een screenshot voor je.

Reageer