Sinds overstap van Ziggo naar KPN krijg ik de IPcam niet aan de praat op 2.4GHz

  • 24 February 2024
  • 9 reacties
  • 101 keer bekeken

De

 

Afgelopen week overstap van Ziggo naar KPN (klein zakelijk) gemaakt. Tot zover werkt bijna alles goed behalve de ipcam en de deursensor ( op 2,4 GHz ) krijg ik niet aan de praat. Ook met een ipviewer en ipscan zie ik beide niet ..?!  Wat kan ik nog proberen om deze werkend te krijgen?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ze gereset naar fabrieksinstellingen? Gebruikt u het Extra WiFi netwerk?

Wat @Nick83 ook schrijft @CojacVideo is de spullen resetten naar fabriekswaarden omdat deze eerst van de IP-reeks van Ziggo gebruik maakten en die wijkt af van de IP-reeks die KPN gebruikt.

Dan weer opnieuw installeren als nieuw uit de doos.

 

Heb ip cam gereset maar krijg geen ipadres met ipscan te zien

Reputatie 6
Badge +8

Hi @CojacVideo 

Welke IP Camera heb je? Sommige modellen supporten alleen 2.4GHz, maar kunnen van slag raken als je een 2.4GHz & 5GHz combi hebt. Zo heb ik dat bijvoorbeeld met mijn printer altijd.

Zie je in de router van KPN bij gebruikers ook iets terug dat je IP Camera is aangesloten? Zo niet, is ‘ie niet ingesteld. - Dat verklaard dan ook waarom je geen IP ziet met IPscan.

Ik raad je aan om nog keer te resetten en daarna de WiFi goed in te stellen. Als je één SSID hebt voor 2.4 & 5GHz, zie je bijvoorbeeld op apparaten meerdere keren je SSID (WiFi naam) staan. Een paar zijn daarvan 2.4GHz en sommige 5GHz. Het is dan even zoeken om de juiste te pakken.

En anders eventueel een losse 2.4GHz SSID (lees: WiFi-netwerk) aanmaken voor je IP Camera.

Her vreemde is dat de Toon van Eneco en de omvormer zonnepan. allebei 2,4 ghz t wel doen ( op wifi) maar een bekabelde verbinding zich niet meld op de router 

Ipcam gereset geeft geen resultaat. Ik zie wel de Toon en de omvormer zonnepanelen ( 2,4ghz) en deze werken draadloos perfect. Kan iemand me een voorbeeld sturen hoe ik een ssid moet aanmaken in de router ( box12) 

Reputatie 7
Badge +9

@CojacVideo 

 

Ben er na lang zoeken achter dat de ipcam in een andere range zit dan de router. Hoe krijg ik het voor elkaar om de router zodanig in te stellen dat hij de ipcam wel ziet. Onder Lan ipv4 kan ik de ipv4 pool start wijzigen maar dit accepteert de Dhcp niet ( van 192 naar 191) 

De router moet je laten zoals die is, maar de camera resetten en weer aansuiten als nieuw uit de doos @CojacVideo l

Reageer