Shinelanbox verliest verbinding

  • 30 August 2019
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Hallo @Birdy010 . Ik ervaar een vergelijkbaar probleem. Het blijkt dat na verloop van tijd shinelanbox niet meer op het netwerk te benaderen is, kan niet pingen. Reset van de shinelanbox helpt niet, alleen het loshalen van de verbinding naar de KPN TV-ontvanger. Deze hoeft maar heel kort losgehaald te worden en de shinelanbox heeft weer verbinding, maar helaas slechts voor 1 à 2 uur. De KPN servicedesk heeft mij nog geen oplossing kunnen bieden.

Groet,
Jan

admin: eigen topic aangemaakt: oorspronkelijke topic

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Dat ding zou een vast ip moeten krijgen. Op het moment dat je die zonneschijnbox wel kunt benaderen, kun je dan inloggen op dat ding ofzo? Hoe werkt dat? Heeft dat ding een webinterface? Kun je dingen instellen? Foto's?
Ik heb een vast IP adres gegeven, maar toch raakt de verbinding na 1 à 2 uur verloren. De box moet zorgen voor verbinding tussen omvormer en Growatt server. Vervolgens kan met een app gekeken worden naar opbrengst statistieken van de zonnepanelen. Maar de verbinding is er niet, dus ook geen statistiek.
Reputatie 7
Badge +24
Welk ip heb je hem gegeven? Je moet hem een hoog nummer geven. Iets van 192.168.2.200 ofzo.