Beantwoord

Snelheid issue met eigen modem

  • 21 September 2021
  • 40 reacties
  • 922 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

@Arjan J klopt inderdaad, eigen modem wordt niet ondersteund via klantenservice, redelijk door service plus. Maar de beste ondersteuning vind je hier op het forum (is mijn ervaring althans). 

 

Je dient inderdaad zelf de pppoe instellingen e.d. in te stellen op je eigen device. Zoals wjb al aangeeft, wordt die informatie gewoon verstrekt op de site van kpn.

 

ja precies dat heb ik dus ook gedaan alleen vraag ik me af of dit dan wel klopt omdat dit uit forums van 2015 komt

 

heb als gebruikersnaam mn macid xx-xx-xx-xx-xx@internet en als wachtwoord ppp
meer kun je niet instellen bij je pppoe instellingen naast je 1500mtu d8 ik moet helaas aan het werk ga vanavond verder uitzoeken waarom ik nie de maximale snelheid haal

de netduma r2 ondersteund wel 1gbs maar mischien dat ik iets gemist heb

Reputatie 2

 

 

heb als gebruikersnaam mn macid xx-xx-xx-xx-xx@internet en als wachtwoord ppp
meer kun je niet instellen bij je pppoe instellingen naast je 1500mtu d8 ik moet helaas aan het werk ga vanavond verder uitzoeken waarom ik nie de maximale snelheid haal

de netduma r2 ondersteund wel 1gbs maar mischien dat ik iets gemist heb

De netduma r2 is inderdaad een Router, met 1gb/ps poorten. Dat wil alleen niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk op 1gs/ps routeerd. Switchen zal waarschijnlijk zonder problemen gaan.

Als ik zoek op het device, zie ik wel meerdere problemen terug komen in de results van google. voornamelijk dat het OS traag wordt (wat ook kan resulteren dat je interne benchmark niet goed werkt) en dat QoS zichzelf automatisch uit zet.

Zie ook de review hier: https://www.pcinvasion.com/netduma-r2-gaming-router-review-netdumaos/ . ik kan niet echt een goede benchmark pagina vinden van deze router specifiek, maar als ik zo naar de bandwidth test kijk, wil je sowieso niet te veel gebruikers tegelijk over deze router laten lopen.

Daarnaast zou ik sowieso testen vanaf een bedrade pc (of laptop die op performance staat EN stroom aangesloten heeft) en niet met de interne benchmark.

Ok dankjewel ja via de pc is de speedtest het zelfde ik denk dat ik dan mischien nog 2 opties heb of een reset van de lijn of een fritzbox mischien dat die wel in bridge mode kan ?

Reputatie 2

Ok dankjewel ja via de pc is de speedtest het zelfde ik denk dat ik dan mischien nog 2 opties heb of een reset van de lijn of een fritzbox mischien dat die wel in bridge mode kan ?

Hmm, ik weet niet zozeer of je iets in bridge mode nodig hebt. Wat is overigens de reden dat je een eigen modem gebruikt? Anders dan dat het stopcontacten scheelt.

Ik denk dat het handig is dat ik een nieuw topic maak over de snelheid want dit zijn wel beetje raare vragen over de stop contacten

Reputatie 2

Ik denk dat het handig is dat ik een nieuw topic maak over de snelheid want dit zijn wel beetje raare vragen over de stop contacten

Nou ja. De stopcontacten hebben niks met je probleem te maken. Die vraag stelde ik ook niet, was meer in de kader van een grapje.

Ok nouja dat is dan mijn fout had de grap niet zo snel begrepen was alleen onder de indruk dat het forum de beste plek was om met dit type probleem te komen

Reputatie 2

@Arjan J goed. Terug naar het probleem. Met je eigen modem haal je de snelheid niet.

Met het kpn modem, haal je de snelheid dan wel?

Welke nt heb je aan de muur hangen? Een rechthoekige of een vierkante? (Ofwel een ont voor gpon)

Mtu stond op 1502 voor pppoe en 1500 voor de vlans, toch?

kastje aan de muur
1500

 

ik denk heel goed dat het aan de netduma zou kunnen liggen hoor vandaar ook mijn vraag aangezien de experia box niet in bridge mode kan mischien zou die fritzbox dat dan wel kunnen

Reputatie 2

Hmmm die nt ken ik niet. Zit idd wel een groot verschil tussen beiden. Voor upload moet sowieso gecontroleerd worden. (Lag bij mij aan mijn vlan instellingen.) Misschien even checken met een ander kabeltje IPV de rode?

 

Fritzbox heb ik zelf geen ervaring mee. Maar die zou het prima moeten kunnen. Volgens mij waren zij ook aan het werken aan een file ofzo dat de instellingen automatisch ingesteld werden voor je.

 

Ben nog wel steeds benieuwd naar de reden dat je een eigen modem wilt gebruiken. Er zijn namelijk meer opties die bij je zouden passen die misschien beter zijn dan een fritzbox

Reputatie 7

De performance van die netduma r2 zal ook niet beter worden als daar een andere router in bridge voor staat.

de netduma haalt bij een ziggo klant waarbij de modem/router wel in bridge mode staat wel de maximale snelheid ik bedankje je zeer voor deze statement die je maakt alleen kan ik daar niet zoveel me

Reputatie 7

de netduma haalt bij een ziggo klant waarbij de modem/router wel in bridge mode staat wel de maximale snelheid ik bedankje je zeer voor deze statement die je maakt alleen kan ik daar niet zoveel me

Dan zou het best wel eens kunnen dat de pppoe functionaliteit van die netduma de bottleneck is. Je zou hem eens als DHCP client achter de Experia Box kunnen hangen en dan een speedtest doen. 

Reputatie 2

de netduma haalt bij een ziggo klant waarbij de modem/router wel in bridge mode staat wel de maximale snelheid ik bedankje je zeer voor deze statement die je maakt alleen kan ik daar niet zoveel me

Right. Dat is dan waarbij een ziggo modem in ‘bridge’ modus staat. Want ik zie geen coax aansluitingen erop?

In principe is een bridge modus niet veel meer dan tegen een modem zeggen van:’doe niks, zet alleen dit ip door, het volgende apparaat doet de rest'. In theorie is dat ook prima hoe een KPN experiabox kan werken, maar dan heb je er wel een extra apparaat tussen zitten.

Als je de netduma achter de experia box zet, en dan een speedtest uitvoert. haal je dan ongeveer dezelfde snelheden als met alleen de Experia box?