Beantwoord

Regelmatig disconnects via de bekabelde internetverbinding tijdens het gamen

  • 29 February 2024
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Goedendag,

 

ik heb al meerdere maken contact gehad met kpn over ons probleem, voorheen had ik ziggo en nooit ergens last van maar sinds wij verhuist zijn en kpn hebben is het echt heel erg ***.

Ik speel altijd veel spellen en tijdens het gamen verlies ik gewoon compleet de verbinding en ben nu op zoek naar een oplossing.

 

Ik heb een bekabelde verbinding vanaf de router van kpn naar mijn PC.
Ik heb de pc sinds een paar dagen maar voordat ik de nieuwe had had ik het probleem ook al.

7950x3D AMD
4070Ti Super
32GB Ram

Na wat onderzoek en meerdere malen gedisconnect te zijn geweest en er heel veel woede vrij kwam omdat met online gaming zodra je disconnect het eigenlijk over is. Dan ben je gewoon dood.

Kwam ik op wat tests uit en die gaven aan dat de connectie savonds gewoon echt niet te doen is en kpn niet aan de snelheden komen die zij aanbieden.

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=ea25b2c8-6e21-4e07-a447-9b45c9a151b3

 

dit is de test en daar zie je ook dat de connectie gewoon vol loopt en alles disconnect.

 

Nu is het zo dat de wifi wel stabiel blijft en geen disconnects ervaart?

Ik denk dat ik zelf even een nieuwe lan kabel ga proberen maar als dat het niet is kom ik zeker weer terug bij kpn zelf. Dit moet echt opgelost worden.

 

Misschien hebben meer mensen ervaring met dit probleem en een oplossing kunnen delen?

Thanks.

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels en taalgebruik
 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 4 March 2024, 16:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Smacky, welkom hier. 

Ik lees hierboven iets over WiFi en kabel. Hoe heb je je pc aangesloten op de modem? Mag ik ook weten welke modem je precies hebt? 

Voor de zekerheid, zit er tussen de kabel van je pc naar de modem nog iets tussen? Denk aan switches/routers. 

Ik hoor graag van je. 

Hey,

 

WiFi staat ook op andere laptops en telefoons en daarbij zien we geen disconnect van de wifi zelf omdat bepaalde processen continue verbonden zijn en daar geen disconnect plaats vind.

Ikzelf zie echt dat de verbinding eruit knalt door middel van het ronde netwerkloze wereldbolletje rechts onder in die komt dan ook terug na een x aantal seconden. (Op zo een moment zie je ook dat er niks meer knippert achter de router in die port van mijn computer)

Van de kpn router naar me computer bekabelt.

Modem : Experia v10

Geen tussenstops.

Ja heb andere poorten geprobeerd.

Moet ik wel zeggen dat adsl natuurlijk helemaal ruk is. Jammer dat jullie geen coax aanbieden die wel gewoon 1000mbps/100mpbs heeft.

 

Bedankt iig.

Reputatie 7
Badge +24

Dan is dit iets duidelijker. Het is wel gek dat juist de verbinding met een kabel wegvalt en WiFi niet. 

Wat je in ieder geval kunt proberen is een volledige reset van je modem, toch verwacht ik dit niet omdat de verbinding wel actief blijft op andere apparaten. Dan kom ik ook uit op een andere kabel proberen. Eventueel kun je tijdelijk even je pc verplaatsen voordat je helemaal een nieuwe kabel trekt. Puur om dit te testen. 

Reageer