Beantwoord

Problemen met het koppelen van lampen van de action

  • 11 November 2022
  • 5 reacties
  • 561 keer bekeken

Niek was dit met een Box 12?

Ik ben al weken lang aan het klungelen met knipperlichten in huis (6 LSC smart Connect spotjes van Action) die ik sinds de overstap van Ziggo naar KPN niet meer werkend krijg. Om knetter van te worden! Maar wat ik hier lees is eigenlijk dat doordat je met een Box 12 de 5ghz niet apart uit kan zetten, mn telefoon (waarmee ik de spots via de LSC app bedien) automatisch 5ghz kiest ipv de nieuwe SSID die ik aangemaakt heb voor 2.4ghz. Of eigenlijk dat ik binnen die nieuwe SSID voor 2.4 ghz automatisch ook daarin de 5ghz krijg die mn apparat (telefoon) dus verkiest boven het gewenste 2.4 ghz. 

 

Ben echt een leek en daarom al vele uren hieraan kwijt en nu pas zo ver dat ik dit eruit opmaak. 

Hopelijk heeft iemand een oplossing 🙂 maar ik overweeg eigenlijk om weer fijn terug te gaan naar Ziggo want ook krijg ik verificatie codes veel trager binnen op sms dan voorheen met Ziggo. Dus ben niet echt blij met KPN vooralsnog. 

 

Bedankt alvast!..

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door BruisTablet 13 November 2022, 00:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6

In het modem een extra Wi-Fi netwerk aanmaken speciaal voor domotica apparatuur.
Deze dan op 5Ghz zetten.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

In het modem een extra Wi-Fi netwerk aanmaken speciaal voor domotica apparatuur.
Deze dan op 5Ghz zetten.

 

 

Alleen 2.4 extrawifi aanzetten. Die action LSC lampjes hebben alleen 2.4ghz wifi. 

Ook de telefoon waarop de LSC setup app staat aanmelden op deze extra wifi. Anders denkt de app dat de lampen op een ander wifi netwerk zitten dan de telefoon. 

Na het doorlopen van de installatie kan de telefoon weer evt terug naar het gewone wifi netwerk. Qua communicatie zone zitten de gewone wifi en de extrawifi met elkaar verbonden in de v12.

In het modem een extra Wi-Fi netwerk aanmaken speciaal voor domotica apparatuur.
Deze dan op 5Ghz zetten.

 

 

Nou ik ben weer een poosje verder en inmiddels 4 kpn medewerkers verder (incl vandaag een monteur dis 2uur bezig is geweest en vrijdag telefonisch ruim 3uur geholpen van de regen in de drup helaas). Nu gelukkig wel weer werkende wifi en tv (niets deed t meer) maar nog steeds niet ‘alle’ spots doen het. Pauwerful, het gaat er juist om dat het 2.4 moet zijn. Wanneer het 5ghz zou moeten zijn voor de spots was er juist geen probleem. Dat verkiest de telefoon namelijk boven de 2.4ghz. Na heel veel verschillende pogingen van hetzelfde doen heb ik nu 3 van de 6 spots werkend. Volgens de monteur ligt het aan de spots, echter toen ik vrijdag met de servicedesk ermee bezig was waren het andere spots die het niet deden dus het ligt lijkt mij niet aan de spots. Geen idee nog steeds waaraan wel, mss het signaal oid…. Ik heb geen lichtschakelaar dus moet telkens de spot die ik wil aansluiten resetten om m opnieuw aan proberen te sluiten. Dus 20sec uit draaien en dan 3 x aan/uit zodat hij snel knippert. Mocht iemand weten waar het aan ligt en een oplossing hebben dan hoor ik het graag. Ben ook erg benieuwd of anderen wel met behulp van een oplossing van KPN zijn geholpen. 

Oh sorry Pauwerful ik zie dat je ook zegt dat ik alleen de 2.4 aan moet zetten. Ik reageerde na alleen het lezen van de eerste zin ;-)

In het modem een extra Wi-Fi netwerk aanmaken speciaal voor domotica apparatuur.
Deze dan op 5Ghz zetten.

 

 

Alleen 2.4 extrawifi aanzetten. Die action LSC lampjes hebben alleen 2.4ghz wifi. 

Ook de telefoon waarop de LSC setup app staat aanmelden op deze extra wifi. Anders denkt de app dat de lampen op een ander wifi netwerk zitten dan de telefoon. 

Na het doorlopen van de installatie kan de telefoon weer evt terug naar het gewone wifi netwerk. Qua communicatie zone zitten de gewone wifi en de extrawifi met elkaar verbonden in de v12.

Bruistablet, misschien heb jij een idee waarom ik niet alle spots toegevoegd krijg. En nog een vraag. Stel dat ik na het toevoegen van de spots weer terug ga naar het hoofdnetwerk die op 5ghz zit. Kan ik dan de spots wel of niet meer bedienen om bv kleur ed aan te passen? Ik ben nu nog steeds in de fase van spots toevoegen dus wil even geen ander netwerk op telefoon kiezen. Ben blij dat er lig 3 spots nu gelukt zijn en bang dat het anders weer mis gaat en ik terug bij af ben.

Reputatie 2

Oh sorry Pauwerful ik zie dat je ook zegt dat ik alleen de 2.4 aan moet zetten. Ik reageerde na alleen het lezen van de eerste zin ;-)

In het modem een extra Wi-Fi netwerk aanmaken speciaal voor domotica apparatuur.
Deze dan op 5Ghz zetten.

 

 

Alleen 2.4 extrawifi aanzetten. Die action LSC lampjes hebben alleen 2.4ghz wifi. 

Ook de telefoon waarop de LSC setup app staat aanmelden op deze extra wifi. Anders denkt de app dat de lampen op een ander wifi netwerk zitten dan de telefoon. 

Na het doorlopen van de installatie kan de telefoon weer evt terug naar het gewone wifi netwerk. Qua communicatie zone zitten de gewone wifi en de extrawifi met elkaar verbonden in de v12.

Bruistablet, misschien heb jij een idee waarom ik niet alle spots toegevoegd krijg. En nog een vraag. Stel dat ik na het toevoegen van de spots weer terug ga naar het hoofdnetwerk die op 5ghz zit. Kan ik dan de spots wel of niet meer bedienen om bv kleur ed aan te passen? Ik ben nu nog steeds in de fase van spots toevoegen dus wil even geen ander netwerk op telefoon kiezen. Ben blij dat er lig 3 spots nu gelukt zijn en bang dat het anders weer mis gaat en ik terug bij af ben.

Ja dit zal werken. Ik had het zelfde heb alle apps ontkoppeld en opnieuw geïnstalleerd . Alle spots reset met aanuitfunctie 3x. Ik zat ook eerst op het normale netwerk. Nu heb ik de 2.4 extra aangezet .  Smart life Apps opnieuw geinstalleerd(LSC app is minder goed)

Vanuit de app koppel je em aan google home als je wilt is geen pre.

 

En als je alles installeerd op de 2.4 heb ik de installie nu zo dat het niet uitmaakt op welke kanaal ik van het modem zit de lampen het altijd doen.

De spots doen het nu ook veel beter. En de bereik is nu altijd richting de 20 a 30 meter. Super fijn :)